Gå til innhold

Teknikksjekk knebøy og hipthrust


slettet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Knebøy: Bra dybde! Prøv å være enda mere eksplosiv på vei opp :) Vanskelig å se om du kjører knærne ut? Ser hvertfall at du har tærne ut. Legg enda mere press på utsiden av foten! Du løfter ikke hælene, så ser ut som du har greit tyngdepunkt. Kan du ordne en film bakfra også? Hørtes litt feil ut men :p

Hipthrust: Har dessverre ikke så mye peiling på det, men syns det ser greit ut. Grei fart i løftet. Strammer du rompa på toppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar! :) Jeg skviiiiser rumpa på toppen ja :p

Pleier ikke å gå så mange skritt, var bare fordi jeg skulle være sikker på å komme med på filmen.

Prøver å slutte å vri hodet, har blitt en uvane fordi jeg liker å følge med i speilet.. Men kommer med en film bakfra også på knebøyen, blir nok på torsdag (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, takk for svar! :) Jeg skviiiiser rumpa på toppen ja :p

Pleier ikke å gå så mange skritt, var bare fordi jeg skulle være sikker på å komme med på filmen.

Prøver å slutte å vri hodet, har blitt en uvane fordi jeg liker å følge med i speilet.. Men kommer med en film bakfra også på knebøyen, blir nok på torsdag (y)

Bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se hvor bredt du står, stemmer for film bakfra. Ordne deg noen sko også (y)

Av ren nysgjerrighet og sugen på ny viten: Hvorfor ikke trene uten sko? Jeg har lest flere steder at man anbefaler uten sko, istedetfor vanlige treningssko. Såklart finnes det egne sko for knebøy, men det nevnte du ikke noe om i posten, så lyst til å utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, rett å slett fordi det er best å ta bøy med sko. Men ikke hvilke som helst sko, de må ha flat såle. Det er bedre å ta bøy i sokkene enn å ha på seg vanlige joggesko feks. Med vanlige joggesko får man dårlig balanse og teknikken er lett for å bli håpløs. Man må ikke kjøpe seg dyre styrkeløftsko, selv om det er best såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet og sugen på ny viten: Hvorfor ikke trene uten sko? Jeg har lest flere steder at man anbefaler uten sko, istedetfor vanlige treningssko. Såklart finnes det egne sko for knebøy, men det nevnte du ikke noe om i posten, så lyst til å utdype?

Igjen, ikke for å kritisere, kun interessert i å høre meninger :)

Handler mer om at du har muligheten for å gå dypere med bedre teknikk og bedre stabilitet. Du trenger ikke sko, men det anbefales om du skal holde på med knebøy over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lest at det er best å ta bøy uten sko egentlig? Høres rart ut.. Har selv lest at det er best å ta bøy uten belte feks. Men dette avkreftet Carl Yngvar Christensen til meg. Jeg hører heller på verdens beste knebøyer enn å lese en artikkel :)

Snappet det opp fra artikler jeg har lest og sånt på nettet, har hverken kilder eller noe som kan bevise det jeg sier :p Det jeg har hørt er at det er aller best med knebøy-sko, og deretter i sokkene. Etter det, om det er noe alternativ: vanlige joggesko. Men ingen big deal, for min del kan folk bruke hva de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snappet det opp fra artikler jeg har lest og sånt på nettet, har hverken kilder eller noe som kan bevise det jeg sier :p Det jeg har hørt er at det er aller best med knebøy-sko, og deretter i sokkene. Etter det, om det er noe alternativ: vanlige joggesko. Men ingen big deal, for min del kan folk bruke hva de vil :)

Joda, sant det. Men jeg har sko med helt flat såle, altså ikke vanlige joggesko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiptrhust: Vil anbefale å gå dypere, gjerne til helt død (som markløft). Legg noe bak benken så den ikke flyr om du kjører dypere. Syns også du kan gjøre bevegelsen saktere på vei ned. Også er det et par reps hvor ryggen henger litt igjen på benken og du får en svai...unngå dette. Tenk at ryggen og nakken skal være så rett som mulig hele veien. Ellers ser det veldig bra ut. Fin markant stopp i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiptrhust: Vil anbefale å gå dypere, gjerne til helt død (som markløft). Legg noe bak benken så den ikke flyr om du kjører dypere. Syns også du kan gjøre bevegelsen saktere på vei ned. Også er det et par reps hvor ryggen henger litt igjen på benken og du får en svai...unngå dette. Tenk at ryggen og nakken skal være så rett som mulig hele veien. Ellers ser det veldig bra ut. Fin markant stopp i toppen.

takk for tips (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy: Ser at knærne går litt inn enda, konsentrer deg på å presse ut. Kanskje stå litt smalere, ser du står veldig bredt. Ville også gått ned i kg, for å få trent mere eksplosivt. Tenk at ca alle løft på trening skal ha god fart. Men er viktig med litt slite-løft iblant. Dybden er helt grei, du går lengre ned enn de fleste andre rundt om kring hvertfall.

Markløft: På vei ned så ser jeg at du skyver knærne frem for tidlig, da må du på en måte løfte rundt knærne. Unngå det. Tren med full stopp på hver rep, tenk at hver rep skal være som den første. Så det ikke blir sånn jojo-løfting, om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy: Ser at knærne går litt inn enda, konsentrer deg på å presse ut. Kanskje stå litt smalere, ser du står veldig bredt. Ville også gått ned i kg, for å få trent mere eksplosivt. Tenk at ca alle løft på trening skal ha god fart. Men er viktig med litt slite-løft iblant. Dybden er helt grei, du går lengre ned enn de fleste andre rundt om kring hvertfall.

Markløft: På vei ned så ser jeg at du skyver knærne frem for tidlig, da må du på en måte løfte rundt knærne. Unngå det. Tren med full stopp på hver rep, tenk at hver rep skal være som den første. Så det ikke blir sånn jojo-løfting, om du skjønner?

Tusen takk for all hjelpen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...