Gå til innhold

get shredded! gutt 17år.


Luremus96

Anbefalte innlegg

hei er gutt på 17år er kraftig bygged. og jeg er svær men det ene probleme er magen og få ned bodyfat, trener ofte. men vil bli kvitt det siste er 185 høy og 89kg vil bli kvitt de 9kg så fort så mulig. har masse kosttilskudd legger inn bilde. kan dere hjelpe meg og legge inn matplaner diett og øvelser som hjeelper for og gå ned i bf som er bodyfat. takk vis dere leser og komenterer mvh martin hangaas.

post-25785-1444095697271_thumb.jpg

post-25785-14440956973162_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv deg frem, underskudd er uansett den riktige veien å gå for å bli "ripped". 0,5kg er på grunn av at du taper veldig mye muskelmasse om du går ned 1-3 kg i uken. Og i tillegg vil du lettere gå opp igjen i vekt. Tren som før. Men spis ca 2200-2000kcal om dagen. Bruk Mylog eller Fitnesspal for å logge maten i starten. Eventuelt kan du bruke penger og kontakte StokkelandFastForm eller noen andre som kan sette opp en kostholdsplan til deg. Dette koster penger, men du vil lære mye og er garantert resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

185 og 89kg, da ville jeg ikke lagt meg på 2000-2200 til å begynne med.. siden han trener en del, ville jeg begynt med rundt 2800kanskje, også tatt det der ifra. 2000kcals er litt i minste laget.. Ja vil gå ned i vekt, men mye av den vekten vil være muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

185 og 89kg, da ville jeg ikke lagt meg på 2000-2200 til å begynne med.. siden han trener en del, ville jeg begynt med rundt 2800kanskje, også tatt det der ifra. 2000kcals er litt i minste laget.. Ja vil gå ned i vekt, men mye av den vekten vil være muskler.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

185 og 89kg, da ville jeg ikke lagt meg på 2000-2200 til å begynne med.. siden han trener en del, ville jeg begynt med rundt 2800kanskje, også tatt det der ifra. 2000kcals er litt i minste laget.. Ja vil gå ned i vekt, men mye av den vekten vil være muskler.

Spot on av Sickalicious. Ikke legg deg for lavt i starten, da risikerer du bare å miste muskelmasse. Si at du legger deg på 2800 som nevnt ovenfor, og om du går ned maksimalt rundt 0,5kg på en uke, burde det være greit. Legger du deg på 2200 om dagen vil du fort risikere å ligge 1000kcal under hva du trenger(Om ikke enda mer!) noe som vil resultere i minst 1kg minus hver uke.

Forøvrig har du ett utrolig bra utgangspunkt for å bli meget godt trent med årene!

Prøv deg fram med hvilket inntak som passer best for deg. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on av Sickalicious. Ikke legg deg for lavt i starten, da risikerer du bare å miste muskelmasse. Si at du legger deg på 2800 som nevnt ovenfor, og om du går ned maksimalt rundt 0,5kg på en uke, burde det være greit. Legger du deg på 2200 om dagen vil du fort risikere å ligge 1000kcal under hva du trenger(Om ikke enda mer!) noe som vil resultere i minst 1kg minus hver uke.

Forøvrig har du ett utrolig bra utgangspunkt for å bli meget godt trent med årene!

Prøv deg fram med hvilket inntak som passer best for deg. Lykke til:)

etter at jeg er 185høy og 89kg hva burde jeg ligge på? og bf min kan du regne ut det ? har du sett bildene jeg har lagt ut :-) hilsen martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider



      • Sengeliggende eller stillesittende: 1,1–1,2
      • Stillesittende arbeid med lite eller ingen aktivitet på fritiden: 1,3–1,5
      • Stillesittende arbeid med litt bevegelse, med litt aktivitet på fritiden: 1,6–1,7
      • Rolig arbeid (stående, gående): 1,8–1,9
      • Veldig hardt kroppsarbeid og hard trening på fritid: 2,0–2,4






        Der er aktivitesfaktor skalaen, versegod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter at jeg er 185høy og 89kg hva burde jeg ligge på? og bf min kan du regne ut det ? har du sett bildene jeg har lagt ut :) hilsen martin

ville kanskje tippet at du ligger et sted mellom 14-17 i fett%, utifra min egen fettprosent. Men dette kan du sjekke ved en bodyscan, som flere treningsstudio tilbyr for en liten penge.

Du kan som sakt prøve å legge deg på 2800kcal en stund. og om vektnedgangen stagnerer droppe ned mot 2500. Tror ikke det vil være noe hensiktsmessig å starte lengre ned enn det. Ikke tenkt på at du skal være shredded innen en mnd, men ta det heller steg for steg, da du vil kunne bygge mer muskelmasse underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ville kanskje tippet at du ligger et sted mellom 14-17 i fett%, utifra min egen fettprosent. Men dette kan du sjekke ved en bodyscan, som flere treningsstudio tilbyr for en liten penge.

Du kan som sakt prøve å legge deg på 2800kcal en stund. og om vektnedgangen stagnerer droppe ned mot 2500. Tror ikke det vil være noe hensiktsmessig å starte lengre ned enn det. Ikke tenkt på at du skal være shredded innen en mnd, men ta det heller steg for steg, da du vil kunne bygge mer muskelmasse underveis.

Bodyscan er upresis da det bare er små forandringer som skal til for et annet resultat. Den kan vise at du har gått ned 4% i fettprosent, også har du bare drukket litt vann før. Fettklype burde han heller bruke.

Hørt om mange som har fått en 6-8% med en bodyscan, men i realiteten er de på 15%+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyscan er upresis da det bare er små forandringer som skal til for et annet resultat. Den kan vise at du har gått ned 4% i fettprosent, også har du bare drukket litt vann før. Fettklype burde han heller bruke.

Hørt om mange som har fått en 6-8% med en bodyscan, men i realiteten er de på 15%+

Bruker man en god scanner har dem en feilmargin på 4%, så såklart er den ikke helt nøyaktig, men det gir en indikasjon på hvor man ligger(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker sist jeg brukte bodyscan... hadde gått ned 12kg på kort tid og økt fra 12 i fettprosnet til 15.

Men hvorfor være så manisk på hva fettprosenten er på, når du skal ned uansett? Mitt tips:

Knips noen nasty bilder i boksern, uten pump med og uten flex. Repeter hver månede.

Vei deg fast og ta cm-mål rundt livet, om morran etter du har vært på do, før du spiser/drikker en fast dag i uka.

De tre indikatorene vil gi en ganske god oversikt på hva som skjer med muskelmasse og fett: Står vekta stille ei uke og cm mål viser 4cm mindre betyr det ofte at du har økt muskelmasse+droppa i fett.

Er ikke dumt å ligge på rundt 2800kcal den første måneden. Da får musklene rom for å gro, samt du vil nok gå litt ned i fett. Når du stagnerer 2-3 uker på rad kan du kutte litt. I en alder av 17år er du/de fleste gutter hormonelle monstre som putter på seg muskelmasse ved å SE hardt nok på en tung vekt, så vær lur og utnytt det!!!! Ikke sult bort kiloene nå og bli en freakin jojo i flere år. Du nevnte at du hadde masse tilskudd-greier i bilen. Kast alle utenom: Tran, mulitvitamin, protein og kanskje kreatin. Og spesielt pælm alt som har "ripped, anabolic, fat-burner, uberduber, hyper, super" i navnet sitt. Det er morsomt med de effektene som blir lovet, men det er veldig ofte marginalt til 0 virkning. Eventuelt en placebo. Du trenger det virkelig ikke. Kanksje når du blir 50 kan det være kjekt med no sånt surr.

Good luck broooh.

EDIT:

har du oversikt over makroer? Har du en god idee om hva du bør spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...