Gå til innhold

Olympia-stenger


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei! På Elixia der jeg trener har de vanlige olympia-stenger 20 kg, som står i knebøy-rackene og benkpress-rackene. Men nå har de laget en 'sone' med flere 'fri'stenger, derav noen olympia-stenger som er kortere og muligens litt tynnere. Noen som vet hva disse veier? Tenkte kanskje de ville passe når jeg trener stående roing, millitærpress o.l. I og med at jeg ikke er så sterk og disse ikke står i noe rack heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei :) Kan jo spørre PT-ene også, men de er alltid så opptatt.

Da er disse gull når man skal trene skulderpress, stående roing og hipthrust, men ikke ønsker å ta et helt rack da. Am I right? :)

Skulderpress og stående roing( fra heng) er "lov" i racket! Bicepscurl og anna tull er no og!:)

OG forresten, ikke stol blindt på PT ene hva vekt angår!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

no trena ikkje eg på normalt sett på senter, men strengt tatt så burda betjeninga vore oppfordra til å henge opp info (laminert a4 ark elns) med beksrivelse/bilde av stenger med kg oppgjeve. Greit å vite om bruk av stenger til samme øvelse varierer pga tilgang eller andre årsaker.

Nå er ikke Elixia verdens beste senter da.. Det går mye i rosa babes og unge gutter med helt ræva teknikk.. Dessverre. Trives pga beliggenhet og fordi det generelt er lite og 'koselig' der, men skulle gjerne sett at det var større fokus på å forebygge feiltrening osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulderpress og stående roing( fra heng) er "lov" i racket! Bicepscurl og anna tull er no og!:)

OG forresten, ikke stol blindt på PT ene hva vekt angår!:)

Joa, men senteret mitt er så lite. 2 knebøy rack og et til benkpress. + Smith-maskin og et skråbenk 'rack'. Føler ikke jeg kan stå i det ene av 2 knebøy-rack og ta skulderpress og stående roing når det er så få rack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...