Gå til innhold

Plott inn din beste oppskrift på middag :-)


Anbefalte innlegg

Jepp - som tråden tilsier trenger jeg gode oppskrifter. I det siste har det blitt veeeldig ensidig her - og jeg har nok av tid så det er ikke det det står i heller. Vet vi har flere tråder her med oppskrifter dvs dagens middagstips osv - men dere har kanskje funnet på en ny favoritt den siste tiden? Vet Tiwas driver og eksprimenterer med en del om dagen, og da fant jeg ut at jeg like så godt kunne søke gode tips her.

Altså - legg inn din aller beste oppskrift. Nummer 1, favoritten.

+ for bilde :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stek kyllingfilet i biter m krydder(paprika, hvitløk, salt, pepper, chili)

Stek bacon i biter

Kok ostefylt pasta

Hell fløte over kyllingen når den er så og si gjennomstekt, og la det få et lite svakt oppkok

Bland alt sammen i en stor ildfast ovn, topp med ost og stek til osten er gylden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baconsurra kyllingfilet :D Surr bacon rundt kyllingfileten(e), stek i stekepanne litt på hver side til baconen er "gyllenbrun", og så putt det inn i stekeovnen på 220 grader til kyllingen er gjennomstekt. Jeg pleier å ha brokkoliblanding og ris til, og kremet kyllingsaus (toropose).

En god nr to: Baconsurra torsk (samme fremgangsmåte som ved kylling). Her har jeg hatt stekte poteter og grønnsaksmos til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent fra den serien her

http://www.youtube.com/watch?v=cklprKhIxkM

Den treffer meg rett i hjertet, og de fleste av "oppskriftene" bruker jeg bare 20 minutter på første gangen jeg prøver dem.

(fra start til jeg kan servere)

Det går fort, og det handler om store smaker.

(husker ikke denne episoden spesifikt, men mener å huske at det ikke er noen tydelige nedturer... det er lite igjen på youtube grunnet copyright og whatnot, men google er din venn ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cajunstekt-laks-med-agurk-i-yoghurt.jpg

Cajunstekt laks med agurk i yoghurt

Ingredienser (2 porsjoner):

  • 200 gr potet, uten skall
  • 200 gr søtpotet, uten skall
  • 1 agurk
  • en håndfull neve dill
  • 3 dl youghurt, gresk/tyrkisk (naturell)
  • ca 350 gr laks, uten skinn og ben
  • cajun krydder
  • litt ojle til steking

Fremgangsmåte:

  • Kutt potetene i skiver, bland med olje, salt og pepper og stek i forvarmet ovn på 200 grader i 30 minutter, til de er gjennomstekte.
  • Bland sammen yoghurt og grovhakket dill, smak deretter til med salt og pepper.
  • Bruk en ostehøvel til å lage bånd av agurken og bland det i.
  • Kutt laksen i to like store stykker og strø på cajun krydder på oversiden og undersiden.
  • Stek fisken i en panne på medium til høy temperatur; begynn å steke med oversiden ned til du ser den er stekt halveis gjennom, snu og stek ca like lenge på den andre siden.

Hva er bra med denne retten?

Laks er en god kilde til omega 3, som er veldig viktig å få gjennom kosten da kroppen vår ikke produserer det selv. Omega 3 er avgjørende i kampen mot diabetes og hjerte-og karsykdommer, bidrar til lavere kolesterol, reduserer høyt blodtrykk, næring til immunforsvaret og reduserer symptomer på leddgikt og depresjon. Så ved å få i deg godt med omega 3 vil både helsen og humøret bli bedre.

Helsedirektoratet anbefaler at vi skal spise fisk 2 til 3 ganger i uken, hvorav halvparten bør være fet fisk (laks, ørret, makrell, sild).

Vennligst hilsen Frøken Larsen

http://www.larsensfristelser.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...