Gå til innhold

Migrene og trening.


Anbefalte innlegg

Hei noen som kan hjelpe. Jeg sliter veldig med migrene ,åprøver å gå ned i fettprosent å såklart få vekk magen. Trener 3-4 ganger i uka men ikke så mye kardio. Jeg sliter med det at hvis jeg springer eller hopper ,så er jeg garantert at jeg blir liggende med ekstrem hodepine,men det erjo dette som en liksom må gjøre for å få kondisjon trening å få vekk fettet.

Noen som har noen ideer eller gode tips til kondisjon trening så jeg kan nå målet mitt uten å bli sengeliggende ??HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, til spørsmålet ditt. Du må ikke gjøre kardio for å få vekk fett, det fikser du i hovedsak gjennom kostholdet ditt. Spis i et lite kaloriunderskudd. Tren styrketrening med mye øvelser som knebøy, markløft, utfall, benkpress, roing, nedtrekk, push ups, skulderpress og planke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostholdet mitt er ganske bra. Spiser mye frukt,grønt kjøtt, fisk og fugl. Å trener tung styrke med alle de øvelsene. Men da hvet jeg at jeg ikke trenger så mye kardio holder i såfall å gå turer å slikt bare for å få bevegelse:) så får jeg bare fortsette å trene litt mer å spise enda litt bedre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor du får hodepine? er du sikker på at alle anfallene er migrene og ikke annen type hodepine? det kan høres ut som om du kansje har veldig stram nakke, siden du forverring etter bestemt type belastning. Jeg ville bedt om henv til en nevrolog og til fysioterapaut.

Ellers er rådene ovenfor gode; tung basestyrketrening og litt kaloriunderskudd, det har funket for meg da jeg ikke har kunnet trene løping pga kneproblemer siste årene.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme "problem" som deg, migreneanfall ved løping og hopping, og jeg kan garantere migreneanfall ved litt bevegelse utenom det vanlige. Å gå til lege hjelper ikke forebyggende mot migreneanfall, men man kan jo i det minste få medisiner som gjør anfallene overlevbare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som får typ anstrengelseshodepine/migrene når hun presser seg hardt på kardio.

Har sjekket det ut, og det er kun linket til det. Kan ikke presse seg på spinning heller.

Men det er alltid greit å gå via en lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...