Gå til innhold

Daniel1981

Medlemmer
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Daniel1981

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 10. mars 1981
  1. Helt ærlig tror jeg de bare har regnet ut hvor mye kalorier man skal brenne på halvannen time med type x aktivitet. Jeg sjekket for moro skyld kalorikalkulatoren på Aktiv trening, og med "High impact aerobic" i 90 minutter, og en kroppsvekt på 65 (vill gjetting) sier den 1035 kalorier. Og som du sier - det vil jo komme helt an på hvor hardt man gir jernet. 90 minutter med 100% innsats forbenner jo mer enn 90 minutter med 60% innsats.
  2. Jeg vil si at om du er ute etter noe kjapt og effektivt å bruke som selvforsvar, burde du gå for Krav Maga. Personlig har jeg aldri hatt helt sansen for det, og har drevet med kickboksing i noen år. Det meste av kamsporter tar det ganske lang tid å lære seg skikkelig, pga av alle teknikkene. Selv om det er flere stiler som kan brukes til selvforsvar, er de på et nybegynnernivå ikke særlig effektive. Krav Maga er mer trening på reaksjonsmønstre og som Ms_OA sier; komme seg ut av situasjoner. Ellers bør du bare sjekke litt rundt, ta noen prøvetimer og finne den stilen du trives med.
  3. Gode skills var vel en grei overdrivelse. Sikkert greit til boksaerobics (som forøvrig har fint lite med boksing å gjøre) men som boksing var det ikke noe særlig å skryte av, dessverre.
  4. Har en som jeg hørte av søsteren min -vet ikke hvor hun har den fra. -Smerte er en illusjon, illusjoner er drømmer og drømmer er bra. Fra "The Replacements" - Wounds heal, chicks dig scars, but glory is forever - Keanu Reeves.
  5. Så lenge du ikke er ansatt der, har du heller ikke noe ansvar for hva kundene gjør.
  6. Om man snakker om ekstremt store skader kan nok matinntaket ha noe å si, men om du tenker på små kutt, skrubbsår og lignende, tror jeg ikke det har så stor betydning.
  7. Jeg mener at som ansatt er det Pter og andre senteransatte sitt ansvar at utstyret blir brukt riktig, og forsvarlig. Ser de noen som bruker utstyret feil, eller har helt feil teknikk, burde de si ifra uansett. At det er endel PTer som også har elendig teknikk, er ikke noe jeg ville tatt som utganspunkt.
  8. Om du bare vil bli bedre til å gå på dem, er vel det letteste å gjøre akkurat det - gå masse turer, gjerne lange, og bruke dem mest mulig. Om du tenker på triks og sånne ting, kan du prøve å ta kontakt med skateklubber. Mulig de har folk som også kjører på rulleskøyter, og de vet hvertfall om hvor du har ramper og lignende.
×
×
  • Opprett ny...