Gå til innhold

Gå ned i fettprosent og beholde muskelmasse?


Norskefaa

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe enkelt til dette? har hørt at mindre kcal og mer protein..

Løfte tungt i 3 sett da kan du gå opp i vekt, men vis du løfter i mange reps så du blir sliten og 1 siste sett der du tar tungt, er vell greit?:)

Hva burde jeg drikke lett melk eller ekstra lett melk?

Hva kan godteriet være?

Hvilke erfaringer har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver og prøver på dette selv:) så kan si hva jeg gjør, selv om jeg er ingen expert:) Har holdt på i snart 2 måneder. Hadde fett% på rett over 10 når jeg startet. (målt med klype, veldig unøyaktig;) Går veldig sakte ned. Type 1 kilo i måneden. Trener styrke 3 dager i uka. Mye-reps en dag. Ellers tungt 3 sett repsomr stort sett 6-9. Teller alle kaloriene mine, spiser i lett overskudd på styrkedager og underskudd hviledager. Trener ikke kardio. Lar dietten skape underskuddet. Totalen på uka er 1750 kcal i underskudd. Har økt i alle øvelser uten om skulderpress. Der løfter jeg det samme. Spiser etter Leangains prinsippet. Høyt protein alle dager, høy karbo/lav fett på styrkedager og høy fett/lav karbo på hviledager. Veier meg hver morgen og måler snittet i slutten av uka for og få litt mer nøyaktig måling.

Mat holder jeg meg unna sukker og kornprodukter. Ellers spiser jeg det jeg vil. "If it fits my macros"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går ned ca en kilo i mnd, er det ikke veldig slitsomt og veie seg hver dag?? Hvis du veier deg hver uke, så mådet være det mest hensiktsmessig da du ikke går ned spesielt mye fra dag til dag, ca rundt 0,03 kg hver dag. Det svinger ikke så mye at vekt fra uke til uke ikke burde passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Å gå ned 1 kg i mnd er ikke mye å skryte av nei. Med mindre man veier 40 kg fra før..... Kan fint gå ned mere enn det, uten å sulte. Selv gikk jeg ned 19 kg på 6 uker (400 gram var muskler). Dette lå jeg på daglig: 2600 kcal, 90 gram fett, 150 gram karb, 220 gram protein. Gikk litt ned på kcal ettervert. Gikk fra 107kg til 87,9 før jeg skulle delta i norges sterkeste mann -90kg.

Anbefaler deg å trene tungt, 3-5 reps er fint. Hvis målet ditt er å bli sterk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går ned ca en kilo i mnd, er det ikke veldig slitsomt og veie seg hver dag?? Hvis du veier deg hver uke, så mådet være det mest hensiktsmessig da du ikke går ned spesielt mye fra dag til dag, ca rundt 0,03 kg hver dag. Det svinger ikke så mye at vekt fra uke til uke ikke burde passe?

Vekta mi kan fint svinge 1 kilo fra dag til dag. Så veier hver dag og regner snittet. Veie en dag i uka kan da bli meget missvisende vis jeg treffer på "feil" dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Å gå ned 1 kg i mnd er ikke mye å skryte av nei. Med mindre man veier 40 kg fra før..... Kan fint gå ned mere enn det, uten å sulte. Selv gikk jeg ned 19 kg på 6 uker (400 gram var muskler). Dette lå jeg på daglig: 2600 kcal, 90 gram fett, 150 gram karb, 220 gram protein. Gikk litt ned på kcal ettervert. Gikk fra 107kg til 87,9 før jeg skulle delta i norges sterkeste mann -90kg.

Anbefaler deg å trene tungt, 3-5 reps er fint. Hvis målet ditt er å bli sterk :)

Skryter ikke;) men dette er slik jeg gjør det. Og trives godt med kostholdet jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta mi kan fint svinge 1 kilo fra dag til dag. Så veier hver dag og regner snittet. Veie en dag i uka kan da bli meget missvisende vis jeg treffer på "feil" dag.

Hver sin lyst :) Jeg hadde aldri verden giddet, da vekt kan svinge fra dag til dag uansett. Vil jo få en gjevn nedgang over tid uansett, med mindre du skal stille til noe i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jo flere reps du tar så brenner man mere fett? (Isåfall svetter man mer isåfall) Jeg hadde ikke tenkt til å bli noe sterkere, det hadde ikke gjort noe det heller haha, men helst bare gå ned i fett % og beholde muskelmassen. Greia er vell som jeg har skjønt nå mer Prøts enn Carbs, jo mer carbs du spiser da legger man på seg mer?

Har noen planer nå isåfall for treninga. Jeg trener 4 ganger i uka, så si at 1 dag er tung (For vis du trenger mye tungt så blir man tung. am i right?) Og resten av dagene er så middels, men siste settet er tungt så at jeg sliter litt med si 8-12 reps. Har fulgt x-size programmet en stund nå for å legge på meg og få heftig med muskelmasse. 3 februar kjørær vi på med et nytt program og ned i fett %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jo flere reps du tar så brenner man mere fett? (Isåfall svetter man mer isåfall) Jeg hadde ikke tenkt til å bli noe sterkere, det hadde ikke gjort noe det heller haha, men helst bare gå ned i fett % og beholde muskelmassen. Greia er vell som jeg har skjønt nå mer Prøts enn Carbs, jo mer carbs du spiser da legger man på seg mer?

Har noen planer nå isåfall for treninga. Jeg trener 4 ganger i uka, så si at 1 dag er tung (For vis du trenger mye tungt så blir man tung. am i right?) Og resten av dagene er så middels, men siste settet er tungt så at jeg sliter litt med si 8-12 reps. Har fulgt x-size programmet en stund nå for å legge på meg og få heftig med muskelmasse. 3 februar kjørær vi på med et nytt program og ned i fett %

Okey altså... nei:) Ikke nødvendigvis helt slik det funker.

Om du svetter så er det kroppen som er varm og prøver å kjøle seg ned, og det har ikke alltids noe med fettforbrenning å gjøre.

fettforbrenning skjer når kroppen trenger mer energi enn maten du spiser kan gi den, så den tar energien fra fettlagrene på kroppen hvis du samtidig gir beskjed om at du trenger muskelmassen din.

Du blir ikke tung av å trene tungt, du blir tung av å spise mer enn du trenger. Blir bilen tregere av å få en større motor? Det er ikke sånn at man legger på seg av jo mer karbohydrater man spiser; om summen av alt du spiser er mer enn summen av det du forbruker, da går du opp, enten du spiser salatblader, snickers eller svineribbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...