Gå til innhold

Sprekk før kl. 12 grrr! -spiser du fotsatt maten du skal ha?


Jenna

Anbefalte innlegg

Et ite før-juls surve-innlegg her: allerede trykt i meg de kaloriene jeg skal ha i dag :p karbs, kabs, karbs.... og kun 1/2 av den mengden proteiner skal ha.

Har ikke tenkt å "staffe-trene", no-nix, tror jeg :p

Når du "sprekker", hva gjør du resten av dagen mht maten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprekker ikke fordi jeg ikke har noe som er forbudt å spise. Ei heller begrenser jeg kcal inntaket til en bestemt mengde per dag. Spiser meg mett-rett og slett. Vil jeg ha is i tillegg, så blir d is da! Noen dager spiser jeg MYE andrr dager kan d bli for lite. Naturlige svingninger i energibehov og matlyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser når jeg er sulten og til jeg blir mett? Du kan jo bare velge litt magrere alternativer enn du ellers ville gjort, trenger ikke kjøre på med avokado og nøtter, om du skjønner. Det er uansett bare en dag, who cares.

ja det er ikke verre enn det :) Jeg må altid ha 200g sørlandschips etter treninga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere når jeg "sprakk" forsøkte jeg å kompansere med å trene og minske matinntaket nok til at sprekken ble "nullstilt" hvis du skjønner. Dette fant jeg fort ut var en håpløs tankegang som endte i stress, binge eating, underskudd og dårlig mental helse.

Når jeg sprekker nå har jeg fokus på å akseptere sprekken, uten at jeg behøver å tømme kjøleskapet fordi "når det nå allikevel har gått til H...". Tenker at kroppen har behov for litt ekstra påfyll, og fortsette som før etter sprekken.

Har nå mye bedre kontroll på dette :)

Kort sagt anbefaler jeg altså IKKE å kompansere med mer trening og mindre mat i ettertid... :pompous:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere når jeg "sprakk" forsøkte jeg å kompansere med å trene og minske matinntaket nok til at sprekken ble "nullstilt" hvis du skjønner. Dette fant jeg fort ut var en håpløs tankegang som endte i stress, binge eating, underskudd og dårlig mental helse.

Når jeg sprekker nå har jeg fokus på å akseptere sprekken, uten at jeg behøver å tømme kjøleskapet fordi "når det nå allikevel har gått til H...". Tenker at kroppen har behov for litt ekstra påfyll, og fortsette som før etter sprekken.

Har nå mye bedre kontroll på dette :)

Kort sagt anbefaler jeg altså IKKE å kompansere med mer trening og mindre mat i ettertid... :pompous:

Kjenner meg godt igjen i det du forteller.

Må ikke være så hard mot megselv skjønner jeg... på veien mot lavere fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg "sprekker" og spiser en plate eller to med sjokoalde så dropper jeg ikke å spise det jeg skal ha den dagen. Da vil jeg bare være sulten og Furie resten av dagen. Enten så tar jeg en ekstra løpetur eller så er jeg bare flink resten av uka.

Nå skal det sies at jegså og si aldri har sprekker i hverdagen da jeg der flink å spise nok mat så jeg ikke får blodsukkerdropp. Det er kun fredag og lørdag jeg koser meg litt ekstra. Og føler jeg at det har blitt for mye av det gode så er det som oftest ikke samvittigheten som stresser meg, men jeg blir automatisk innmari rastløs av sukker og ender opp med å løpe en ekstra økt og da nuller det seg som oftest ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Både og her. Noen ganger spiser jeg mindre, el så spiser jeg det jeg skal ha. Kommer an på hvor god samvittigheten min er etterpå, og hva jeg har spist - som jeg ikke skal ha... Prøver å forsette å ete det jeg skal, for å så jogge en ekstra tur isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...