Gå til innhold

sandpapiraktig-blodig-brennende hals =/


02-snapper

Anbefalte innlegg

Har fått kraftig halsbetennelse.Det verste, med tanke på hodeverk, ferber osv er over, men denne halsen er helt forj*** vond. Til og med å puste dypt gjør at halsen svir.

Lurer dermed på om noen har gode råd for mat som er grei å få ned? Har kun klart å få i meg kalde hjemmelaga smoothies - men det går litt på viljen å "gidde" å lage når det ikke frister. Så blir fort til at jeg dropper/utsetter det.. Jeg har også prøvd yoghurt, iskrem o.l men det er som om melkeproduktene blir til slim som jeg så bare går å svelger og hoster opp (sorry for ekle detaljer ;)) Har også prøvd varme ting som kakao og supper med helt ærlig; varme ting + halsbetennelse er jo bare enda mer auu...

Vet jo at noen dager med litt lite mat ikke er krise, men jeg er såvidt innenfor det som kan kalles normaltvekt (BMI ca 18-19) og jeg vil virkelig ikke gå ned i vekt nå fordi det krever så mye energi (mentalt)å klare å gå opp igjen. Så dermed vil jeg heller forebygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det låter inte kul.. har du fått antibiotika? det som är bra med halsbetennelse är att det brukar gå över väldigt snabbt med riktig medicin. när jag opererade bort min halsmandlar kunde jag inte äta alls, det enda jag tillslut klarade att få ner var pasta med smör eller olja på.. inte det godaste eller nyttigaste för kroppen men det fungerar iaf så att du får i dig energi och slipper gå ner för mkt i vikt. må bättre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier legen din?

Blei sjuk på fredagskvelden så har ikke fått tak i lege enda. Tenkte med meg selv at dette var en døgnflue :p men et virker ikke lik. Sikkert bort i morgen (det sa jeg på fredag også:/)

det låter inte kul.. har du fått antibiotika? det som är bra med halsbetennelse är att det brukar gå över väldigt snabbt med riktig medicin. när jag opererade bort min halsmandlar kunde jag inte äta alls, det enda jag tillslut klarade att få ner var pasta med smör eller olja på.. inte det godaste eller nyttigaste för kroppen men det fungerar iaf så att du får i dig energi och slipper gå ner för mkt i vikt. må bättre!

Tusen takk for det :)

ikke noe medisiner enda da jeg ikke har vært hos lege. Det pleier gi seg fort med slike hals-plager, som du sier, så satser på det forsvinner fort. Ellers har jeg legetime på torsdag.

saftis?

stemmer det at melkeprodukter slimer, så det er lurt å unngå det.

God bedring, for det høres jaggu ikke godt ut. håper du har fått medisin som hjelper fortere enn fortest :)

Takk!! =)

Saftis var en god ide. Typen har jo også ismaskin så får be ham fint om å lage noe fornuftig med denne - type bær o.l =)

Trodde det kun var tørrhoste, men nå hører jeg jo faktisk lyd (og smak) av slim langt ned i brystet og halsen.. æsj..! Akkurat nå når touren er over... ellers kunne jeg hvertfall hatt perfekt unnskyldning til åglo på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da foreslår jeg at du kommer deg til legen i morgen, og inntil videre så spiser du det du klarer. Flytende mat burde være lettere enn fast føde. Meieriprodukter er et tveegget sverd i slike situasjoner. For slimdannelsen sin del er det greit å kutte ut, men samtidig så kan de lindre smerter og ikke minst være en veldig god kilde til energi. Det er vanlig å råde om å kutte ned på salt, ettersom salt også er nødvendig for slimproduksjon. Drikk også rikelig med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...