Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er bare nysgjerrig på om dere tror/vet noe om hva ulike kroppsfasonger kan si for hvor synlige mageruter blir. Det er grovt sett 4-5 kroppstyper: eple, timeglass, rektangel,pære og trekant. Hvilken kroppstype er dere opprinnelig?(dere kan ha forandret på denne ved styrketrening;)). Og har dere lett for å få synlig magemuskler eller ikke. what-is-your-body-shape

Selv er jeg grovt sett en trekant, men i følge "trinny og susannah"What Trinny and Susannah Body Shape Am I?

er jeg et "kremmerhus"(cornet). Dvs bredere skuldre enn hofter, slank, ikke spesielt definert midje. Har per i dag ikke så mye overflødig fett på kroppen og ser tendenser til magemuskler, men ikke ruter ( streber ikke etter dette heller).

Fortsetter under...

Jeg vil tro at rektangel og pære er de kroppsfasongene som kanskje enklest får synlige mageruter, da den ene er overall slank og den andre lagrer mesteparten av fettet på rompe/lår :) Jeg er selv opprinnelig svakt pæreformet.

1. Mengde kroppsfett

2. Utviklethet av magemuskler

3. (U)Gunstig genetikk

??

Ja enig i at dette er de viktigste faktorene for synlige "ruter".

Mengde kroppsfett er jo noe man kan gjøre noe med gjennom trening og diett, samme med utvikling av magemuskler. Men selve synligheten av disse tror jeg også avhenger mye av genetikken, og her tenker jeg på kroppsfasong som et typisk resultat av genetikken. Har du eksempler på hva som er gunstig eller ugunstig kroppsfasonger?

Jeg vil tro at rektangel og pære er de kroppsfasongene som kanskje enklest får synlige mageruter, da den ene er overall slank og den andre lagrer mesteparten av fettet på rompe/lår :) Jeg er selv opprinnelig svakt pæreformet.

Er også enig i at pæreform er kanskje den mest gunstige fasongen for synlige magemuskler. Siden pæreform innebærer smalere overkropp, og lagrer ikke fett på overkroppen først. Men som en "triangel"/kremmerhusfasong selv, så er jeg ikke sikker på om det er en av de mer gunstige. Mest fordi at i motsetning til "pæra" så lagrer man fett på magen før man lagrer på hofter! Men en triangel vil alikevel være mer gunstig enn en eplefasong, som har enda større tendens til å lagre fett på magen.

Er også enig i at pæreform er kanskje den mest gunstige fasongen for synlige magemuskler. Siden pæreform innebærer smalere overkropp, og lagrer ikke fett på overkroppen først. Men som en "triangel"/kremmerhusfasong selv, så er jeg ikke sikker på om det er en av de mer gunstige. Mest fordi at i motsetning til "pæra" så lagrer man fett på magen før man lagrer på hofter! Men en triangel vil alikevel være mer gunstig enn en eplefasong, som har enda større tendens til å lagre fett på magen.

så lenge man gjør ting skikkelig vil man uansett kunne få ruter uansett kroppsfasing!

Annonse

Jeg er uten tvil eple.. blæh :bigtears: Styggeste kroppsformen :p Så har nok enda alt for mye fett på magen til å ha kjangs til å se tegn til ruter.. Har tatt av 10 kilo nå, men nesten ikke gått ned i cm rundt magen enda :( Håper det kommer, for nå syns jeg at både arm å bein er tynne nok! Så kan heller komme med oppdateringer om det skulle skje noe i mageområdet :D

så lenge man gjør ting skikkelig vil man uansett kunne få ruter uansett kroppsfasing!

Ja det er sant :) Men tenker at noen kroppsfasonger har lettere for dette enn andre :) Ikke dermed sagt at det er umulig for noen, men at det definitivt vil være forskjeller for hvor mye man må jobbe for dette.

Et spørsmål til deg: hva mener du om ulike "jente fasongene" og magemuskler da?

Jeg er uten tvil eple.. blæh :bigtears: Styggeste kroppsformen :p Så har nok enda alt for mye fett på magen til å ha kjangs til å se tegn til ruter.. Har tatt av 10 kilo nå, men nesten ikke gått ned i cm rundt magen enda :( Håper det kommer, for nå syns jeg at både arm å bein er tynne nok! Så kan heller komme med oppdateringer om det skulle skje noe i mageområdet :D

Gratulerer med -10 kg da!!:). Vil anbefale deg å gjøre tunge baseløft hvor du fokuserer på å holde god teknikk på hver eneste rep- dette gir garantert hjelp til å forbrenne fett på magen og strammere magemuskler! Har i hvertfall virka på meg, og jeg har også hatt magen som "problemområde" i alle år.

Annonse

Takk for det :) Ja nå har jeg endelig fått meg et skikkelig program, så det går mest i baseløft :) Jobber endel med kjernemuskulaturen også, har nemlig en svai rygg jeg må rett litt opp og stabilisere :p Tenker som så at nå MÅ jo snart fettet forsvinne fra magen, er ikke så mye mer å ta av liksom! Krysser fingrene ;)

Ja det er sant :) Men tenker at noen kroppsfasonger har lettere for dette enn andre :) Ikke dermed sagt at det er umulig for noen, men at det definitivt vil være forskjeller for hvor mye man må jobbe for dette.

Et spørsmål til deg: hva mener du om ulike "jente fasongene" og magemuskler da?

helt sant det. Noen har ett "bedre" utgangspunkt enn andre. Slik er det på begge sider.

Mange av disse kroppsfasongene forsvinner ofte når man har en ok lavfett%, så sånn sett betyr det ikke så mye annet enn at noen har litt lengre vei andre andre for å få frem litt muskler. Det er hovedskalig bare hvor fettet lagres, ikke hvordan muskelfester og slikt er som man ikke kan gjøre så mye med.

Jeg er egentlig helt firkanta. Svært lite hofter og pupper, og lite midje. Er også litt bred bygd. (solid/kraftig benbygning).

Føler ikke at jeg har noe spesielt anlegg for ruter, kun litt på midten av magen (de to rett over navelen liksom, men kun når jeg strammer.)

Jeg er egentlig helt firkanta. Svært lite hofter og pupper, og lite midje. Er også litt bred bygd. (solid/kraftig benbygning).

Føler ikke at jeg har noe spesielt anlegg for ruter, kun litt på midten av magen (de to rett over navelen liksom, men kun når jeg strammer.)

Har du bredere skuldre enn hofter, eller er de ganske like? hvis du ser på linken i toppen av tråden, så kan du sikkert finne ut hvilken kroppstype du er:) Det kan være greit å vite i forhold til hvilke deler man kanskje bør fokusere på å trene for å gjøre større/mindre, og for å velge klær :)

Ble egentlig litt forvirra av den der testen jeg. Alltid tenkt at jeg er eple, siden det er her jeg alltid har hatt mest fett. men om jeg måler meg der jeg er smalest over midjen så er den jo faktisk mindre enn både hofter og skuldre da... Betyr dette at jeg ikke er epleform?:p Selv om jeg har veldig lite fett på armer/bein, men alt samlet på magen liksom...

Ble egentlig litt forvirra av den der testen jeg. Alltid tenkt at jeg er eple, siden det er her jeg alltid har hatt mest fett. men om jeg måler meg der jeg er smalest over midjen så er den jo faktisk mindre enn både hofter og skuldre da... Betyr dette at jeg ikke er epleform?:p Selv om jeg har veldig lite fett på armer/bein, men alt samlet på magen liksom...

Litt vanskelig å svare på om du er eple eller ikke:) Hva med hofter i forhold til skuldre da? er du høy eller lav? Det er viktig å se på helheten og ikke bare magen feks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...