Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ned i vekt og fettprosent. Ble rådet av en venn til å legge ut en post her inne :)

Har prøvd å sette opp en diett som jeg vet jeg kan fullføre, den må derfor inneholde kun mat jeg virkelig LIKER og det må være et stort volum på maten ettersom jeg spiser veldig mye til vanlig.

178 cm

83 kg

Dagsmeny

Risengrøt 1 pk. fra toro (rød) 1200 kcal

Mager kesam, 4 bokser 900 Kcal

Camembert (ost) 50 gr. 140 Kcal

Egg 4 stk. 260 Kcal

Omega 3 kapsler. 3 stk

Multivitamin. 1 stk.

2500 kcal

225. gr protein

265. gr karbs

60 gr. fett

Ser for meg å bruke denne dietten alt fra 6-10 uker.

Tar imot alle innspill med stor takk :) Søker vel egentlig bekreftelse på om dette ser ok ut ;)

Fortsetter under...

Hørtes trist ut.. hvor er grønnsakene da?

Det heter hvor er kostfibrene? En voksen person burde spise minst 25-30g kostfiber daglig.

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange folk dropper fiber, det er noe av det viktigste du kan spise under en diett og generelt.

Og btw: Spiller ingen rolle hva du spiser så lenge du inntar macroene du har satt opp (karb,fett,protein)

Må si meg enig med de andre her, dette var en trist diett. Du kommer til å gå lei og da blir man bare deprimert. Det vil ikke hjelpe kroppen.

Sett heller opp en ukesplan med forskjellig hver dag. Få inn grønnsaker, bær, frukt. Kroppen trenger vitaminer og antioksidanter.

Annonse

Må si meg enig med de andre her, dette var en trist diett. Du kommer til å gå lei og da blir man bare deprimert. Det vil ikke hjelpe kroppen.

Sett heller opp en ukesplan med forskjellig hver dag. Få inn grønnsaker, bær, frukt. Kroppen trenger vitaminer og antioksidanter.

KJØTT?

Grunnen til lite variasjon er fordi det er meget enkelt å lage til. Det er også utelukkende mat jeg liker veldig godt. Skal jeg få inn frukt og bær (hvilket jeg også er svært glad i) må det gå på bekostningen av grøten, hvilket ikke kommer på tale :)

Hva skal jeg med kjøtt så lenge jeg får i meg nok proteiner?

enig med de andre..er jo litt lite variert? vertfall om det skal være det samme hver dag. Du får jo ikke i deg noe fiber, antioksidanter, vitaminer og mineraler gjennom frukt bær og grønnsaker, som også er en super kilde til karbohydrater på diett og metter mye..4 bokser med kesam som hoved proteinkilde kunne du kansje variert litt med cc, kylling, fisk, kjøtt, proteinpulver osv? bare en idee. Og vertfall jeg hadde ikke giddet å brukt 1200 kcal på risengrynsgrøt på diett...hva med å prøve havregrynsgrøt? inneholder masse næringstoffer som vannløselige fiber som holder deg mett lenge :)

Grunnen til lite variasjon er fordi det er meget enkelt å lage til. Det er også utelukkende mat jeg liker veldig godt. Skal jeg få inn frukt og bær (hvilket jeg også er svært glad i) må det gå på bekostningen av grøten, hvilket ikke kommer på tale :)

Fordi det er sykt mye bedre enn fire ekle bokser kesam? Du kan ikke lukte om kesamen er dårlig eller ikke fordi den lukter dritt uansett :rolleyes:

hehe, akkurat det jeg tenkte litt på..bytte ut grøten med frukt grønt osv :p

hehe, akkurat det jeg tenkte litt på..bytte ut grøten med frukt grønt osv :p

Grøten er med fordi den har et relativt stort volum og det har seg sånn at jeg eeeelsker risengrøt :) Liker igrunn frukt og bær mer, men skal jeg erstatte grøten med 1200 kcal i frukt om dagen går jeg fort tom for penger :)

Annonse

Grøten er med fordi den har et relativt stort volum og det har seg sånn at jeg eeeelsker risengrøt :) Liker igrunn frukt og bær mer, men skal jeg erstatte grøten med 1200 kcal i frukt om dagen går jeg fort tom for penger :)

hva med en halv pakke med grøt og noe frukt og grønt da? haha

Gjest Slettet

Du går tom for penger med 4stk kesam per dag...

Kryper til korset, og her kan dere se morgendagens diett. Om det ikke er alt for mye stress og pengene strekker til blir det kanskje noe mer ala sånn som dette dietten kommer til å se ut. (stress å tilbrede mat)

Indrefilet svin 400 gr

Sjampinjong 400 gr.

Creme Fraich 50 gr.

Kremfløte 50 gr.

Tine smør 20. gr

Egg 200 gr.

Camembert 50 gr.

Mager kesam 2 bokser

Kirsebær 500 gr.

Jordbær 500 gr.

Blåbær 150 gr.

Melon 1200 gr.

2500 kcal

Prot 227

Karb 173

Fett 84

Fiber 43,9

Kryper til korset, og her kan dere se morgendagens diett. Om det ikke er alt for mye stress og pengene strekker til blir det kanskje noe mer ala sånn som dette dietten kommer til å se ut. (stress å tilbrede mat)

Indrefilet svin 400 gr

Sjampinjong 400 gr.

Creme Fraich 50 gr.

Kremfløte 50 gr.

Tine smør 20. gr

Egg 200 gr.

Camembert 50 gr.

Mager kesam 2 bokser

Kirsebær 500 gr.

Jordbær 500 gr.

Blåbær 150 gr.

Melon 1200 gr.

2500 kcal

Prot 227

Karb 173

Fett 84

Fiber 43,9

Thats more like it:)

Det ser som nevnt fortsatt veldig ensformig ut, men way bedre en førsteutkastet ditt.

BTW: Er verdt å merke seg at du kanskje burde finne ut hvor mange kcal du trenger for å ligge i underskudd da. Det hjelper ikke noe å ligge på akkurat 2500 kcal hver dag hvis du daglig kun forbrenner 2200 f.eks. Personlig tror jeg at med den vekten og den høyden kan 2500 kcal kanskje være litt mye hvis du vil ned i vekt. Vanskelig å vite når vi ikke vet noe om hvor mye du trener, alder osv. Bare mine tanker. Lykke til;)

Gjest Slettet

Indrefilet svin 400 gr

Sjampinjong 400 gr.

Creme Fraich 50 gr.

Kremfløte 50 gr.

Tine smør 20. gr

Egg 200 gr.

Camembert 50 gr.

Mager kesam 2 bokser

Kirsebær 500 gr.

Jordbær 500 gr.

Blåbær 150 gr.

Melon 1200 gr.

2500 kcal

Prot 227

Karb 173

Fett 84

Fiber 43,9

Ville droppet å ha så mye frukt og heller hatt f.eks mer ris/pasta/poteter og annet kjøtt... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...