Gå til innhold

helt grønn, og syklig overvektig. hjelp!


Ned60kg

Anbefalte innlegg

hei! ja som overskriften sier så er jeg sykelig overvektig (170 høy, og 132 kg. og en bmi på 47 +-)

så nå har jeg tatt tak i problemet men aner ikke hvor jeg skal starte :/

har installert shapeup app på mobilen, spiser sunt, og ofte.

Ifølge shapeup skal jeg spise 3846 og så langt idag har jeg spist 1365, og har vært mett hele dagen skal jeg alikevell spise mere ?

spiste 2 knekkebrød(havre) med kyllingfilet skinke, salat og agurk både til frokost og lunsj, med 2,5 dl skummet melk.

så spiste jeg en banan, og siden middagen blir sen så spiste jeg en skål grønnsakssuppe,sammen med et glass eple juice.

er det bra å holde seg under ? eller må jeg spise så mange kalorier? har ikke begynt å trene men det er fordi jeg er redd for leddene mine.

trenger virkelig hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke spise 3800 siden du skal ned i vekt.

Kjempebra at du tar tak i det! For å få en kickstart på dietten, så kan du prøve en ekstremdiett som heter PSMF. Siden du er så sykelig overvektig, så skal det nok bare gå kjempebra.

Du sier at du har spist 1365kalorier til nå, har det vært vanskelig å holde seg så lavt, eller har det bare gått fint? Hvis det er et problem at du er sulten veldig ofte, så kan det å kutte mat litt og litt være en bedre løsning for deg. Av erfaring så vet jeg at det å plutselig kutte masse mat og må holde seg innen så og så mange kalorier kan bli veldig mye i begynnelsen.

Det med treningen, så kan du oppsøke en personlig trener. Du burde ikke løpe. Sykling eller svømming går kjempebra, og der belaster du ikke leddene så du har ikke noe å være redd for der. Jeg er litt usikker på hvordan det skal bli med styrketreningen, men når du har gått ned en del kilo, så kan du begynne å bevege deg mer mot frivektene og apparatene på senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har gått veldig fint å holde kaloriene nede, siden jeg ikke er av den typen som spiser burger hver dag, men den typen som bare har spist 1 stort måltid dagen, så det verste er å spise hele tiden :p men ser for meg å bli mer sulten når forbrenningen er kommet igang.

Skal ikke ha kickstart, skal venne meg til livsstilendring, har ikke viljestyrke nok til å ikke spise ordentlig mat.

Har hund så skal satse på småturer før treningsstudio, så hunden får det den trenger før jeg er tom for energi.

Hvor mange kalorier bør jeg spise dagen da? tenker å gå ned 1 kg uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er: ikke vær så fryktelig opptatt av å telle kalorier. Vær mer opptatt av hva du putter i munnen. Kombiner det med å være i bevegelse, så vil du merke at kiloene vil begynne å renne av. Som du sier, du skal venne deg til en livsstilsendring, og da er ikke det å telle kalorier resten av livet spesielt realistisk. Skjønner ikke helt hva du mente med at du ikke har viljestyrke nok til å spise ordentlig mat. Du skriver i innlegget ditt at du spiser sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

teller kalorier for å vite ca hvor mye jeg skal spise, fordi jeg blir ikke mett etter 1 knekkebrød, og syns ikke det er rett å gå sulten, til lunsj, for så å ikke bli mett da heller, så for å ha kontroll må jeg ha en plan om hva jeg skal spise, dag for dag. værtfall til å begynne med :)

Viljestyrke nok til IKKE å spise ordentlig mat :) Klarer ikke slanke meg på shake f.eks.

da legger jeg meg på 2000 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teller kalorier for å vite ca hvor mye jeg skal spise, fordi jeg blir ikke mett etter 1 knekkebrød, og syns ikke det er rett å gå sulten, til lunsj, for så å ikke bli mett da heller, så for å ha kontroll må jeg ha en plan om hva jeg skal spise, dag for dag. værtfall til å begynne med :)

Viljestyrke nok til IKKE å spise ordentlig mat :) Klarer ikke slanke meg på shake f.eks.

da legger jeg meg på 2000 kcal :)

Det er bra! Shake er bare tullete :)

Pass på å få godt med proteiner og fett til alle måltider. Det metter godt, holder deg mett lenge og holder blodsukkeret stabilt. Jeg er f.eks veldig glad i eggerøre med cashewnøtter oppi eller eggewraps(blandet med litt fiberhusk, salt og pepper) med masse skinke/kalkun, rømme og grønnsaker. Enkelt, lettvint og tar kort tid å lage.

Eggproteinpulver kjøpes på Gymgrossiten. I en scoop er det 110 kcal. Bland med fiberhusk, kanel, natron og vann og legg røren på en smørt plate og sett i ovnen i 3 minutter og du har en knallgod og mettende mega pannekake :D

Masse godt du kan lage mens du går ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis knekkebrød (havre) med salat, og agurk, av og til skinke (kyllingfilet) drikker nokashake til mellommåltid, spiser knekkebrød igjen til lunsj, spiser kylling, eller kjøtt med salat eller grønnsaker til middag, grønnsakssuppe/mos, mellom, og knekkebrød til kvelds. Spiser en banan eller eple om jeg er sulten ellers ila dagen..

Jeg aner ikke hvordan jeg skal spise, for jeg prøver å legge bort kjedespisingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med havregrøt til frokost?

60 gram havregryn

2,2 dl melk(med noen dråper stevia søtning (jeg bruker litt vanilje og litt karamell)

to toppete ts mandler (sambo bruker litt solsikkefrø)

Inn i mikroen i 1 min og 30 sek

Ha deretter i en ss med mager vaniljekesam.

Kjempegodt.

Masse lykke til med vektreduksjonen i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...