Gå til innhold

Styrke når man er syk


FreshBlix

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke lagt den på riktig sted, men prøver.

Det er ikke skadelig å trene når man er syk?

Tenker som så at jeg får vel kun trent det jeg klarer/orker, før kroppen takker for seg. Kanskje ikke det mest effektive i forhold til hverken prestasjon eller å bli frisk kjappere.

Men det er ikke dumt/skadelig for det? :)

(Hodepine, bihulene, vondt i ørene, tungpustet osv)

Vil helst ikke vente til jeg er frisk igjen (sist jeg var sånn syk tok det 3 uker før jeg ble frisk igjen, og det er alt for lenge uten trening, spesielt med tanke på at det er litt for lenge siden sist allerede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har sånne "akutte" symptomer som hodepine, feber, oppkast, osv, ville jeg holdt meg unna trening.. da er det ingen grunn til å bryte ned kroppen mer enn det den er allerede. Hvis du er syk i 3 uker så regner jeg med at symptomene dine blir litt mildere, type forkjølet, snufser litt osv.. i så fall kan du se det an på formen og kanskje trene litt lett.

Hvis du føler at du kan trene lett uten at du blir dårligere av det, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal trene.

Hvis du er syk i 3 uker bør du nok gå til legen, og da kan du jo ta opp problemstilligen med ham/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke forkjøla, føler selv ikke det iallfall. Går mer på hodet, nese, bihuler og ører :p

Men, jeg trente, og pressa meg vel litt mye. Kasta 'kun' opp to ganger og holdt på å gå i bakken, MEN, føler meg litt bedre nå :)

Om det var så lurt, det tviler jeg litt på, men trening er deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noen smittefare holder man seg hjemme. Det er ikke så hyggelig for resten av treningssenteret at de skal risikerer bli smittet bare fordi man absolutt skal presse seg på trening mens man er syk.

Nå er ikke dette rettet mot deg, mer en generell regel ;)

Jeg velger spesielt å trene hvis jeg har smittefare, da pleier jeg å spytte meg i hendene og trene på alle apparatene i senteret som et supersett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg startet og trene har og har vært syk så har jeg enten tatt det dagen etter jeg egentlig skulle eller så går jeg selv om jeg er syk :) (har ikke vært noe som kan smitte).

Sist jeg var syk, så følte jeg meg dårlig når jeg kom og skulle trene. Så startet jeg på økta, så la jeg ikke merke til det under hele økta. Men et par timer etter trening kom det tilbake. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss jeg hadde oppkast å sånn ville jeg ikke trent. men viss det hadde vært litt hodepine ville jeg rett å slett kjent det litt an på kroppen.. men man skal alltid ta hensyn til kroppen å lytte etter hva den sier. kroppen har gått av litt hvile hvertfall når den er syk :) Når jeg er syk prøver jeg å gå meg en tur viss jeg klarer, det kan ofte hjelpe, friskluft :) God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...