Gå til innhold

Nok mat? Sluttet å telle kcal...


Angeliqa

Anbefalte innlegg

Frokost - en skål tyrkisk yoghurt med 1/2 scoop proteinpulver + 5 mandler

Før trening - 1 middel stor banan

Etter trening - Grønnsaker, med bl.a. 2 små søtpoteter, 2 ss kesam og omkring 200 g kyllingfilet + 1 egg, noen mandler PLUSS 1 banan til dessert

Kveldsmat - 3 små torskefileer m. grønnsaker og 2 egg

VAAAALGmat - 140 g havregryn med 1 banan, 1 scoop proteinpulver, 2 ss kesam og 2 ss CC + 10 mandler...

Hvordan ser dette ut ca? Greit til gainz? :) Har trent styrke i noen mnd, og kroppen har definitivt blitt strammere, men jeg har ikke økt noe i vekter på 2-3 uker nå, som jeg mistenker kommer av noe kcalunderskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vil ha gainz, hvorfor gidde telle mandlene? å være bestemt på at det skal være 5 mandler høres litt vel strikt ut..

Og du har forsåvidt gjort om lunsjen og middagen din til pre og post -workouts, så du kan nok med fordel iallefall legge til en ordentlig lunsj:) Litt lite mat om hovedmålet er å øke i vekter, men ser ut som du får godt med næringsstoffer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både mengde og matvarer ser bra ut. Jeg går ut fra at du varierer litt i kosten. Men jeg ville helt klart sagt at dette er er nok kalorier til å gå i et overskudd, ikke enormt, men det burde være tilstrekkelig i og med at du fortsatt er en "nybegynner". Som ny er det enklere å ligge nærme et vedlikehold og samtidig se en endring i økt LBM (lean body mass) og reduksjon i fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 18, 159 cm, og veier omkring 46 kg... haha, godt poeng. Lurer på om jeg ikke skal ta resten av CC pluss enda en banan og muligens et eple... Har inntatt kreatin i det siste, så mistenker noe av vekten er vann. Gaahhh....

Edit: Du har en veldig lav vekt og kan med fordele spise akkurat så mye du har lyst på. Spis gjerne mer enn den dietten du la frem i førsteposten din. Spis mat, bygg muskler og bli fitt nå, girl! Ikke fall i "tynnfella" Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tell mandlene. Da jeg lå i solid overskudd så spiste jeg minst 500 gram med nøtter om dagen (lå fort opp i mot 1 kg, for det er så godt) pluss MYE annen god mat. Eneste jeg tenkte på var å få i meg nok proteiner som jeg i etterkant har funnet ut at jeg aldri har hatt noen problemer med.

Spis og kos deg med god samvittighet. Slutt å fokuser på hvor mange mandler du får i deg i løpet av dagen :p;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...