Gå til innhold

Motbydelig film.


ubertass

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har aldri vært full ( :eek: ) og når jeg ser den filmen, så er jeg faktisk stolt av det. Har ikke noe imot alkohol i normale mengder, og jeg skal ikke se bortifra at jeg kommer til å bli drita en gang i fremtiden.

Men det er en ting jeg ikke helt skjønner. Dvs., jeg skjønner det jo selvfølgelig, men likevel så skjønner jeg det ikke på en måte. Det er hvorfor det er så mange som drikker for å finne en partner. Alkoholen gir deg mer selvtillit, og dermed gir deg mot ta kontakt med andre - hovedsaklig personer du er tiltrukket av. Men hvis man ikke har mot nok, burde man kanskje jobbe med selvtilliten?! Og ønsker man virkelig å finne sin partner på en slik måte? Vedkommende man tar kontakt med er som regel også full, for det er (etter min erfaring) skjeldent at en full person får kontakt med en edru person. Fulle folk er sjeldent interessante, med mindre man er full selv...

Jeg tror aldri jeg vil søke etter den "rette" på byen eller i full tilstand, da jeg føler at man ikke er seg selv når en er full. Man får en kunstig selvtillit, og oppfører seg anderledes enn hva man ville gjort som edru. Man skjuler seg på en måte bak en "beruset" maske. Slik føler jeg det er litt med sminke også. Jeg er jo jente selv, og foretrekker det motsatte kjønn. Men om jeg hadde vært gutt, tror jeg ikke jeg først og fremst ville blitt tiltrukket jenter med masse sminke. Sminke kan forandre en person totalt, og forskjellen mellom sminket og usminket, kan i de mest ekstreme tilfellene være totalt ugjenkjennelig. Det rare er at sminke og alkohol henger litt sammen, særlig for jenter. Skal en jente på byen eller på fest, er det ikke uvanlig å sminke seg mer enn vanlig, putte innlegg i bh'en, ha på "hold in"-strømper og/eller korsett og drikke seg drita full. 3 ulike "forkledninger" på en og samme person! Da sjønner jeg virkelig ikke hvorfor Ola Nordmann klager på muslimer og hijab...

Forstå meg rett, jeg har faktisk ikke noe imot verken alkohol eller sminke, men i noen tilfeller kan det gå litt vel langt. Derfor fremstiller jeg kanskje ting litt overdrevet for å få frem poengene mine ved å sette ting litt i perspektiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot alkohol i seg selv, men jeg synes dagens utviklingen er ganske spesiell. Det jeg ikke liker med folk som driver med utagerende festing hele tiden er at jeg ofte ser fellestrekk med disse personene. Det blir litt det samme som jenter med mange ONS, mener jeg. For all del, det er sikkert noen som bare er opptatt av sex i seg selv, men jeg vil påstå at i 90% av tilfeller hvor jenter er billige så ligger det noe psykisk bak det. Jeg vil si at det ikke er normalt (eller særlig heldig) å dele slik på seg selv om man ikke har noen issues som ligger i bunn, på samme måte som jeg tror at drikking ofte blir en virkelighetsflukt for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig tragisk. Det virker som om de fyller et liv uten innhold og mening med fyll. Alkohol er limet som binder dem sosialt sammen. Uten alkoholen, intet vennskap?

Men slik er det jo i det fleste sosiale sirkler. Jeg merker at jeg ikke er like akseptert på jobben fordi jeg ikke vil drikke til jeg krabber og ser mannen med ljåen (gjerne samtidig). Legg til at jeg kun spiser lunch med de andre tre dager i uken, for det er bare på treningsdagene mine jeg kan tålerere brød, så ser man klart hvor innsyret det der er i kulturen vår her til lands. Og siden jeg er den på kontoret med lavest utdanning snakker vi utelukkende om folk med minst en master-grad eller doktor-grad...:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik er det jo i det fleste sosiale sirkler. Jeg merker at jeg ikke er like akseptert på jobben fordi jeg ikke vil drikke til jeg krabber og ser mannen med ljåen (gjerne samtidig). Legg til at jeg kun spiser lunch med de andre tre dager i uken, for det er bare på treningsdagene mine jeg kan tålerere brød, så ser man klart hvor innsyret det der er i kulturen vår her til lands. Og siden jeg er den på kontoret med lavest utdanning snakker vi utelukkende om folk med minst en master-grad eller doktor-grad...:mad:

Ja - hvetebakst - et annet sosialt lim, like sterkt som alkohol. :p Man må ikke våge å være anderledes, det er ikke sosialt akseptert. Tror nok det på mange måter er like ille drikkekultur i gnore som i england. Oppmerksomhet fra sjefen på jobb er f.eks. to flasker vin... hva med en boks proteinpulver? Sa jeg, halvt spøkende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke opp klippet, men er det den dokumentaren fra utelivet i Stavanger? I så fall så har jeg sett den. Jeg vet ikke hva jeg blir mest flau over i den dokumentaren: å høre mi dialekt på tv eller at jeg helt sikkert har oppført meg like tragisk som mange av dem. :eek:

Nei, var en film om drikkekulturen i England..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe imot alkohol i seg selv, men jeg synes dagens utviklingen er ganske spesiell. Det jeg ikke liker med folk som driver med utagerende festing hele tiden er at jeg ofte ser fellestrekk med disse personene. Det blir litt det samme som jenter med mange ONS, mener jeg. For all del, det er sikkert noen som bare er opptatt av sex i seg selv, men jeg vil påstå at i 90% av tilfeller hvor jenter er billige så ligger det noe psykisk bak det. Jeg vil si at det ikke er normalt (eller særlig heldig) å dele slik på seg selv om man ikke har noen issues som ligger i bunn, på samme måte som jeg tror at drikking ofte blir en virkelighetsflukt for mange.

Nå fikk jeg ikke opp klippet, så det er mulig jeg datt av lasset, men mener du at dette gjelder jenter som har ONS - ikke gutter? Jeg tror du har rett i at det ligger noe psykisk bak, men det gjelder vel begge kjønn? Eller er det OK og normalt når det er "billige" gutter? Eller er det ikke "billig" hvis man er mann...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ikke opp klippet, så det er mulig jeg datt av lasset, men mener du at dette gjelder jenter som har ONS - ikke gutter? Jeg tror du har rett i at det ligger noe psykisk bak, men det gjelder vel begge kjønn? Eller er det OK og normalt når det er "billige" gutter? Eller er det ikke "billig" hvis man er mann...?

ONS er ukult uansett. Ulempen for jenter er at de kan få "ettervekster" som gutter og menn ikke kan få. Men er det noe bedre med billige gutter enn jenter? Nope. Med mindre jeg hadde hatt barn. Da hadde det glatt vært bedre om en sønn hadde hatt seg rundt enn om en datter hadde gjort det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONS er ukult uansett. Ulempen for jenter er at de kan få "ettervekster" som gutter og menn ikke kan få. Men er det noe bedre med billige gutter enn jenter? Nope. Med mindre jeg hadde hatt barn. Da hadde det glatt vært bedre om en sønn hadde hatt seg rundt enn om en datter hadde gjort det ;)

Enig i at det er ukult uansett. Og "ettervekster" (om du da mener SOS og uønsket graviditet) rammer da både kvinner og menn? Det eneste som gjør meg delvis enig, er at en jente (grøss, datter) lettere vil havne i en utrygg, farlig situasjon enn en gutt. Hadde jeg hatt en sønn ville jeg prøvd å oppfordre til færrest mulig dårlige valg også på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er ukult uansett. Og "ettervekster" (om du da mener SOS og uønsket graviditet) rammer da både kvinner og menn? Det eneste som gjør meg delvis enig, er at en jente (grøss, datter) lettere vil havne i en utrygg, farlig situasjon enn en gutt. Hadde jeg hatt en sønn ville jeg prøvd å oppfordre til færrest mulig dårlige valg også på den fronten.

Forskjellen er at om jeg hadde hatt en datter ville alle gutta vært livredde for meg...

Men selv om du har rett i at både gutter og jenter "rammes" av graviditet, så er det jenta som i mange tilfeller ikke kommer seg videre på skolen osv osv og blir sittende igjen med ungen. Det er klart det er like mye guttens barn, men det er et helt annet bånd mellom mor og barn enn far og barn - og spesielt dem som ikke er modne nok til å bli foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ikke opp klippet, så det er mulig jeg datt av lasset, men mener du at dette gjelder jenter som har ONS - ikke gutter? Jeg tror du har rett i at det ligger noe psykisk bak, men det gjelder vel begge kjønn? Eller er det OK og normalt når det er "billige" gutter? Eller er det ikke "billig" hvis man er mann...?

Jeg mener at det er like unødvendig med ONS for begge kjønn, og det er ikke noen tvil om at menn er like billige som jenter. Men, det inntrykket jeg sitter med, er at det er ganske stor forskjell på hvorfor kjønnene har behov for ONS. Om det er en iboende evolusjonsmessig greie, eller hva det er, vet jeg ikke. Jeg vil jo si at typiske grunner til at jenter blir billige er manglende farsfigur i livet, problemer med familien, behov for å bli satt pris på og få oppmerksomhet av andre. Jeg tror ikke gutter/menn tyr til sex i slike tilfeller, noe som sikkert har mye med at det som regel er en kvinne som avgjør om det blir et samleie, eller ikke. Det er vel sjeldent mannen det står på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kvinner bare liker sex. Å har ONS av den grunn. Men det som er merkelig er at man dømmer andre basert på sexpartnere og hvor mange ONS dem har. Det er ikke vår "bissniss", at det kan være uheldig enkelte ganger er noe annet. Jeg kjenner flere som kun har sex(=ONS) fordi de ikke er i et fast forhold og de ønsker å ha sex med en annen person. At enkelte av dem blir litt påvirket av at de kanskje er oppe i 20-30-40 partnere er noe annet..og at dem blir dømt gjør dem jo og. Vi mennesker liker visst å dømme andre:unsure:

Men ja, det jeg egentlig skulle si, hvorfor er kvinner løs i trusa hvis de har x antall ONS, men en mann må gange det første sifferet minst 2 ganger for å bli kalt løs(har aldri hørt mannfolk bli definert som løs)? Det burde jo gå begge veier, at hvis man mener at ei som har hatt sex med 10 random personer er løs så burde en mann også være det, etter å ha hatt sex med 10 random partnere, men det er jo veldig skjeldent slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...