Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Utrolig rørende og sterk sak, tror de fleste får en tåre eller to i øyekroken av å lese den. Viser bare nok en gang hvor sinnsykt viktig det er med god oppfølging fra helsepersonell, at de tilrettelegger så godt de kan for at slike situasjoner skal bli best mulig for både den syke og de pårørende. Kjempetrist men allikavel vakkert.

Det å innse at man om x timer er død er ganske sterkt. Spesielt å være del av en art som klarer å forestille seg sitt eget endelikt frem i tid.

Selv ville jeg ikke ønsket graviditet hos en kjæreste hvis jeg definitivt ville dø av kreft. Virker meningsløst når vedkommende uten tvil vil finne seg én eller flere partnere senere i livet. Slik tenker man kanskje ikke i en sådan situasjon.

Når kjærligheten mellom dem tydeligvis var så sterk at de giftet seg i februar, to mnder før han døde, var kanskje tanken at han på en måte kan "leve videre" gjennom sønnen? Altså at en del av han fortsatt lever. Kona vil iallefall aldri glemme sin avdøde ektemann når de har et felles barn, og samtidig er hun som hun sier ikke alene lenger. Hun har ikke lenger bare seg selv å tenke på men også sønnen, noe som kan bidra til at sorgprosessen går lettere?

Kjærlighet som prosess/fenomen kan kvantifiseres/forklares, så det ville jo "gått" over alikevel. Jeg verdsetter ikke rasjonalen selv, men det er sikkert noen biologiske motiver. Alikevel en historie man blir litt rørt av. Sikkert derfor det er forsidestoff i VG når det er så evig mye annet som ellers burde vært belyst.

Annonse

Jeg tror nok at følelsene deres for hverandre har veldig mye å si når det kommer til de valgene de tok før han døde. Om du ville valgt noe annet er jo i og for seg revnende likegyldig.

Ja, det er garantert uinteressant for henne (og uansett ville hun jo rasjonalisert det unna), men det er alikevel interessant å forsøke å forstå hvorfor mennesket gjør som det gjør. :pompous:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...