Gå til innhold

Biceps curl isolering.


Anbefalte innlegg

Jeg har i 1-2 måneder nå trent biceps 1-2 ganger i uken og fått noe resultat av det, men det som er greia er at det føles ut som det er underarmen jeg trener og ikke biceps. Jeg merker det jo noe der også, men underarmen min blir hard som en stein.

Er dette sånn det skal være? :confused:

Hvis du lurer på hvordan jeg gjør det, så er det sånn her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør med EZ-stang i stedet, og ikke kjør så ofte. Husk at bicepsen din er på størrelse med tungen din. Det er liksom ikke noen enorm muskel, men alikevel ser du folk som trener den mer enn de trener lårene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Som tunga mi? Dæven. :eek: Skal prøve EZ-stang også. :D

Knøttliten, egentlig. Vil du ha store armer, så tren litt biceps, kjør et par sett med hammer curls, og så kjører du triceps til du ikke klarer å klø deg på nesa lenger ;)

Den toppen på biceps som byggere jobber med kommer av å kjøre Hammer Curl som bygger opp muskelen på siden av biceps og som presser opp den toppen. Resten av volumet er triceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Tror ikke du skal forvente noen tømmerstokker av å trene biceps 1-2 måneder. Det er ikke akkurat som de skyter ut, spesielt ikke om du i utgangspunktet er litt tynn. Ikke la biceps bli fokuset, skjønner at man vil ha større armer, absolutt. Men dette er til syvende og sist en liten muskel, og vil komme etter når resten av deg vokser. Fokuser på det grunnleggende å la det bli assistanse fokus. Den får kjørt seg godt på chins etc, så uten at jeg vet programmet ditt kan det jo hende du overtrener den i forhold til resten som medfører dårlige resultater på den fronten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Eirich er inne på, så er chins (supinert grep) med eller uten vekt faktisk en av de beste bicepsøvelsene du kan ta.

Vet, har prøvd å fokusere å trene chins 2 ganger i uka, men det går ikke så fort.. Har gått fra 7 chin-ups til 12 chins over 1-2 måneder. Gahh.. Må bare trener hardere I guess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Vet, har prøvd å fokusere å trene chins 2 ganger i uka, men det går ikke så fort.. Har gått fra 7 chin-ups til 12 chins over 1-2 måneder. Gahh.. Må bare trener hardere I guess.

Øke med 5 chins på 1-2 måneder er ikke akkurat dårlig du mister ;) vi snakker tross alt EN til TO måneder. Don`t rush it ;) La oss si du brukte 2 måneder. Det er +30 chins i året. Noe som er et vilt antall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke med 5 chins på 1-2 måneder er ikke akkurat dårlig du mister ;) vi snakker tross alt EN til TO måneder. Don`t rush it ;) La oss si du brukte 2 måneder. Det er +30 chins i året. Noe som er et vilt antall

I tillegg må man regne med en langt høyere vekt i chins enn de fleste har i biceps curl-progresjonen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...