Gå til innhold

Råd for å miste de siste 10kiloene?


lisasive

Anbefalte innlegg

Jente 170cm, 70kg. Vil ned min. 10kg til Mai2014. Spiser ganske sunt, men litt mer karbohydrater i Desember..også veldig glad i brød..glad i intervalløping. Trenger råd til hva som vil være det beste å gjøre for å få en slankere og fastere figur. Som dere ser, så er jeg litt "klumpete", hehe. Setter pris på alle svar!

[ATTACH=full]125659[/ATTACH] [ATTACH=full]125660[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Finn din basalfobrenning.

Pluss på 2-300 kcal dager du trener, og ytterligere 2-300 kcal om er i mye aktivitet om dagen.

Tren mye styrke ( dropp tredemølla) mye mere effekt av å svømme eller gå i fort i motbakker. I så fall kardio etter styrke.

Ligg i underskudd på 300 kcal de dagene du ikke trener. Øk proteinntaket disse dagene, og reduser karb.( La oss si 4 hviledager i uka)

Få nok søvn og hvile. Ikke sitt for mye på ræva. ( det vil si trening i 1 time, og stillesittende resten av dagen)

Bynn å lag sunn og ren mat. Spis umette og flerumettede fettsyrer, øk inntaket av omega 3, ikke få i deg for mye omega 6.

Styr unna prossert mat, halvfabrikat. Begrens sukkerinntaket meget dersom dette er en uvane du har.

Kutt alkoholen helt i en startfase, begrens til noen glass vin i helgene i verste fall.

Kjøp inn proteinpulver om du ikke får nok eller klarer å spise nok proteiner via mat. Kjøp inn BCAA og creatin.

I teorien skal du da kunne gå ned litt over 1 kg fettmasse på 2 mnd, og samtidig ha muskelmasse som kommer fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med atypisk spiseforstyrrelse, og har gått ned 15kg fra det..har da aldri spist mer enn 700kcal dagen, og får litt angst av å tenke på å leggepå meg, selv om det er muskler. Jeg vil bare spske sunt, og gå ned i fettprosent de siste iiloene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En nybegynner i vektrommet vil få framgang i begynnelsen så å si uansett hvilken øvelse eller oppsett de velger, men EN grunn til å velge baseøvelser er fordi de bygger en styrke-"base" som ingen andre øvelse kan gjøre, som vil igjen gi deg mer i det lange løp.

Når det gjelder fettforbrenning, jo mer muskler du har på kroppen, jo mer fett forbrenner du 24 timer i døgnet, det er kanskje den BESTE grunnen til å trene styrke for å gå ned i vekt! Å f.eks. løpe vil kunne forbrenne mer den tiden du faktisk løper, men du risikerer å forbrenne muskler hvis det blir for intenst eller for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...