nyttliv89 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså: 1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover. 2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll. 3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det. 4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser. Høres dette ok ut? kennda, Ojive og FitFish 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså: 1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover. 2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll. 3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det. 4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser. Høres dette ok ut? Bra, men ikke glem fett også! Proteiner metter fort og fett metter leeenge og da får du mer stabilt blodsukker. Kos deg med frukten! :happy: Ojive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså: 1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover. 2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll. 3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det. 4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser. Høres dette ok ut? Høres veldig ok ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyttliv89 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Bra, men ikke glem fett også! Proteiner metter fort og fett metter leeenge og da får du mer stabilt blodsukker. Kos deg med frukten! :happy: Oki, da mener du fett som er i fisk og sånt? Hva er best å spise for å få nok fett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Oki, da mener du fett som er i fisk og sånt? Hva er best å spise for å få nok fett? Fet fisk, avokado, nøtter, kokosolje etc nyttliv89 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyttliv89 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Fet fisk, avokado, nøtter, kokosolje etc Tusen takk, det er fint å lære slikt runforit123 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Tusen takk, det er fint å lære slikt Bare spørre her så mye som du vil Masse flinke folk her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Takk for mange veldig gode svar! Setter stor pris på det, for jeg har veldig lite kunnskap. Det jeg konkret nå gjør er altså: 1) Øke kcal inntaket mitt fra 1500 kcal til 2000 kcal, der jeg øker med 50-100 kcal hver dag fremover. 2) På lørdager koser jeg meg fremdeles om kvelden, men teller kalorier over det jeg spiser så jeg har mer kontroll. 3) Jeg spiser frukt videre, og prøver å holde meg på 300 g om dagen, men teller ikke nøye på det. 4) Prøver å få i meg mest mulig protein av det jeg spiser. Høres dette ok ut? Slik jeg tolket det, så var det en økning fra nåværende mengde på 1500 kcal, som du holder i en uke. Ikke 100 kcal ekstra for hver dag, som gjør at du vil være på 2000 kcal etter 5 dager. Altså, 1600 kcal den neste uken, så 1700 kcal uken etter osv? Slik at du enklere kan finne en passende kcal-mengde du kan legge deg på over tid? ThereseHag? Ellers så er vel andre bedre skikket til å konkludere på resten Uansett, lykke til fremover! Dette vil du klare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Oki, da mener du fett som er i fisk og sånt? Hva er best å spise for å få nok fett? Laks, nøtter (mandler, avokado), gjennom melk og sånt nyttliv89 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyttliv89 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Slik jeg tolket det, så var det en økning fra nåværende mengde på 1500 kcal, som du holder i en uke. Ikke 100 kcal ekstra for hver dag, som gjør at du vil være på 2000 kcal etter 5 dager. Altså, 1600 kcal den neste uken, så 1700 kcal uken etter osv? Slik at du enklere kan finne en passende kcal-mengde du kan legge deg på over tid? ThereseHag? Ellers så er vel andre bedre skikket til å konkludere på resten Uansett, lykke til fremover! Dette vil du klare! Åja, da misforsto jeg. 100 kcal økning per uke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Siden du er i en vektnedgangsfase og til nå ikke har spist mye nøtter ville jeg egentlig selv droppet det og heller spist mer avokado og laks da det gir mindre kalorier pr 100 gram, og heller spist mer av det:) nyttliv89 og Inger-Lise 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platon Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 De som går på et Xtravaganza kurs gjennom et treningssenter går vel på under 500 kalorier per dag den første måneden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseHag Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Sentadilla Helt riktig, det jeg mente:) TS: øk på den måten sentedilla forklarte, var slik jeg mente:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.