Gå til innhold

Trening etter 40


Texan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er selv også passert 40 med god margin :p Mitt råd er å ikke gjøre ting for komplisert. Tren...men ikke minst (enda viktigere); kos deg med treningen!! Resultatene kommer uansett alder :) Har selv hatt stor progresjon over en periode på ca 2.5 år med styrketrening. Det viktigste er uansett gleden jeg føler over å trene og ha en kropp som fungerer mye bedre og er sterkere enn noensinne tidligere (kan legge til at jeg hele livet siden jeg var barn har vært aktiv med en eller annen treningsform, men har aldri oppnådd de resultatene som jeg nå gjør med tung styrketrening). I tillegg legger jeg inn et par løpeøkter i uka fordi jeg liker å holde meg på et ok kondisjonsnivå også.

Løfter nå 55 kg i benk, 105 kg markløft, 95 kg knebøy med en kroppsvekt på 60 kg. Har gått fra 0 til 13 chins, og fra 0 til 6 pull-ups (med overhåndsgrep) i løpet av det siste året. Målet er å øke enda mer; har spesielt lyst til bli bedre i benk så neste delmål er å klare 60 kg:)

Alder er ingen hindring så du må bare stå på!! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv også passert 40 med god margin :p Mitt råd er å ikke gjøre ting for komplisert. Tren...men ikke minst (enda viktigere); kos deg med treningen!! Resultatene kommer uansett alder :) Har selv hatt stor progresjon over en periode på ca 2.5 år med styrketrening. Det viktigste er uansett gleden jeg føler over å trene og ha en kropp som fungerer mye bedre og er sterkere enn noensinne tidligere (kan legge til at jeg hele livet siden jeg var barn har vært aktiv med en eller annen treningsform, men har aldri oppnådd de resultatene som jeg nå gjør med tung styrketrening). I tillegg legger jeg inn et par løpeøkter i uka fordi jeg liker å holde meg på et ok kondisjonsnivå også.

Løfter nå 55 kg i benk, 105 kg markløft, 95 kg knebøy med en kroppsvekt på 60 kg. Har gått fra 0 til 13 chins, og fra 0 til 6 pull-ups (med overhåndsgrep) i løpet av det siste året. Målet er å øke enda mer; har spesielt lyst til bli bedre i benk så neste delmål er å klare 60 kg:)

Alder er ingen hindring så du må bare stå på!! (y)

Utrolig imponerende og inspirerende! Stå på…..jeg kommer etter ;-) hehehe….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min oppfatning er at det kreves litt mer for å holde "formen" eller å komme i form krever litt mer planlegging enn når man er i 20 årene.

Dynamisk oppvarming for å unngå skader og beholde og forbedre smidigheten.

Før kunne jeg spise "alt" og uansett ha sixpack.

Nå må jeg være litt flinkere med kosthold.

Uansett, vi klarer fint å få fremgang selv om vi er nærmere 50år enn 30år.

Tren smart, viktig å være motivert og fokusert.

Tren for å bli sterkere (5-8 reps), ta deg ut på trening. Ikke all trening gir fremgang- restitusjon er også en viktig faktor.

Spis sunt, tren hardt og smart - så er vi plutselig fit cougars og silverfox :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...