Gå til innhold

Sheiko rekkefølge + andre spørsmål


burny_

Anbefalte innlegg

La den første Sheiko preperation periode inn i excel hos meg. 4dager i uken, 6uker. Skal se om jeg får tid til å gjøre "Del 2" også.

Virker som behagelige programmer, for de som vil trene 4 Dager i uken, men ikke er klar for CMS.

Kan laste det opp, om noen vil prøve.

post-264-1444095970463_thumb.png

Dette programmet:

http://sheiko-program.ru/training-programs/universal-appropriate-program-for-three-lifts-part-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La den første Sheiko preperation periode inn i excel hos meg. 4dager i uken, 6uker. Skal se om jeg får tid til å gjøre "Del 2" også.

Virker som behagelige programmer, for de som vil trene 4 Dager i uken, men ikke er klar for CMS.

Kan laste det opp, om noen vil prøve.

[ATTACH=full]122300[/ATTACH]

Dette programmet:

http://sheiko-program.ru/training-programs/universal-appropriate-program-for-three-lifts-part-1

Håper det kommer flere programmer etterhvert, men det som du linket ser ganske solid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte akkuratt med #29 men dersom det gir bra fremgang kunne det vært interessant å kjørt en 4 dagers i ettertid ! Så last gjerne opp om du har mulighet :)

Her.

http://www.filedropper.com/sheikoprogramsv2013

Kalte de bare for 4Day prep 1 2013 og 4Day Comp 1 2013.

Også lagt inn i volum calc siden.

"Planene" er ikke modifisert, men skrevet direkte av hvordan det står på nettsiden.

Gadd ikke å "skjule" utregningene på siden, fordi jeg liker å ha de fremme hele tiden når jeg ser på program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her.

http://www.filedropper.com/sheikoprogramsv2013

Kalte de bare for 4Day prep 1 2013 og 4Day Comp 1 2013.

Også lagt inn i volum calc siden.

"Planene" er ikke modifisert, men skrevet direkte av hvordan det står på nettsiden.

Gadd ikke å "skjule" utregningene på siden, fordi jeg liker å ha de fremme hele tiden når jeg ser på program.

Lastet ned, hakket mer oversiktlig enn standard sheiko.xl fra ChaseT. Flott at du inkluderte #10* syklusene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aux Du nevnte at du kjørte markløft med strikk, istedenfor fra boks. Kjører du da utifra samme prosenter på vektene eller kjører du noe tyngre vekter med strikke? Dietmar sine 4-dagers mengdeprogram kan man ofte velge mellom markløft med strikk eller fra klosse og kjøre samme vekter.

Jeg gjør som jeg har gjort på Dietmar programmene, kjører med omtrent samme belastning på toppen av løftet.

F.eks

Så om jeg skal ha 200kg Mark fra kloss, så legger jeg 160kg på stanga og legger til 40kg(egentlig 50kg) strikk.

Legger ofte litt mer kilo med strikke motstand, ikke mye. Fordi du får mer fart med strikk, så lockouten vil være lettere en Fra kloss også er det ikke sikkert at du strekker ut strikkene 100%.

Vet at mine røde China strikk er ca. 25kg+ stk fullt utstrekket. så regner de som 20kg stk.

(Korte strikk)

Vertfall slik jeg liker å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som jeg har gjort på Dietmar programmene, kjører med omtrent samme belastning på toppen av løftet.

F.eks

Så om jeg skal ha 200kg Mark fra kloss, så legger jeg 160kg på stanga og legger til 40kg(egentlig 50kg) strikk.

Legger ofte litt mer kilo med strikke motstand, ikke mye. Fordi du får mer fart med strikk, så lockouten vil være lettere en Fra kloss også er det ikke sikkert at du strekker ut strikkene 100%.

Vet at mine røde China strikk er ca. 25kg+ stk fullt utstrekket. så regner de som 20kg stk.

(Korte strikk)

Vertfall slik jeg liker å gjøre det.

Takk for utdypende svar. Stusset bare litt da jeg har vært oppe på 230-240 i markløft med strikk festet oppe på dietmar, mens på sheiko skulle jeg bare opp på 200 i markløft fra boks. Hadde 190 4x3 igår (strikk), som ikke va nevneverdig tungt akkuratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utdypende svar. Stusset bare litt da jeg har vært oppe på 230-240 i markløft med strikk festet oppe på dietmar, mens på sheiko skulle jeg bare opp på 200 i markløft fra boks. Hadde 190 4x3 igår (strikk), som ikke va nevneverdig tungt akkuratt.

Om du er mye sterkere på toppen av løftet, så burde du endre prosentene på "Fra kloss" løftene. Slik at det passer deg :)

Jeg mente strikk i bunnen, jeg har ikke noe rack og trene med.

Er også veldig "topp svak", har fokusert stort sett på Utstyrsfri løfting.

Da trenger man ikke den samme lockouten. For meg så passer de prosentene ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er mye sterkere på toppen av løftet, så burde du endre prosentene på "Fra kloss" løftene. Slik at det passer deg :)

Jeg mente strikk i bunnen, jeg har ikke noe rack og trene med.

Er også veldig "topp svak", har fokusert stort sett på Utstyrsfri løfting.

Da trenger man ikke den samme lockouten. For meg så passer de prosentene ganske bra :)

Det er nok heller motsatt merkelig nok, sist maksløft var det lockout som var problemet, har 225 som raw maks. Får prøve meg frem, evt feste strikken litt lavere.

Pro-tip. Hvis du ikke har rack (har ikke det selv) fest strikken i stangen på Smith maskinen, om du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok heller motsatt merkelig nok, sist maksløft var det lockout som var problemet, har 225 som raw maks. Får prøve meg frem, evt feste strikken litt lavere.

Pro-tip. Hvis du ikke har rack (har ikke det selv) fest strikken i stangen på Smith maskinen, om du har det.

Kan surre/knytte strikkene litt ekstra rundt stangen slik at den blir fullt uttrekket ved toppen. Er mange guider på strikke bruk.

Bare justere tallene ut ifra hva som føles riktig, ved varianter. :)

Samme med smal benk, mark på kloss osv.

Har prøvd strikke mark i smith maskin, følte enten at strikkene dro feil retning eller at "stengene" var for nærme min intim sone eller så dunker jeg hodet i den stanga. (Den er ikke så høy).

Hadde vi hatt skikkelig stor smithmaskin, kunne det fungert :):)

Men går rykte om at gym eieren skal sveise ett "powerrack" så får bare glede meg til det :)

Kim = Norges sheikoambassadør!

Njaaa, vet nå ikke helt om det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den fila der var heilt suveren! Fantastisk arbeid. Har en uke igjen av en syklus og tenkte å prøve den 4-dageren fra Sheiko-training.ru som du la inn i det regnearket. Som vanlig kan æ ikkje kjøre et program uten å modde det. F.eks har æ ikkje kjetting, så blir vel heller smalbenk på de samme prosentene. Samme med markløft med kjetting, må vurdere å gå til anskaffelse av strikk hvertfall, eller bytte ut med f.eks rykkmark fra boks. Får undersøke å drøfte litt underveis.

Progressive Powerlifting DVDen til Mart Tuschererer inkluderer også et 2-3 timers foredrag om Sheikotrening av Eric Talmant. En av de absolutt bedre foredragene æ har sett og forklarer veldig godt hvordan man velger rett program osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.mediafire.com/?op617czpaps8s95

Ei zipfil med en brååååååte av sheikoprogrammer, 42 totalt

Er i doc. format alle programmene og mesteparten er på russisk eller dårlig oversatt engelsk.

Ganske greie dokumenter, har lest gjennom de en del ganger :)

Er stort sett for CMS/MS/MSIC løftere virker det som.

Men Benkpress "artikkelen" er bra. :) Verdt å lese.

Kaste de inn i google translate også lære seg de ordene som ikke oversettes riktig. som "the goat" osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt de siste dagene. Har planlagt å starte på den 4 dagern som ligg på Sheiko sin hjemmeside, men mtp at de siste 4 ukene har gått suverent på en lavvolums Sheikovariant, så pusher jeg heller volumet opp bittelitt og kjører 4 uker til. Ikke vits å endre bare for å endre så lenge det fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...