Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den er stekt og ligger i en tett boks? Jeg har stekt kylling til middag, glemt den igjen i panna, lagt den i boks dagen etter, hatt den i romtemp til lunsj dagen etter ihvertfall ti ganger. Jeg spiser alt som er fælt, så ikke bruk meg som fasit, men kan ikke se det skal være så ille...

Annonse

Hvorfor skal det være et problem?

De "farlige" bakteriene har du allerede drept, og de som kan ha satt seg på kyllingen til nå er ikke så hurtigvirkende at de skal ha slått inn og gjort kyllingen uspiselig på under ett døgn.

Hvorfor er det uheldig?

Jeg vet at det er uheldig med sauser/gryter osv pga sen nedkjøling og derfor kan det surne. Men er usikker hvordan dette er med ren kyllingfilet. Vil tro at den skal være bra tykk før det vil være et problem. Problemet med f.eks en gryterett er at kjernetempen er så langt unna kanten og fyller boksen slik at den "Holder på sin egen varme". Men kyllingfileten er jo ikke så tjukk, samt vil ha luft rundt seg. Derfor er jeg ikke sikker på hvor "ille" det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...