Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bor hjemme, og her har vi alltid både sjokolade og pepsi max tilgjengelig. Greier å holde meg unna brusen i ukedagene, og drikker stort sett bare melk og vann. Men lysten etter sjokolade får jeg ikke bort.. Ellers er vi greit sunne når det kommer til middag osv, men når jeg vet at vi har sjokolade liggende, klarer jeg ikke å la være. Jeg har veldig høy forbrenning og trener veldig mye, så er ikke redd for å legge på meg, men jeg ønsker å slippe den dårlige følelsen som kommer etter å ha kastet i meg noen ruter. Prøver å spise frukt/nøtter istedet, men har fortsatt lyst på sjokolade etterpå.

Hvordan kan jeg unngå sjokoladesuget?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27486-unng%C3%A5-sjokoladesuget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meget enkelt... Slutt å kjøp sjokolade.... er den kjøpt, er den hjemme er det fort gjort :p! Kjenner til den der, om det er sjokolade eller brus eller hva det er, stopp å kjøp det, be de hjemme gjemme det bort hvis de kjøper det til "alle i huset" :) Og ja, hold deg unna ! hehe, når du har vært uten en stund går suget 80-90% bort =)

Lykke til!

Du er ikke redd for å legge på deg av litt sjokolade...så...hva er problemet?

Hvilken dårlig følelse snakker vi om her?

Til en som var redd for å legge på seg av sjokolade ville jeg foreslått å ha en plate kokesjokolade tilgjengelig. Den gir deg sjokoladen du 'craver', men de fleste er lei av 2-3 biter om gangen.

mmmmm, sjokolade <3

viljestyrke er noe du må trene på, du må kunne ha en sjokoladeplate eller ti i skapene uten å røre dem når andre kjøper inn.

Har du åpnet skapet kan du lukke det. Har du løftet sjokoladepakken, kan du legge den ned. Har du åpnet pakken, kan du fortsatt legge den fra deg. Er den på vei inn i munnen går det ann å ta kontroll, lukke munnen, legge ned sjokoladen, og finne på noe annet å gjøre. Pusse tennene når du har lyst på sjokolade kan funke, for da smaker ikke sjokolade like godt.

Men å nyte sjokolade en gang i blandt bør du ikke se på som noe problem, det er lov, og du dør ikke av det :) og du spiser bare noen ruter? slapp av! Pust! Og så spiser du ett par til med god samvittighet!

Takk for svar! Tenkte ikke på å nevne at det ikke bare handler om at jeg får dårlig følelse, men at jeg må slutte, ettersom tennene mine ikke tåler sukkeret pga. medfødt emaljeskade. Dermed er det det som er problemet, ikke at jeg er redd for å legge på meg, til du som spurte:) Og den dårlige følelsen jeg snakker om er vel både skyldfølelse fordi jeg vet jeg klarer meg uten og litt at jeg bare føler meg ekkel innvendig, luft i magen. Men ja, er vel gjerne viljestyrken det må jobbes med, hehe..

Annonse

For min del er det absolutte beste å ikke ha det tilgjengelig hjemme.

Skal du ned i vekt så opplever jeg at det er best å unngå det helt i perioden det gjelder.

Med et godt kosthold (masse proteiner som gjør at du holder deg mett) så vil også søtsuget etterhvert gå bort, og sjokolade og annet godteri blir ikke like fristende lenger :)

Kjøper noen ganger sjokolade med chilli. Av en eller annen grunn så føler jeg at når jeg har spist en til to ruter så er det mer enn nok, og får heller ikke lyst på mer :) Men jeg trener veldig mye, og derfor elsker jeg og vite at jeg kan unne meg noen ruter sjokolade innimellom for jeg skal ikke ned i vekt heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...