Gå til innhold

PUA-tråden


Ulrik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er enig med deg der.

Men du kan vel være enig med meg i det at å jobbe mot et mål er givende i seg selv?

Du kan vel ha lagt merke til det i tidligere forhold og, at selv om det ikke er manipulering eller ONS som er målet.. så legges det ned betydelige ressurser i den innledende fasen av et forhold (før forelskelsen og det man "blir sammen"), men den tiden hvor man blir kjent med hverandre.

Jeg har lite tro på at dette er gjort veldig bevisst, men jeg har stor tro på at man gjør "litt mer" og "litt bedre" i den fasen hvor man enda ikke har oppnådd målet sitt.

På samme måte som det i mange idretter er vanskeligere å forsvare mestertittelen enn det er å bli mesteren. Man blir på mange måter mett når man har nådd målet.

Kan absolutt være enig med deg i at det er givende å jobbe mot en mål :) (Hva gjør vi ellers på fb? ;))

Men litt sånn for diskusjonens skyld, hvis man genuint er interessert i den andre og legger ned en ekstra innsats av den grunn. Det føles fortsatt mer ærlig og oppriktig enn å finpusse teknikken før man skal ut på byen, for nok et hakk i stolpen.

Når det er sagt, synes jeg også Ulrik har et poeng - også jenter som er ofre for en PUA må ta ansvar for seg selv og egne handlinger. Effektiv måte for unge jenter å kvitte seg med alle illusjoner Disney må ha skapt.

Apropos ingenting, nå lyner det skikkelig over Oslo! Småskummelt... :bigtears:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap! Endelig en som har skjønt det!

Denne skal jeg spamme hver eneste gang jeg ser en eller annen usikker fjortis (uansett alder) som gulper opp noe PUA crap han har lest på en eller annen nettside. Takk for tips, IAmaBro og M. B.

Sånn, da skal jeg forsvinne fra denne tråden igjen siden jeg er gift og ikke har noe her å gjøre. :nin:

Forsvinner selv, men ville bare si at det var ikke mitt tips :-) Ble bare nysgjerrig på hva han skrev.. :-)

Vet ikke hva PAU er, men alle har vel vært usikre.. Ikke alltid lett, heldigvis blir man eldre og klokere ;-)) -bra alderen er godt for noe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å ønske å bli flinkere til å flirte, men man må gjøre det som den man er og ikke et skuespill. PUA-er har jo gjerne bare øvd inn replikker for å komme seg "til mål", men eier ingen andre egenskaper som gjør at de duger i forhold. For min del kan jeg godt bli flinkere til å dra damer, men jeg er totalt uinteressert i ONS. Å ha fumlende førstegangssex, gjerne med ei full jente? Neh - klarer det mye bedre på egen hånd. Den spenningen man kan bygge opp mellom to stykker mens man blir kjent, derimot...DEN gjør selv dårlig sex bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt være enig med deg i at det er givende å jobbe mot en mål :) (Hva gjør vi ellers på fb? ;))

Men litt sånn for diskusjonens skyld, hvis man genuint er interessert i den andre og legger ned en ekstra innsats av den grunn. Det føles fortsatt mer ærlig og oppriktig enn å finpusse teknikken før man skal ut på byen, for nok et hakk i stolpen.

Når det er sagt, synes jeg også Ulrik har et poeng - også jenter som er ofre for en PUA må ta ansvar for seg selv og egne handlinger. Effektiv måte for unge jenter å kvitte seg med alle illusjoner Disney må ha skapt.

Apropos ingenting, nå lyner det skikkelig over Oslo! Småskummelt... :bigtears:

Jeg tror vi har et ulikt syn på hva en PUA er. Mitt inntrykk er:

En pick up artist er en som lever av å sjekke damer og lage business ut av det ved å spre kunnskapen eller "skillsa" sine videre via bøker, seminarer og annet. De som blir lært opp av puaene er som regel vanlige menn med litt under gjennomsnittet dårlig selvtillit, litt sosialt akward, ikke så veldig stor vennekrets, kanskje litt innadvent og usikker. De har hørt om pu-mljøet og tatt et skritt mot å bli mer sosial og spesielt med kjærlighet- og sexlivet. Materialet de blir fora med deles ofte inn i to kategorier: Inner-game og outer-game. Inner game går på å endre kjernen...alt som sitter i hodet som får en person til å være usikker, awkard og usosial i utgangspunktet. Altså jobbe mot å bli en bedre verson av seg selv. Outer-game er det overfladiske; endre klesstil, grunnleggende sosialdynamikk, tiltrekkning, kroppsspråk og sjekklinjer/rutiner. I hovedsak er målet med begge delene å gjøre så karen skal tørre å snakke med det motsatte kjønn! Videre, roting, klining, sex, forhold, men med ei jente som ikke er den første og beste, men ei jente som funker bra (aka det som er normalt).

Det er ytterst få som går gjennom dette som blir på "telle sex-partnere og gi karakter"-stadiet, men det er en naturlig del av prosessen. Det å endelig få aksept og føle seg attraktiv som har vært et stort problem store deler av livet. Så når ting begynner å falle på plass glemmer karen alt av regler, linjer, koder og piss og står igjen som en EKTE, bedre verson av seg selv.

Det er slik jeg har oppfattet pick-up-miljøet. Det finnes gode råd, filosofier, folk og coacher...også finnes det dårlige. Sånn er det vel med alle miljøer og interesser.

EDIT: Jeg syns dette er en god ting. Og det er mer flytende enn "han der er sånn pickup-fyr". Det er mer flytende. Man leser en bok. Får noen aha-opplevelser her og der og prøver å bryte med comfortsona mer bevisst. Det er bare å dele/lese andres erfaringer om noe mange syns er skummelt. Skjønner ikke hvorfor damer skal være negative til at menn blir bedre menn og leser om å kunne tenne dem bedre. Win win?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bunner ut i foredlede teknikker for å fremme attraksjon gjennom utnyttelse (ikke negativ som i 'exploit', men som i 'harness') av innate biologiske karakteristika hos mennesker (kvinner) nedarvet gjennom millioner av generasjoner.

Det er én retning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørtsmålet er jo om det gir mer selvtillit og evne, eller om det bare er ett innøvd play. Ingenting er så usexy som en fallen skuespiller som plutselig skinner gjennom ;) Og de pleier å vises, så fremt dama ikke er halvdrukken eller smådum.

Det er her innergame-biten kommer inn. Det å jobbe med å omprogrammere hodet til å være mer sikker, utadvent og å tørre :)

Det er ikke no triks eller manupulering i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snip

Da har vi nok operert med litt forskjellig definisjon på PUA ja. Jeg er positiv til selvforbedring og bli den beste versjonen av seg selv man kan bli. For noen er dette utdanning, for andre fysisk trening, for andre igjen hjelp i en sosial setting/ sjekkesituasjon. Om man føler for å oppsøke hjelp til det, er det en helt ærlig sak.

Det jeg er negativ til er teknikker satt i system som skaper usikkerhet og ubehag hos den andre part. Sjekking og sosialisering bør være en positiv opplevelse for alle involverte (og her kan sikkert veldig mange jenter ta selvkritikk på hvordan gutter avvises, bare for å ha sagt det med en gang).

PUA kan sikkert være så mangt. Brukt til å gjøre menn sikrere på seg selv - (y). Brukt av menn for å hevde seg ved å dytte kvinner ned - :finger:. With great power comes great responsibility. :giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg klarte ikke holde meg unna.

"Feltrapporter" fra PUAer. Dette her er søppel. Les et par av disse postene her og gå og spy. Jenter er ikke mennesker, de er "sett". Man begynner ikke å prate med dem, man "åpner settet". Man prater ikke om ting som opptar en selv eller partneren, man bruker "gulerøtter" for å oppnå det man vil. Man velger ett (eller flere, kan det virke som) "targets" blant alle "settene" hvor man fokuserer innsatsen. Kanskje man ut av det blå går for et kyss, eller en "kiss close".

For all del, jeg er 100% for selvhjelpsteknikker som skal hjelpe folk å tørre å ta skrittet ut og prate med folk. Jeg er heller ikke imot å mingle og prate med folk på byen, for all del. Men disse gutta her er tvers gjennom uredelige. De er ikke sosiale, de spiller et spill i eget hode, med levende mennesker som spillebrikker. Det er skrikende åpenbart at dette her er kjellergnomer som har plukket opp en PUA-bok og bruker den som kart for å orientere seg ute blant folk. Det er hårreisende. For å klare å tilnærme seg andre mennesker har de bygget seg opp et språk som abstraherer bort det faktum at det er mennesker de omgås (og de har ikke en gang oversatt det til norsk).

Å bygge ekte selvsikkerhet og selvfølelse handler ikke om å lære seg et repertoar av regler og triks for bruk i sosiale sammenhenger. Det handler om å være komfortabel med seg selv i sitt eget skinn og være real, åpen og ærlig i møtet med mennesker rundt seg. Da vil man tiltrekke seg andre selvsikre mennesker, og hvis noen virker interessante er det ikke verre enn å si "du, jeg er litt fascinert av deg - kunne du tenke deg å blitt med på en kopp kaffe?", for så å takle responsen man får på strak arm, null problem.

Ikke spill spill. Dropp PUA-bullshittet. Selvsikkerheten det måtte gi noen er ikke verdt en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :roflmao:

"Meg og dwayne ankom skaugum altfor tidlig, måtte vente lenge på warm up sett. Vi tok de en etter en, telte warm upsene, de virker like vanskelig hver gang. De var half ass, driten måtte ut, og de var bare warm ups. Self amuse på topp. Vi hadde ordleken og skildpadde pratingen.

Gikk mot et sett på toppen, jeg hadde ikke litt lyst en gang, men klarte til slutt å presse meg bort. Der hvor du ikke vil, ligger svaret. Er glad for at jeg gjorde det nå. Jeg ga en vibe som var way to creepy, som var fylt med selv tvil. Dwayne kom inn. Jeg løy fra første stund, kunne kjenne svetten begynte å jobbe. Svaret var quick ejection. Det går fint, burn det litt og litt av gangen.

Horgans. Altfor tidlig der og. Vi presset oss bort til et tre sett, ting gikk dårlig. Vi åpnet et to sett, ikke pene jenter, ”dette er wingman. Booom sitteplass. Var helt meg selv, gullerøttene på plass i lommen, og solsikkel frø. Små eskalrte, tenkte på å eskalere en forsiktig nerde jente. Snakket om giftemål og dette varmet pikken min wohoo. En stemme i hodet mitt som sa at hvis jeg tenkte på å kysse, så gå inn for det, dwayne hadde begynt å kysse i sidesynet.

Entusiastisk initiativt til dansing. Ble amoget av en jente mens vi danset, wtf. Jeg: ”du liker krazy dansing”. Ja det gjorde henne med en fiendtlig crazy blikk i trynet. Jeg så bort til venstre og ropte høyt ”faen for en bitch”. Hun jenten eg var med sa at jeg ikke skulle bry meg, vi gikk litt bort, amogeren dukket opp igjen. Jeg tenkte ”Dette er kveldens test, pustet ut det negative, matrix mind. Jeg ignorerte henne med ryggen, target joinet ignoreringen. Masse self amuse dansing. Amogeren var beseiret og hodet mitt måtte holde fokus, vær i nuet og jeg ble dratt med i presens, deilig.

Gikk for kiss close på dansegulvet, gikk ikke, men taklet det fint lo av det. Folk sto å så på rundt, men jeg var i min egen realitet og vi var alt som betydde noe. Extraction vi tar luft, jeg rygget mens jeg så på henne, ville ikke ta henne i hånden for tidlig. Møtte venninen før vi måtte ut, planene endres, jeg sto i ro og chillet, fikk kyss på kinnet, tok begge. Presset henne mot baren kjente på assen og gikk for kiss, suksess. Tok nr, hadde lært fra i går, skikkelig diskre, med hvisking, sa at jeg ikke husket navnet hennes, sendte mitt navn og planlagte å gå på en cafe eller noe, bye bye."

Beasty beast | PUA-Norge forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var tragisk og den siden av pu-verdenen missliker jeg sterkt.

(Også litt morsomt at han blei amoga (Alpha Male Other Guy) av ei jente :p)

Det der er ikke en del av det jeg mener er utviklende, men usikkerhet og bullshit. Håper dette er noe som går over for karen fort.

Istedet for at vi fortsetter å diskutere pua i sjekketråden, kan noen starte en tråd om noen har flere innspill om det temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :roflmao:

"Meg og dwayne ankom skaugum altfor tidlig, måtte vente lenge på warm up sett. Vi tok de en etter en, telte warm upsene, de virker like vanskelig hver gang. De var half ass, driten måtte ut, og de var bare warm ups. Self amuse på topp. Vi hadde ordleken og skildpadde pratingen.

osv...

Det her var rare rare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :roflmao:

Entusiastisk initiativt til dansing. Ble amoget av en jente mens vi danset, wtf. Jeg: ”du liker krazy dansing”. Ja det gjorde henne med en fiendtlig crazy blikk i trynet. Jeg så bort til venstre og ropte høyt ”faen for en bitch”. Hun jenten eg var med sa at jeg ikke skulle bry meg, vi gikk litt bort, amogeren dukket opp igjen. Jeg tenkte ”Dette er kveldens test, pustet ut det negative, matrix mind. Jeg ignorerte henne med ryggen, target joinet ignoreringen. Masse self amuse dansing. Amogeren var beseiret og hodet mitt måtte holde fokus, vær i nuet og jeg ble dratt med i presens, deilig.

Gikk for kiss close på dansegulvet, gikk ikke, men taklet det fint lo av det. Folk sto å så på rundt, men jeg var i min egen realitet og vi var alt som betydde noe. Extraction vi tar luft, jeg rygget mens jeg så på henne, ville ikke ta henne i hånden for tidlig. Møtte venninen før vi måtte ut, planene endres, jeg sto i ro og chillet, fikk kyss på kinnet, tok begge. Presset henne mot baren kjente på assen og gikk for kiss, suksess. Tok nr, hadde lært fra i går, skikkelig diskre, med hvisking, sa at jeg ikke husket navnet hennes, sendte mitt navn og planlagte å gå på en cafe eller noe, bye bye."

Beasty beast | PUA-Norge forum

"Hvordan være størst mulig prick og dra damer" Går du på den så er det nesten fortjent ;) Ellers veldig bra oversatt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...