Gå til innhold

PUA-tråden


Ulrik

Anbefalte innlegg

Nå var det ikke det jeg skrev, men deg om det.

Faktum er at kvinner ikke eksisterer for å tilfredsstille menns ønsker. Så hva en mann har lyst til å gjøre med en kvinne han ser er strengt tatt revnende likegyldig, og ingenting han sier eller gjør vil endre på det faktum at hvorvidt han får det som han vil er 100%, helt og holdent opp til denne kvinnen. Kvinner er ikke arkademaskiner, man putter ikke mynter på dem, man "levler ikke opp" og det finnes ingen "siste boss" hvor belønningen for å vinne er at du får det som du vil – all verdens PUA-bullshit, triks, knep og sosiale krumspring vil ikke gjøre annet enn å lure deg til å tro at du spiller et spill som ikke finnes.

Hvis man skal ha noe som helst håp om å få gjort noe som helst sammen med en kvinne man ikke kjenner, så må man først og fremst akseptere muligheten for at hun ikke engang er interessert i å snakke med en. Det var det jeg snakket om med å legge listen. Hvis man hele tiden legger listen der at man skal i buksene på kvinner man prater med, vil man fort føle seg mislykket, bitter og lei. Hvis man derimot i stedet hele tiden er realistisk i sine forventninger og klar og tydelig i sin fremtreden, kommuniserer sine ønsker åpent og ærlig og ikke skjuler sine hensikter bak sleskpreik vil man oppleve at ens kvinnelige bekjentskapskrets øker, og at den for det meste vil bestå av kvinner som ikke synes at en er en sleip drittsekk eller player. Og med en økende størrelse på ens kvinnelige bekjentskapskrets, jo større sjanse er det for at ens egne ønsker og behov matcher bra med en eller flere av kvinnene - igjen, gitt så klart at man er åpen og ærlig om disse ønskene og behovene.

For all del, jeg er åpen for muligheten for at det finnes menn der ute som har brukt PUA-teknikker og fått reell selvutvikling ut av det. Men det er ikke sånn PUA er markedsført; det er markedsført som "slik spiller du parringsspillet og får de damene du vil ha". Og det er bullshit, tvers igjennom.

Jeg har ikke sakt noe av det du legger i munn på meg der heller.

Poenget mitt var at man kommer ikke lengre med å putte andre menn eller kvinner på troner som gjør dem ukomfortable, enn å gjøre det motsatte og overkompansere. Den holdninga du uttrykte oppfatter jeg som veldig trengende og kunstig. Du gir et press på kvinnen til å leve opp til ditt syn på henne om å være så nydelig og perfekt, noe som er veldig slitsomt. Og det utrykker at du selv ikke har noe av verdi å dele som kan gjøre at hu smiler (annet enn din beundring av henne).

Personlig blir jeg glad og smigret når noen ser opp til og på meg, men jeg syns det er vansklig å skulle ha et genuint vennskap med noen som kysser skoa mi og ikke har en egenverdi. Kjønn irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh, jeg forstår. Det var ikke det jeg mente. :)

Svinger det for langt andre veien så blir man en "nice guy". Nice guys er like ille spør du meg, men de spiller et annet spill. I stedet for sjekketriks, halvsannheter og forsøk på sublim manipulasjon bruker de tjenester og "snillhet" for å skjule sine intensjoner. Jeg burde vite, jeg var en "nice guy" i mine yngre dager. Jeg var på ingen måte perfekt jeg heller. :p

Det er derfor jeg mener at hvor godt man lykkes i sin interaksjon med andre mennesker avhenger helt og holdent av ens eget forhold til og interaksjon med seg selv. Hvis en selv er bunnsolid, med selvfølelse, selvbilde og selvsikkerhet i harmoni så kommer veldig mye annet av seg selv. Og hvis "inner game" innenfor PUA går på dette, og ikke er like preget av billige triks og manipulativt bullshit som mye av det man ser i såkalte "feltrapporter" så skal jeg avstå fra å fordømme det like hardt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg forstår. Det var ikke det jeg mente. :)

Svinger det for langt andre veien så blir man en "nice guy". Nice guys er like ille spør du meg, men de spiller et annet spill. I stedet for sjekketriks, halvsannheter og forsøk på sublim manipulasjon bruker de tjenester og "snillhet" for å skjule sine intensjoner. Jeg burde vite, jeg var en "nice guy" i mine yngre dager. Jeg var på ingen måte perfekt jeg heller. :p

Det er derfor jeg mener at hvor godt man lykkes i sin interaksjon med andre mennesker avhenger helt og holdent av ens eget forhold til og interaksjon med seg selv. Hvis en selv er bunnsolid, med selvfølelse, selvbilde og selvsikkerhet i harmoni så kommer veldig mye annet av seg selv. Og hvis "inner game" innenfor PUA går på dette, og ikke er like preget av billige triks og manipulativt bullshit som mye av det man ser i såkalte "feltrapporter" så skal jeg avstå fra å fordømme det like hardt. ;)

Nå er vi på samme side.

Morsomt du nevner "Nice guy" siden jeg for 20 minutter siden blei ferdig med boka "No more mr. nice guy" som går på akkuratt det du nevnte om skjulte agendaer, usikkerhet osv...

Jeg mener det er mye bra i PUA-verden og mye elendig som er det folk ender med å se, fordi det er det som er det facinerende og får oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Her er noe mange menn kanskje vil finne overraskende:

  • Kvinner er tiltrukket av menn.
  • Kvinner har lyst til å ligge med menn og er sannsynligvis mer glad i sex enn vi er, men må av ulike årsaker skjule dette.

Hvorfor oppfører da 90% av den mannlige befolkning seg som om de ikke er attraktive og som om kvinner er noen opphøyde vesen som er mer verdt enn de er? Selvsagt er det en del menn som har litt å jobbe med, men jeg vil påstå at svært mange menn ikke ser sin egen verdi og det faktum at de faktisk alt er attraktive for mange kvinner.

90% av problemer som menn og aspirerende PUAer har kan løses ved å innse sin egen attraktivitet og begynne å oppføre seg som attraktive menn. Jeg regner med kvinner her inne kan bekrefte at det er ingenting som er mindre attraktivt enn en mann som hardt prøver å imponere, oppfører seg desperat og ellers prøver hardt å få hennes anerkjennelse. Slik oppførsel kan komme til uttrykk ganske direkte, men også mer subtilt. Kvinner plukker det i hvert fall opp ganske lett og merker det ofte før du har åpnet munnen. Faktisk vil mange kvinner lure på hvorfor du oppfører deg som om du ikke er attraktiv og skulle ønske at du bare kunne slappe litt mer av og ikke prøve så hardt.

Jeg har ikke lest så mye, men alt jeg har lest av PUA bygger på en oppfatning om at menn ikke er attraktive og at tiltrekning er noe som må skapes ved hjelp av teknikker og hvor kvinner er noe som skal erobres og overvinnes, noe det burde være tydelig at jeg er fundamentalt uenig i, ettersom jeg vet at kvinner er tiltrukket av menn og faktisk har lyst å ligge med oss.

Hilsen en meget attraktiv og sjarmerende mann som vet hva han vil ha og ikke er redd for å gå etter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjekket opp av slike PUA gutter tre ganger innen to uker på samme sted i Bergen (les; Torgallmenningen). Alle sa det samme, noe sånt som 'hei jeg må bare hilse på deg, så deg og synes du så søt ut" også skal de begynne å tippe hva jeg driver med. De tippet forvidt sykepleier, student og en som jobber i butikk:-p Er dette en vanlig metode å bruke? Ikke noe galt med det, men litt teit at de bruker samme replikker, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble sjekket opp av slike PUA gutter tre ganger innen to uker på samme sted i Bergen (les; Torgallmenningen). Alle sa det samme, noe sånt som 'hei jeg må bare hilse på deg, så deg og synes du så søt ut" også skal de begynne å tippe hva jeg driver med. De tippet forvidt sykepleier, student og en som jobber i butikk:-p Er dette en vanlig metode å bruke? Ikke noe galt med det, men litt teit at de bruker samme replikker, haha.

1 hvenine av meg fikk "må bare stoppe deg men hvem tror du lyver mest av kvinner og menn" på omtrent samme sted, av samme fyr, to ganger på rad :D Så svaret er: ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...