Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jente 170cm, 70kg. Vil ned min. 10kg til Mai2014. Spiser ganske sunt, men litt mer karbohydrater i Desember..også veldig glad i brød..glad i intervalløping. Trenger råd til hva som vil være det beste å gjøre for å få en slankere og fastere figur. Som dere ser, så er jeg litt "klumpete", hehe. Setter pris på alle svar!

[ATTACH=full]125659[/ATTACH] [ATTACH=full]125660[/ATTACH]

Fortsetter under...

Ville spist rent og trent mye styrke. Ville ikke fokusert så mye på vekten, men kroppssamensetningen, få på mer muskelmasse så blir du stram ;) går du ned 10kg med hjelp av bare løping risikerer du å bli tynn og slapp... vært der selv :p

Annonse

Finn din basalfobrenning.

Pluss på 2-300 kcal dager du trener, og ytterligere 2-300 kcal om er i mye aktivitet om dagen.

Tren mye styrke ( dropp tredemølla) mye mere effekt av å svømme eller gå i fort i motbakker. I så fall kardio etter styrke.

Ligg i underskudd på 300 kcal de dagene du ikke trener. Øk proteinntaket disse dagene, og reduser karb.( La oss si 4 hviledager i uka)

Få nok søvn og hvile. Ikke sitt for mye på ræva. ( det vil si trening i 1 time, og stillesittende resten av dagen)

Bynn å lag sunn og ren mat. Spis umette og flerumettede fettsyrer, øk inntaket av omega 3, ikke få i deg for mye omega 6.

Styr unna prossert mat, halvfabrikat. Begrens sukkerinntaket meget dersom dette er en uvane du har.

Kutt alkoholen helt i en startfase, begrens til noen glass vin i helgene i verste fall.

Kjøp inn proteinpulver om du ikke får nok eller klarer å spise nok proteiner via mat. Kjøp inn BCAA og creatin.

I teorien skal du da kunne gå ned litt over 1 kg fettmasse på 2 mnd, og samtidig ha muskelmasse som kommer fram.

Jag väger mer än dig (74 ca) och är bara 2 cm längre än dig. Kolla min loggbok, inte för att jag tror att jag är någon gudfader över träning, men tung styrketräning och verkligen massa mat har hjälpt mig supermycket:) Lycka till!

Jeg har slitt med atypisk spiseforstyrrelse, og har gått ned 15kg fra det..har da aldri spist mer enn 700kcal dagen, og får litt angst av å tenke på å leggepå meg, selv om det er muskler. Jeg vil bare spske sunt, og gå ned i fettprosent de siste iiloene..

Annonse

En nybegynner i vektrommet vil få framgang i begynnelsen så å si uansett hvilken øvelse eller oppsett de velger, men EN grunn til å velge baseøvelser er fordi de bygger en styrke-"base" som ingen andre øvelse kan gjøre, som vil igjen gi deg mer i det lange løp.

Når det gjelder fettforbrenning, jo mer muskler du har på kroppen, jo mer fett forbrenner du 24 timer i døgnet, det er kanskje den BESTE grunnen til å trene styrke for å gå ned i vekt! Å f.eks. løpe vil kunne forbrenne mer den tiden du faktisk løper, men du risikerer å forbrenne muskler hvis det blir for intenst eller for lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...