Gå til innhold

Lyle Mcdonald - anbefaling av bok


Hercules

Anbefalte innlegg

Jeg liker generelt å lese bøker om trening (og kosthold). Lurer på om jeg skaffe meg en av bøkene til Lyle Mcdonald. Er mest ute etter en informativ bok om fettforbrenning og mekanismer. Har ingen planer om gå ned x antall kilo i løpet av y antall dager.

Har noen lest bøkene hans? Hvilken bok vil dere evt. anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes The Stubborn Fat Solution var spennende. Det er vel strengt tatt bare et hefte, men jeg lærte litt av hvert om fett. Protein Book tok nesten livet av meg.

Vurderer selv å kjøpe The Protein Book. Ser for meg den er ganske tyng, men definitivt verdt det. Hva var din helhetlige mening om boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innholdet i disse bøkene overlappende eller er de to helt forskjellige bøker?

Jeg har begge bøkene og de er såvidt/noe overlappende men jeg syns de absolutt er verdt et kjøp begge to. Jeg har også Rapid fat loss handbook, denne er også bra og tar for seg PSMF diett og dens effekt på kroppen (hovedsaklig hormonsystemet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge bøkene og de er såvidt/noe overlappende men jeg syns de absolutt er verdt et kjøp begge to. Jeg har også Rapid fat loss handbook, denne er også bra og tar for seg PSMF diett og dens effekt på kroppen (hovedsaklig hormonsystemet).

Grunnen til at jeg ikke nevnte RFL er at UD 2.0 tar for seg stort sett alt i RFL, og RFL har flere referanser til UD 2.0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest begge bøkene og for MEG var det alt for tungt stoff. Dessuten, protkollen som kommer på slutten av Stubborn Fat Solution er jo bare vanlig intervalltrening? Hva er vitsen med 'drumroll' for dette (slik han gjorde i boka)? Dette har jo eksempelvis friidrettsfolk visst om i årevis. Dessuten er den protokollen for barnemat å regne for de som har kondis selv om det advares mot å gjøre den mer enn 2-3 ggr pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest begge bøkene og for MEG var det alt for tungt stoff. Dessuten, protkollen som kommer på slutten av Stubborn Fat Solution er jo bare vanlig intervalltrening? Hva er vitsen med 'drumroll' for dette (slik han gjorde i boka)? Dette har jo eksempelvis friidrettsfolk visst om i årevis. Dessuten er den protokollen for barnemat å regne for de som har kondis selv om det advares mot å gjøre den mer enn 2-3 ggr pr uke.

Det forklarer han ganske nøye i boken.. det har ikke noe med om du klarer å fullføre selve intervallene, men at når du allerede løfter så tungt som du gjør på kaloriunderskudd så blir det for mye for nerve og hormonsystemet. Hele opplegget er jo laget for å manipulere kroppens respons til kaloriunderskudd for å unngå/minimere en "kræsj" av systemet. Det blir i dette tilfellet feil å plukke ut en ting fordi han skriver fra første kapittel at dette er et system/opplegg som må følges til punkt og prikke for at du skal få den effekten. Hvorfor det er sånn forklarer han i boka...derav lengden på boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører og leser mye om denne Lyle McDonald, ikke minst om alle de gangene han er uenig med noen om noe.

Er fyren legit? Eller er han bare enda en fyr som synser og mener og lener seg halvhjertet på forskning som han så vidt forstår?

Lyle er utrolig smart. Dessverre er han også et rasshøl uten like - og alt for klar over intelligensen sin. Han tror kanskje til og med at han er mer intelligent enn han kanskje er. I tillegg er han bipolar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er et superintelligent, bipolart rasshøl trenger ikke ha noen betydning for om det han sier er riktig eller ikke. ;) Han kunne vært Gollum for alt jeg brydde meg; hvis det han sier holder vann så hører jeg etter jeg. :)

Det holder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det holder iallefall vann.

Men han har det samme "problemet" som de aller fleste, nemlig å trekke konklusjoner på for tynnt grunnlag.

Og pga rasshøldelen og et massivt ego, så fører kritikk til at han blir mer sikker i sin sak.

På generelt grunnlag vil jeg likevel si at det holder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...