Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er akkurat ferdig med russetid og har ikke den kroppen jeg vil for å innta stranden. Jeg har egentlig alltid hatt ganske lav fettprosent, men det siste året har jeg vært litt slappere enn vanlig. Jeg føler meg ikke vel og vil stramme opp skikkelig. Er snakk om ca 4 kg fett! Er dette mulig? Tar i mot alle råd! men er ikke så god på å sulte meg selv, og det vil jeg heller ikke gjøre... Er en liten jente, rekker ikke mer enn litt over en 160 cm over bakken, og føler meg vel på stranden når vekten ligger 5-4 kg under det den gjør nå! Er egentlig ikke så opptatt av vekt, men fettet har en til dens til å sette seg på rumpa noe jeg ikke er fornlyd med i det hele tatt. Vil veldig gjerne ned de siste kiloene så jeg endelig kan føle meg vel i sommer. Skal møte kjæresten min om 4 og en halv uke, og har ikke sett han på flere måneder, og ønsker at disse kiloene er nede til da!! Tar i mot alle råd! Er dette mulig?? Spiser ikke fastfood eller dårlig mat, så er i bunn og grunn russetiden sin skyld og året som har vært at jeg nå har mer fett...

Fortsetter under...

Du kan nok gå ned 3-4 kg ja, men da må du trene noen ganger i uka og kutte kaloriinntaket :) Husk å spise nok da, men er greit med kaloriunderskudd på 500 kcal i matveien, og være mer aktiv. Kondisjonstrening er vel det enkleste for å få vekk fett, så gå lange turer og joggeturer fungerer veldig bra. (For meg i alle fall :) )

At du seriøst orker å anstrenge deg så hardt for kjæresten din, nå mens det er sommer. Han liker deg vel uansett om du er 60 kg eller 56, tror du ikke? Anbefaler ikke å gå på en så hard diett, i tillegg vil det bare gjøre sommeren din mye kjedeligere!

Annonse

Jeg veier 54 kg nå, og har et kalorinivå mellom 1400-1600 om dagen. Trener forsovidt hver dag, men ser ingen bedringer... Trenger kanskje ikke gå ned 4 kg fett, men minst 2-3! Jeg spiser veldig sunt, så skjønner ikke hvordan jeg ikke ser noen bedringer på 2 uker.. kanskje litt optimist der..

Hvordan trener du da?

Trener litt styrke, mest rumpe da jeg har litt problemer med å godta den. Også trener jeg kondisjon ca 3 dager i uken. Men dette er det jeg har gjort de siste to ukene bare, før det hadde jeg russtid som bestod av kanskje 2 treningsøkter... Spiser heller ikke så mye, prøver å ikke dytte i meg mer enn 1400-1600 kcal om dagen. Men selvmo jeg har gjort dette i to uker har jeg ikke sett noe forskjell på vekten, og ikke noe av målene jeg har tatt er gått ned heller:S

Veier 54 kg nå, og vil ligge på ca 50-51 kg, det jeg har gjort de årene jeg har følt meg vel.

Hva om jeg fortalte deg at du kan veie mer enn 50kg, men fortsatt være SMASHING?

Fullt forståelig at du vil veie like mye som du gjorde sist gang du så kjæresten din, men jeg synes at når du skal foreta forandringer på kroppen din, så skal du ikke stresse. Tror nok ikke kjæresten din bryr seg eller ser noe særlig forandring på at du har gått opp 4 kilo.

Hvorfor ikke kjøre starting strength i noen måneder med et bra kosthold å bli enda mer fornøyd med kroppen din? Tror nok kjæresten din blir mer glad om du har en godt trent rumpe på 55 kilo enn å være "dvask" på 50 kilo? Sier ikke at du er dvask nå, men håper du forstår hva jeg skal fram til.

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har sommerferie, men hvorfor ikke nyte de neste ukene og sommerferien med et avslappet forhold til trening og kosthold, istedet for å gå på en nazi-diett? Jeg kan med hånden på hjertet si at du vil bli så mye mer fornøyd med sluttresultatet av noen måneder med starting strength og et godt kosthold enn det å gå ned til 50 kilo.

1. Begynn på programmet kalt 'starting strength' og legg deg på rundt 2000 kcal hver dag.

2. Du trenger absolutt ikke all kardioen du gjør, men om du liker det så kjør på. Men anbefaler ikke flere enn 3 kardioøkter i uken, dersom du må øke matinntaket.

3. Gjør dette i noen måneder og få kjempebra fremgang og en kjæreste som er ENDA mer fornøyd! :sneaky:

4. WIN

15-1600 kcal er for de fleste alt for lite baj de vej;) ville ivertfall rykket opp 2-300 kcl mer der ,du vil jo ikke komme noen vei med treninga med et så lavt inntak,spesielt når du allerede har trena en stund.

Ekstra tips er ,hvis du ikke allerede vet dette: En kjæreste du føler du alltid må forbedre deg FOR er ikke mye å spare på;) Slike ting gjør en for en sjæl og ikke for at andre skal ha glede av det...for kjærester skal treninga og et sunt kosthold som da blir en finere,mer fit kropp bare være en bonus;)

15-1600 kcal er for de fleste alt for lite baj de vej;) ville ivertfall rykket opp 2-300 kcl mer der ,du vil jo ikke komme noen vei med treninga med et så lavt inntak,spesielt når du allerede har trena en stund.

Ekstra tips er ,hvis du ikke allerede vet dette: En kjæreste du føler du alltid må forbedre deg FOR er ikke mye å spare på;) Slike ting gjør en for en sjæl og ikke for at andre skal ha glede av det...for kjærester skal treninga og et sunt kosthold som da blir en finere,mer fit kropp bare være en bonus;)

Det er vel ikke egentlig kjæresten som ikke liker meg eller noe! Det må jeg bare få sagt. Men jeg ser han bare tre ganger i året, så hadde vært litt stas om jeg kunne være fornøyd å ikke skjemmes over meg selv. For det gjør jeg, fordi med bare noen ekstra kilo føler jeg et stort ubehag hver dag, selv bare det å gå i bukser er ikke gøy. Jeg har lyst til å kunne gå på stranden om 4 uker og føle meg vel, nå viser jeg meg ikke i bikini en gang, og svarene jeg får tyder sterkt på at jeg må ta tiden i bruk, men det har jeg ikke tid til når sommeren er rett rundt hjørne..

Det er vel ikke egentlig kjæresten som ikke liker meg eller noe! Det må jeg bare få sagt. Men jeg ser han bare tre ganger i året, så hadde vært litt stas om jeg kunne være fornøyd å ikke skjemmes over meg selv. For det gjør jeg, fordi med bare noen ekstra kilo føler jeg et stort ubehag hver dag, selv bare det å gå i bukser er ikke gøy. Jeg har lyst til å kunne gå på stranden om 4 uker og føle meg vel, nå viser jeg meg ikke i bikini en gang, og svarene jeg får tyder sterkt på at jeg må ta tiden i bruk, men det har jeg ikke tid til når sommeren er rett rundt hjørne..

Du kommer til å se resultater hvis du begynner å kjøre et bra stykeprogram med god teknikk, selv etter 4 uker. Ikke så massive, men for mange så hjelper det i seg selv det å faktisk ha trent og da på selvtilliten :)

Du får ikke gjort noe med at det er så kort tid igjen. Bruk den tiden fornuftig, start på et styrkeprogram og spis godt.

Det å hurtigslanke seg ned for hans skyld vil ikke være godt for kroppen verken fysisk eller psykisk. Du vil vel være opplagt og godt humør når du skal være med han? :)

Annonse

Du er jo slank! Husk at det du ser på som ''ekstra fett'' ser mest sannsynlig kjæresten din på som kvinnelige former. Noe av det er sikkert vannvekt også. Litt mindre salt og karbohydrater kan gjøre at du slipper litt væske (men ikke kutt ut karbohydratene helt!) Grønnsaker, rent kjøtt, sjømat, egg, frukt, bær, bønner/linser og havregryn er eksempler på sunn og ren mat som metter. Du trenger ikke gå amok på iherb, gå heller amok i grøntavdelingen.

Høyt kaloriunderskudd (som 4 kg på 4 uker krever) VIL gjøre deg sliten, irritabel, dvask og kan gi mangel på vitaminer og næringsstoffer som er essensielle for kroppen. Sier meg enig med de over, tren styrke og spis skikkelig! Du blir strammere, blidere og sunnere, og brenner litt fett som en bonus. Rumpen er forresten en av muskelene som du kjappest ser resultater på. Jeg kan love deg at kjæresten, og viktigst av alt; DU, blir fornøyd:)

Tusen takk for svar!:) Men problemet mitt er at jeg trener rumpa veldig hardt, og det er vel den muskelen jeg har som er mest trent! Men så har det seg slik at fettet mitt plassere seg på rumpa, lårene og hoftene som gjør at den ikke er stram i det hele tatt, da jeg har masse fett over. Jeg har ikke mye fett ellers på kroppen, bortsett fra her. For å føle meg vel vil jeg derfor stramme opp, men jeg blir nødt til å miste fett, det er den eneste utveien, da jeg fra før av har muskler i rumpa (kan selvfølgelig øke mer), men trenger derfor tips til hvordan mistet dette overflødige fettet, som folk flest ellers ville hatt fordelt over hele kroppen, men som bare sitter rundt rumpe, lår partiet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...