Gå til innhold

Fitnessdamer og make-up i grenseland DRAG QUEEN ??


Miss Iron

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er ikke sminke mitt sterke felt, men jeg vet at kvinnelige fitness og kroppsbyggere må sminke seg spesifikt for å gå på en scene da det er sterkt lys og veldig varmt. De må også ta hensyn til hvor langt fra dommeren og publikum de står. Målet er jo å fremme så mye femininitet i ansiktstrekkene som mulig, noe som er vanskelig når man har lav fettprosent, er dehydrert og i noen tilfeller begynt å få androgene trekk. Dette kan føre til at de kanskje tar det litt for langt? Og at kanskje det bør benyttes andre metoder for photoshoots en konkurranser?

Det finnes makeup artister som spesialiserer seg på kroppsbygging og fitness i USA så jeg antar det faktisk krever litt for å få det til. Den første jeg kan komme på er Colette Nelson og utifra bilder så er det visst absolutt mulig å få det til å se litt mer naturlig ut Colette Nelson - The Official Website

Men nå skal det jo sies at vi sikkert ubevisst sammenligner deres ansikt med ansiktene til en "normal" kvinne og det blir nok litt feil igjen. Hadde vært interessant å høre hva de som har konkurrert tenker, FrkHoel Eilin Emiliemo Therese (de jeg kom på i farten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenesminke er faktisk veldig vanskelig. Back stage ser du ut som en drag queen, men på scenen er det nødvendig med relativt tung sminke for å få frem ansiktet og det feminine.

Du skal dog ikke tøye strikken for langt heller, for du skal se "naturlig" ut.

Husker jeg tenkte i fjor da jeg la sminken min at det så helt forferdelig oversminket ut (aldri vært så sminket før), men tingen blir en helt annen når du står på scenen i mørk brunfarge og sterkt lys. På bildene fra konkurransene så ser man nesten ikke sminken engang.

På bilde i førsteposten kan jeg si meg enig i at det var litt unødvendig tung sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Er veldig mange av fitnessdamene som har permanente øyenbrynstattovering som ser veldig skarpe ut og. Og å innta mannlige kjønnshormoner har jo sine bivirkninger.

Og det der er jo det berømte Klasbulyset. Det får kroppene til å se helt sjuke ut, men er ikke direkte flatterende for ansiktet. Jeg har sett Stensland off season og hun er kjempesøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro

hva slags underbukse er den rosa på første bildet? må notere meg så skal jeg kjøpe hvis jeg noen gang skulle finne meg en kone:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man står på scenen så må man sminke seg MYE for at det skal kunne vises i det sterke scenelyset. Men når man er på photoshoot, så trenge man ikke akkurat å sminke seg på samme måte, både fordi det er mer lys, en annen setting og bildene blir som regel litt photoshoppa (spesielt klasbu sine, kanskje litt for mye etter min smak). Også er det også forskjell på hvordan man sminker seg! Ikke alle kan legge fin sminke selv :) Og noen passer mer sminke enn andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...