Gå til innhold

Trening etter 40


Texan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å være helt ærlig da. Jeg merker at jeg er litt stivere og mindre bevegelig enn da jeg var i tenåra osv.. Men allikevel i en alder av 38 år så føler jeg at jeg kan trene som om jeg var purung. Men passer litt mer på så jeg ikke skal strekke eller ryke noe. Men opplever at det er flere her på bloggen som har trent så mye at de er kvitt alle slike problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en sånn mage hjul- sånn som du ruller ut og inn med for å styrke mage. Prøvde den her hjemme på parkett gulv og fy som det knekket i knærene mine når jeg rulle ut….sønnen min på 15 prøvde det også og jeg hørt ikke et eneste knakk med han…hahahahaha….har lyst å øve meg på den øvelse, men vil ikke høre den lyden….hahahahaha….på med headsets tro jeg og LOUD MUSIC ;-) hahahahaha:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme i form etter fylte 40, er like enkelt eller vanskelig som før den magiske alder. Kroppen responderer i og for seg like greit, men dersom man f.eks. pådrar seg en skade tar det lengre tid før man er leget enn når man hadde en kropp på 19. Huden er heller ikke like glatt og elastisk, så det visuelle kan være litt mer "slitent". En del sliter også med at fett på visse steder ser ut til å ha festet seg med superlim. Men, alt i alt er det bare blodslit og kosthold på samme måte som før. Personlig har jeg aldri vært sterkere og større enn etter fylte 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

ingenting i veien for å komme toppform i en alter av 40 eller 50 +. Noe som kan være verdt å ta hensyn til er at restitisjonstiden ser ut til å være lenger når man blir litt eldre. Kan hende musklene dine trenger litt mer tid på å hente seg inn igjen etter en økt. Lett å bli for ivrig, men dette fikser du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For damer er styrketrening veldig bra, spesielt med tanke på osteoporose - mener jeg har hørt et sted at det er lettere for oss over 40 å bygge muskler så det er jo ikke negativt ;)

Oi! For et hyggelig nyhet det var! :p Liker dette! (y)

Har faktisk hørt det samme angående styrke trening og osteoporose…bare en av de mange fordel med styrke trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 45 !! Begynte å trene for ett år siden.. Ikke veldig mye men to ganger pr uke. Har nå pers på 67,5 kg i benkpress, 110 kg i markløft, og 203, i beinpress... Ganske stolt av det :) SÅ stå på !

Veldig positiv å lese dette! Imponerende fremgang også! Skjønner godt du er stolt! Takk for at du tok tid å svare! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...