Gå til innhold

Oslo Maraton 2013 - motivasjonstråd!


Marita

Anbefalte innlegg

Hva med en egen motivasjonstråd for oss som skal delta på en av de tre distansene?

Selv håper jeg å løpe halvmaraton for første gang, men er usikker på om kneet vil det. Har aldri løpt så langt, og de eneste løpserfaringene jeg har, er Sentrumløpet (10 km) de siste 3 årene. Men løp, det blir det!

Hva skal dere andre løpe, og har dere løpt det før? Hvordan trener dere fremover?

Jeg har også laget en liten challenge på Endomondo for de av oss som bruker det (jeg synes det er utrolig motiverende!). Challengen går på flest aktive minutter, på gåing, løping og sykling frem mot 19. september. Join gjerne på For oss som skal delta i Oslo Maraton | Most active minutes (Running, Cycling (sport), Cycling (transport),...) Challenge | Endomondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blir et fult maraton på meg i år, har løpt 2 halvmaraton men løper en del hver uke på jobben, men aldri så langt som 42 km så blir spennede å se hvordan beina klare det, hadde siste halvmaraton i mai og det gikk veldig bra, så krysser fingrere for et bra løp og en del trening fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stiller på halvmaraton med målsetting om en tid på 1.35. Løp min første halvmaraton for 7 år siden på 1.48, men da var jeg i dårlig form sammenliknet med nå. Ligger i snitt på 4.30 per km i racepace, og har langturer 2 dager i uka på 15 - 18 km. Trener løping i kombinasjon med stisykling og innebandy, samt styrke i form av tabata. Har fire løpeturer i uka der én er intervalltrening.

Løp hel maraton i 2007 på 3.58, og det var et helt annet "game". Gikk rett i "veggen" på 31 km og hadde mitt livs tøffeste 11 km fra Rådhuskaia og inn - da stod eliten og tøyde ut mens jeg hadde over en time igjen av mitt løp... Så det gjør jeg ikke en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller på halvmaraton med målsetting om en tid på 1.35. Løp min første halvmaraton for 7 år siden på 1.48, men da var jeg i dårlig form sammenliknet med nå. Ligger i snitt på 4.30 per km i racepace, og har langturer 2 dager i uka på 15 - 18 km. Trener løping i kombinasjon med stisykling og innebandy, samt styrke i form av tabata. Har fire løpeturer i uka der én er intervalltrening.

Løp hel maraton i 2007 på 3.58, og det var et helt annet "game". Gikk rett i "veggen" på 31 km og hadde mitt livs tøffeste 11 km fra Rådhuskaia og inn - da stod eliten og tøyde ut mens jeg hadde over en time igjen av mitt løp... Så det gjør jeg ikke en gang til!

det klarer du lett ;) bare å stå på fremover ikke lenge igjen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, Jeg er påmeldt halvmaraton, har aldri prøvd meg på så lang distanse før så begynner å bli noe i tvil. Prøvde meg på 20km på grus for et par dager siden, stiv før 10km, smerter i venstre kne og hofte samt under bena så dette kan bli gøy :)

Løper en 5km og en 9-10km i uken samt et par intervall økter i uka i tillegg til 1-2 økter styrke (har trappet litt ned på styrke for å få tid til løpe øktene).

Begynner i grunnen å glede meg til jeg er ferdig med dette, klarer nok å gjennomføre men er usikker på hvor vondt det kommer til å bli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joiner denne tråden her, jeg! Skal ikke løpe Oslo Maraton, men Sydney Marathon (22.09, 1/2 dag etter). Har meldt meg på 42km, men begynner å bli veeeeldig usikker. Hadde et løpeopphold på 4 uker i sommer, og har i grunn trent lite maratonrettet trening i år (liker best sprint). Jeg har heller aldri deltatt i noe maraton før (hverken hel- eller halvmaraton), men har løpt distansen flere ganger før, så jeg vet jeg kommer til mål. Problemet er mer at jeg ikke har lyst til å bruke mer enn 4 timer, da blir løpet fort en dårlig opplevelse aka. jævlig varmt og dehydrering. Samtidig er det kjedelig å løpe halvmaraton (blir som en lang langkjøring). Da vil jeg heller løpe maraton med en supertreig fart på 6.1 min/km og heller nyte været og stemningen :D

Satser på 2 harde uker frem til 14-15. september, så roer jeg ned etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoa. Helmaraton, noen uker igjen.

Har trent siden Januar, men etter 2 skadeperioder og en 2ukers ferie med begrenset - les ingen løping grunnet 40grader og øddelagte møller.. TAKK EGYPT! - så er målet nedjustert til å gjennomføre.

Blir en del løp ut Oslo - Sandvika og noen kortere 15km varianter frem. Mangler all motivasjon til tross for god form. Sliter også med noe lugubre skader som gjør alt for å blusse opp igjenn, så nå gleder jeg meg bare til å gjennomføre.

Har vel aldri løpt, og skal aldri løpe igjen etter denne gangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trur jeg ikke på! Er det ikke gjerne slik at jo mer man løper, dess større blir viljen til å løpe? :D:D

Det er det sikkert, men det gjelder ikke for meg, for det har jeg følt på kroppen min haha.

Nei, morsomt, men jeg dedikerer mye mer tid til styrketrening og svømming :)

Så når maratonnet er fullført kan jeg krysse det av på "bucketlist" og kreve et halvt år av livet mitt tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whoa. Helmaraton, noen uker igjen.

Har trent siden Januar, men etter 2 skadeperioder og en 2ukers ferie med begrenset - les ingen løping grunnet 40grader og øddelagte møller.. TAKK EGYPT! - så er målet nedjustert til å gjennomføre.

Blir en del løp ut Oslo - Sandvika og noen kortere 15km varianter frem. Mangler all motivasjon til tross for god form. Sliter også med noe lugubre skader som gjør alt for å blusse opp igjenn, så nå gleder jeg meg bare til å gjennomføre.

Har vel aldri løpt, og skal aldri løpe igjen etter denne gangen! :D

Hva er målet du har satt deg da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megt rolig tempo :) mer sosialt og for å tid på beina :)

Det høres veldig hyggelig ut og jeg hadde gjerne blitt med en gang men hele uka er full med ting-som-må-være-gjort-før-ferie! :) Jeg skal løpe et rolig langpass i dag men det blir nok nærmere 15 km enn 19,7 :)

Uansett, god tur på onsdag! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange vondter og for lite motivasjon til å gjennomføre herigården. Dersom det skulle være noen interesse for å kjøpe min halvmaratonplass så bare pm meg.(kjøpte tidlig og betalte 300isj for den.)

Sikker på at det ikke er navnebestemt? eller har jeg lest helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...