Gå til innhold

drittlei av å ikke se resultater


dasani

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ingenting i veien for å oppnå en slik fysikk på relativt kort tid.Men da er det helt essensielt at du er flink til tre ting.

1. Du må spise bra

2. Du må trene bra

3. Du må ha nok hvile til å restituere deg

De aller fleste som klager over lite resultater kan ikke med hånden på hjertet si at de oppfyller alle disse tre kravene. Gjør du det over tid, vil du oppnå syke resultater.

De aller fleste gymrottene er flinke til å trene. De trener relativt bra og tilbringer mye tid på gymmen, men i 8/10 tilfeller spiser de for lite til at de helt store forandringene. Skal du bli svær/sterk må du spise mye.

Sørg for å ligge i et kalorioverskudd og trene bra over en lengre periode, for så å dra av deg fettet og voila du har en syk kropp.

Bodybuilding er så vanskelig, men samtidig så enkelt. Å få en kropp som Edvartsen er i mine øyne en "lett" oppgave så lenge du er dedikert og tenker lengre en 2 måneder fremover i tid. Men akk ja, de aller fleste ser på kroppsbygging/fitness som en sprint å ikke som en marathon.

PS: Veit det er veldig generelle tips jeg kommer med, men det er faktisk ikke mer som skal til. Hvis du har lyst på forslag til program eller diet får du nesten sende en PM eller legge ut mer informasjon om deg selv slik at jeg eller andre her kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg kan si at jeg har fulgt X-press programmet som jeg fant her på fitnessbloggen i 7 måneder. Har sett fremgang (iforhold til vekt løftet), men ikke mye. Armene mine er fortsatt (omtrent) like tynne, brystet har ikke endret seg og ryggen heller ikke. det ser nesten ikke ut som jeg trener og jeg er lei av det. Jeg vet jeg kan oppnå det som Edvartsen har gjort, men det går ikke med det jeg gjør nå. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg kan si at jeg har fulgt X-press programmet som jeg fant her på fitnessbloggen i 7 måneder. Har sett fremgang (iforhold til vekt løftet), men ikke mye. Armene mine er fortsatt (omtrent) like tynne, brystet har ikke endret seg og ryggen heller ikke. det ser nesten ikke ut som jeg trener og jeg er lei av det. Jeg vet jeg kan oppnå det som Edvartsen har gjort, men det går ikke med det jeg gjør nå. Hva skal jeg gjøre?

Hvor mye spiser du?

Alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg kan si at jeg har fulgt X-press programmet som jeg fant her på fitnessbloggen i 7 måneder. Har sett fremgang (iforhold til vekt løftet), men ikke mye. Armene mine er fortsatt (omtrent) like tynne, brystet har ikke endret seg og ryggen heller ikke. det ser nesten ikke ut som jeg trener og jeg er lei av det. Jeg vet jeg kan oppnå det som Edvartsen har gjort, men det går ikke med det jeg gjør nå. Hva skal jeg gjøre?

Noen sa en gang at å gjenta den samme prosessen på samme måte om og om igjen og forvente et annerledes resultat hver gang er definisjonen på galskap. Jeg prøver ikke å si at du er gal, men kanskje du burde prøve noe nytt! :)

Grunnen til at man stagnerer er ofte fordi man ikke får progresjon i løftene sine. Øker du mye i vekten du løfter? Matinntak har UTROLIG mye å si også. Når du skal i overskudd og bli både større og sterkere, burde du gjerne ligge på 3,5-4000. Dette er ganske mye mat, og det er hvertfall min største utfordring når det kommer til å bli større. Hvis du følger Starting Strength til punkt og prikke og øker matinntaket til et bra nok nivå så kommer du til å vokse. Uten tvil. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg kan si at jeg har fulgt X-press programmet som jeg fant her på fitnessbloggen i 7 måneder. Har sett fremgang (iforhold til vekt løftet), men ikke mye. Armene mine er fortsatt (omtrent) like tynne, brystet har ikke endret seg og ryggen heller ikke. det ser nesten ikke ut som jeg trener og jeg er lei av det. Jeg vet jeg kan oppnå det som Edvartsen har gjort, men det går ikke med det jeg gjør nå. Hva skal jeg gjøre?

X-press programmet er et bra program. Men hvis du har holdt på med det i 7 mnd, så er det på tide å bytte.

X-size, RYP, Starting Strength ++

Hvis du trener et bra program regelmessig, 2-4 ganger i uken, øker vektene hele tiden og spiser nok (nok kcal og nok proteiner), så vil du bli større... banna bein! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiser du?

Alder?

Jeg har ikke mengdekontroll, men la oss si en vanlig dag

Frokost: Tre brødskiver/havregryn med bananer eller syltetøy

Lunsj: Salat med pasta/brødskiver

Mellommåltid: Banan

Middag: Kylling med grønnsaker, omelett, lasagne, laks med grønnsaker og rømme

Idag kan jeg si at jeg spiste fem egg og bacon ved siden av til frokost

er det nok?

jeg er 27 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mengdekontroll, men la oss si en vanlig dag

Frokost: Tre brødskiver/havregryn med bananer eller syltetøy

Lunsj: Salat med pasta/brødskiver

Mellommåltid: Banan

Middag: Kylling med grønnsaker, omelett, lasagne, laks med grønnsaker og rømme

Idag kan jeg si at jeg spiste fem egg og bacon ved siden av til frokost

er det nok?

jeg er 27 år gammel

Kraftig frokost, men om det er nok mat kommer an på hva du spiser resten av dagen. For å bygge muskler trenger kroppen overskudd og den trenger godt med karbs. Var ikke mye karbs i frokosten, men om du spiser potet/pasta/ris til lunsj og middag i tillegg til protein og fett så er det en fin balanse.

Når jeg ser på hva du spiser en vanlig dag så er det umulig å anslå hvor mange kalorier du får i deg når det ikke står noe om mengde, men du burde uansett logge maten din så du får noenlunde oversikt over hvor mye du får i deg så du kan se hva endringer som må gjøres for at du skal få et optimalt kosthold i forhold til treningen og resultatet du ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville loggført hver eneste treningsdag med reps, serier, vekt osv... også fått en oversikt over intensiteten jeg brukte og pausene imellom. Det er mye som kan gjøres for å øke kvaliteten i en økt. Jeg har hatt 30 min økter som har hatt langt bedre kvalitet enn en annen økt som har vart i mer enn 2 timer. Viktig å ha mål og prøve å holde seg unna "kukerundtsyndromet" som lett oppstår f.eks hvis du ikke veit hva du skal trene fra før av, eller det er altfor mange på treningssenteret, som tvinger deg til å leite etter gode alternativer. Det er ikke tidsbesparende og gir muligheten til å kaste bort effektiv og kvalitativ trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka samme vekt og høyde som meg, så uten å være helt sikker på mengden du spiser tipper jeg at du må spise mer. Hvis du blir raskt mett kan du gjerne fylle på med nøtter og helmelk som er energitette matvarer som ikke metter for mye.

Hvis du foreløpig ikke løfter relativt tunge vekter kan jeg anbefale helkroppsprogram som SS og SL5x5(eller lignende) med lineær progresjon og masse mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mengdekontroll, men la oss si en vanlig dag

Frokost: Tre brødskiver/havregryn med bananer eller syltetøy

Lunsj: Salat med pasta/brødskiver

Mellommåltid: Banan

Middag: Kylling med grønnsaker, omelett, lasagne, laks med grønnsaker og rømme

Idag kan jeg si at jeg spiste fem egg og bacon ved siden av til frokost

er det nok?

jeg er 27 år gammel

Jeg vil påstå at du ikke spiser nok, jeg spiser mer enn deg og veier under 60 kg.

Leangainer med gode resultater i både fysikk og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...