Gå til innhold

6 ganger i uken - for mye?


Bjørn Erik Slåtta

Anbefalte innlegg

Hei,som overskriften sier.. jeg trener 6 ganger i uken.

Lurte på om det blir for mye? Har tidligere trent 8 ganger i uken derpå 2 ganger på søndagene ettersom jeg hadde tid til dette, noe jeg fikk påkjennelse av at ble for mye. Men... lets get back to business, er 6 ganger i uken med stryketrening for mye? Føler ikke jeg sliter meg ut, og blir SJELDENT utslitt og har hatt det som vane å trene 6 ganger i uken. Er det bedre å trene 6 ganger i uken enn det er å trene 4-5 ganger i uken?

Treningen på alle dagene blir slik:

Mandag: Bryst og triceps

Tirsdag: Biceps og rygg

Onsdag: Bein og skuldre

og starter alt på nytt

Torsdag: Bryst og triceps

Fredag: Biceps og rygg

Lørdag: Bein og skuldre

Søndag: hvile.

Har trent i 5 mnd. om 5 dager, og har opplevd STOR transformasjon!

Vil du se transformasjonen? Instagram: Linkon95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
Hvis du føler det går bra er det bare og kjøre på. Det som ofte setter en stopper for mange dager i uken er:

- For tunge vekter

- For lite mat

Ha dette i orden og du kan holde på hver dag hvis du vil . :)

Takk for svaret! ble nemlig fortalt av en kar at jeg trener såpass mye at jeg ødelegger meg selv ++ ikke bra å trene mye og at det er bedre å ikke trene hvis jeg holder på å trene så mye som jeg gjør.. prøvde å motbevise det, men han kom alltid opp med dumme argumenter imot. Vel føler selv at jeg har det topp og er i så god form som jeg aldri har vært i før! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svaret! ble nemlig fortalt av en kar at jeg trener såpass mye at jeg ødelegger meg selv ++ ikke bra å trene mye og at det er bedre å ikke trene hvis jeg holder på å trene så mye som jeg gjør.. prøvde å motbevise det, men han kom alltid opp med dumme argumenter imot. Vel føler selv at jeg har det topp og er i så god form som jeg aldri har vært i før! :p

Kroppen gir beskjed hvis det blir for mye over tid. Det kan være greit med noen deload uker dersom kroppen trenger det, dette gjelder forsåvidt alle program. Føler du at alt er ok er det bare og fortsette. Det er bare bra og få trent igjennom kroppen flere ganger i uken - så lenge man holder igjen på reps. Kjører du til failure for hvert løft vil du fort finne ut at 6 dager i uken blir alt for mye. Det er folk som kjører til de ser djevelen og lenger som vil slite ut nervesystemet såpass at de bare kan kjøre igjennom kroppen en gang i uken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Push - Pull- Legs - Rest - Push - Pull - Legs er et ganske vanlig treningsprogram, den eneste forskjellen utifra ditt program da er at man vil kjøre skuldre sammen med bryst og triceps på push dagen, og kjøre beina for seg selv (inkludert legger). Bare kjenn etter på kroppen, så lenge du får progresjon og nok mat og ikke kjører deg heeeelt ut hver økt så går det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nesten det samme, bare at jeg følger ikke uke dager.

1-2-3-fri-1-2-3-fri osv.

Så det varierer litt hvilke dager jeg har fri på.

Kjører slik:

1. Bein/skuldre

2. Rygg/biceps

3. Bryst/Triceps/mage

4. Fri

Når jeg trener tungt og med spotter, så er det ikke sjans å begynne rett på igjen slik som du gjør ved å ikke ha fri mellom dag 3 og neste bryst dag som du har skrevet.

Pass på at du ikke presser deg for hardt, det kommer jo selvfølgelig an på intensiteten, peiser du deg max hver trening så holder du ikke lenge. Har selv gått på en smell tidligere med lignende oppsett, hvor du ender med å overtrene og blir bare slapp med ingen fremgang, det er ikke verdt det når du kan få tilsvarende fremgang av en hviledag når du er ferdig med å trene hele kroppen.

Til syvende å sist er alt individuelt, så du må føle litt på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...