Gå til innhold

Å spise frukt


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså:

1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover.

2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll.

3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det.

4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser.

Høres dette ok ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså:

1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover.

2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll.

3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det.

4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser.

Høres dette ok ut?

Bra, men ikke glem fett også! Proteiner metter fort og fett metter leeenge og da får du mer stabilt blodsukker.

Kos deg med frukten! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså:

1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover.

2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll.

3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det.

4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser.

Høres dette ok ut?

Høres veldig ok ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså:

1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover.

2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll.

3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det.

4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser.

Høres dette ok ut?

Slik jeg tolket det, så var det en økning fra nåværende mengde på 1500 kcal, som du holder i en uke. Ikke 100 kcal ekstra for hver dag, som gjør at du vil være på 2000 kcal etter 5 dager. Altså, 1600 kcal den neste uken, så 1700 kcal uken etter osv? Slik at du enklere kan finne en passende kcal-mengde du kan legge deg på over tid?

ThereseHag?

Ellers så er vel andre bedre skikket til å konkludere på resten :)

Uansett, lykke til fremover! Dette vil du klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolket det, så var det en økning fra nåværende mengde på 1500 kcal, som du holder i en uke. Ikke 100 kcal ekstra for hver dag, som gjør at du vil være på 2000 kcal etter 5 dager. Altså, 1600 kcal den neste uken, så 1700 kcal uken etter osv? Slik at du enklere kan finne en passende kcal-mengde du kan legge deg på over tid?

ThereseHag?

Ellers så er vel andre bedre skikket til å konkludere på resten :)

Uansett, lykke til fremover! Dette vil du klare! :)

Åja, da misforsto jeg. 100 kcal økning per uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...