Gå til innhold

Hvordan få vekk magen på kortest mulig tid?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 17 år, er 1.50 høy og veier 55 kg. Jeg har gått opp ett par kilo etter at jeg begynte å trene styrke for fullt, men helst ville jeg gå ned først, få vekk magen osv. Men sliter litt med å vite akkurat hva jeg burde spise for at dette skal gå fortere? Jeg trener selvfølgelig også cardio!

Noen som har tips til hvordan jeg kan klare å gå raskere ned i vekt/få vekk mage osv.? (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra høyden din høres det ut som at du ligger på en ganske ok vekt, jeg ser ikke at du burde ha særlig behov for å gå ned så voldsomt mye mer. Et par kilo kan fort være vannvekt, kan skyldes stress, den tiden i måneden, osv. Det er ikke stort å bekymre seg over. Husk at muskler har større tetthet enn fett, så er fint mulig å gå opp i vekt samtidig som man krymper i størrelse (: mitt råd; ikke gå bananas med cardioen, få nok søvn, knebøy og markløft, spis og kos deg, så blir det awesomeness til slutt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er følgende:

1. Trene deilig tung magisk styrketrening. (jeg sier magisk..du kommer til å oppleve hvorfor)

2. Spise deilig proteinrik mat, bær og grønnsaker.

3. Stresse ned og tenke at drømmekroppen ikke er skapt over en dag.

Det er normalt å gå opp i vekt den første tiden etter styrketrening. Muskler er en del tyngre enn fett, og når du blir sterkere er det også naturlig at du blir tyngre - fettet forsvinner også, men ikke over natten.

Hvis du trener tung styrketrening 3-4 ganger i uken og spiser godt med deilig mat vil du se at du får akkurat den kroppen du drømmer om på rekordtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er følgende:

1. Trene deilig tung magisk styrketrening. (jeg sier magisk..du kommer til å oppleve hvorfor)

2. Spise deilig proteinrik mat, bær og grønnsaker.

3. Stresse ned og tenke at drømmekroppen ikke er skapt over en dag.

Det er normalt å gå opp i vekt den første tiden etter styrketrening. Muskler er en del tyngre enn fett, og når du blir sterkere er det også naturlig at du blir tyngre - fettet forsvinner også, men ikke over natten.

Hvis du trener tung styrketrening 3-4 ganger i uken og spiser godt med deilig mat vil du se at du får akkurat den kroppen du drømmer om på rekordtid.

Deilig tung magisk hahahaha eg digge deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for bra svar!

Mandag: Skuldre, triceps og bryst.

Benkpress: 25 kg, 10x4.

Militærpress: Varmer opp med 5 kg og så går over til 7 kg, 10x4.

Sidehev: Her bruker jeg bare 3 kg! 10x4

Fronthev: 4 kg, 12x4

Facepull: Varmer opp med 35 kg, så går jeg over til 45 kg, 12x4

Pushdown: Varmer opp med 20 kg, så går jeg over til 30, 10x4

Dips-maskin: 45 kg, 10x4

Tirsdag: Rygg og biceps

Markløft: Varmer opp med stanga på 20 kg, så går jeg over til 50 kg, 8x5

Nedtrekk: Varmer opp med 21 kg, så går jeg over til 35 kg. Med mindre jeg har en dårlig dag og tar 28 kg. 15-20x4

Foroverbøyd roing med stang: 20 kg. 10-15x4 (Skal øke kg her)

Sittende roing: 25-30 kg. 15-20x4

Biceps-curl med stang: 10-12,5 kg. 8-10x4

Hantel-curl: 5 kg (?). 15-20x4

+ + + + +

Onsdag: Hviledag

Men idag (29.mai) gjorde jeg 4x4 intervall på tredemølla :D

Torsdag: Skuldre, triceps og bryst med

MAX i Benkpress: 30 kg, 3-5x4

Så trener jeg resten slik som mandag.

Fredag: Leg-day :!:

Knebøy: Varmer opp med stanga på 20 kg, 5x1. Så tar jeg 30 kg, 8-10x4-5

Beinpress: Varmer opp med 35 kg, 8x1. Så tar jeg 60 kg 15x4

Walking lunges: Her øker jeg med 2,5 kg for hver uke, denne uken blir det 17,5 kg på skuldrene (stang selvfølgelig). Vi har en lang gang på Pro Gym i Molde, fra doen og bort til inngangen om noen har vært der. Her går jeg fra doen og bort til inngangen, frem og tilbake 4 ganger.

1 gang er da altså fra doen og til inngangen og tilbake til doen igjen.

Gjør også 1 øvelse til etter dette, men det husker jeg faktisk ikke nå! Skal skrive ned nå på fredag ;)

Søndag: Bakside bein

Markløft: Varmer opp med stanga på 20 kg, så går jeg over til 50 kg, 8x5

Så er det: Leg extentions, sittende legcurl, liggende legcurl. (Usikker på vekt og sett her)

Nå skal vi begynne med nytt program, skal prøve å kjøre både fremside og bakside av beina på samme dag. Og grunnen til at jeg skriver VI er fordi jeg trener sammen med en kar som heter Thor Eivind! ;)

971304_523923740976847_488055664_n.jpg

Må også si at det er mulig jeg har glemt ett par ting her, er nok en liten gullfisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer det opp med deg om jeg skriver uten å "quote" deg? Værtfall så quote'r jeg deg i tillegg :)

Nei, du må quote/sitere for at jeg skal få varsel :)

Treningen din så grei ut den ved første øyekast, bra valg av øvelser og så lenge du har progresjon så er det gullegodt!

Hva med kostholdet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må quote/sitere for at jeg skal få varsel :)

Treningen din så grei ut den ved første øyekast, bra valg av øvelser og så lenge du har progresjon så er det gullegodt!

Hva med kostholdet ditt?

Kostholdet er det vanskeligste ettersom jeg bor hjemme, har 2 stesøstre på 11 og 13 år som må få og spise alt jeg får og spiser... Derfor blir det vanskelig å få det jeg vil ha. :mad:

Men nå for tiden sover jeg for det meste hos besteforeldra mine, her får jeg det jeg vil av det sunne!

Spiser 2-3 halvgrove rundstykker med jordbærsylte til frokost.

Av og til skyr som mellommåltid.

Kyllingfilet og ris som lunsj på skolen.

Middag er variert siden jeg ikke får bestemme selv.. Jeg prøver å få til kylling så ofte som mulig!

Kveldsmat spiser jeg ikke, men det burde jeg kanskje?

Jeg har brukt å spise vanlig lys ris, men nå har jeg fått tak i fullkornsris, så det blir det fra nå av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er det vanskeligste ettersom jeg bor hjemme, har 2 stesøstre på 11 og 13 år som må få og spise alt jeg får og spiser... Derfor blir det vanskelig å få det jeg vil ha. :mad:

Men nå for tiden sover jeg for det meste hos besteforeldra mine, her får jeg det jeg vil av det sunne!

Spiser 2-3 halvgrove rundstykker med jordbærsylte til frokost.

Av og til skyr som mellommåltid.

Kyllingfilet og ris som lunsj på skolen.

Middag er variert siden jeg ikke får bestemme selv.. Jeg prøver å få til kylling så ofte som mulig!

Kveldsmat spiser jeg ikke, men det burde jeg kanskje?

Jeg har brukt å spise vanlig lys ris, men nå har jeg fått tak i fullkornsris, så det blir det fra nå av!

Forstår hjemme-spise-sammen-(blabla) promblematikken, hvem har vel ikke vært borti den? :)

Men som regel er det vel kun ett måltid dette handler om -> middag, sant?

Nå vet jeg ikke hva dere lager av middag, men grandiosa og grillpølser har dere vel ikke hver dag? Uansett koster det ikke mye hvis du skjærer opp litt ekstra grønnsaker til en salat eller lignende og komponerer til, kanskje du tilogmed inspirerer familien din?

Frokosten din består i all hovedsak av ett næringsemne, og det er karbohydrater.

Få på litt proteinrikt pålegg, gjerne egg, laks, ost/skinke og evt grønnsaker og et salatblad på - da får du både en fargerik og næringsrik frokost som frister litt mer :)

Skyr som mellommåltid er et godt alternativ

Har du grønnsaker til lunsjen? hvor mye kylling og ris? Har du saus på?

Middagen får jeg ikke kommentert noe særlig mer på

Kveldsmat spiser du hvis du er sulten - no prob

Du kan bare fortsette med vanlig hvit ris, fullkorn er bare et salgstriks og har ikke noen større grad av "sunnhet" enn den vanlige hvite risen.

Ris-tråden | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hjemme-spise-sammen-(blabla) promblematikken, hvem har vel ikke vært borti den? :)

Men som regel er det vel kun ett måltid dette handler om -> middag, sant?

Nå vet jeg ikke hva dere lager av middag, men grandiosa og grillpølser har dere vel ikke hver dag? Uansett koster det ikke mye hvis du skjærer opp litt ekstra grønnsaker til en salat eller lignende og komponerer til, kanskje du tilogmed inspirerer familien din?

Frokosten din består i all hovedsak av ett næringsemne, og det er karbohydrater.

Få på litt proteinrikt pålegg, gjerne egg, laks, ost/skinke og evt grønnsaker og et salatblad på - da får du både en fargerik og næringsrik frokost som frister litt mer :)

Skyr som mellommåltid er et godt alternativ

Har du grønnsaker til lunsjen? hvor mye kylling og ris? Har du saus på?

Middagen får jeg ikke kommentert noe særlig mer på

Kveldsmat spiser du hvis du er sulten - no prob

Du kan bare fortsette med vanlig hvit ris, fullkorn er bare et salgstriks og har ikke noen større grad av "sunnhet" enn den vanlige hvite risen.

Ris-tråden | Fitnessbloggen Forum

På de dagene jeg skal trene drikker jeg en proteinshake sammen med frokosten, men skal begynne med værtfall egg fra nå av :)

Tror faktisk jeg har påvirket familien til å spise litt sunnere, en lørdagskveld tok faktisk pappa seg et eple! Middagene har blitt litt bedre, har tilbudt meg flere ganger å lage kyllingfilet til middag, men men! Det blir nok :)

Til lunsj spiser jeg 1 kyllingfilet og 1 pose med ris, slik færdigpose vet du! Har ikke noe saus på, men litt krydder for å få opp smaken på risen litt. Har ikke grønnsaker til lunsjen siden jeg må lage alt før skolen, vet ikke hvordan grønnsaker blir når det ligger et par timer i en boks?

Tusentakk for bra svar!! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På de dagene jeg skal trene drikker jeg en proteinshake sammen med frokosten, men skal begynne med værtfall egg fra nå av :)

Tror faktisk jeg har påvirket familien til å spise litt sunnere, en lørdagskveld tok faktisk pappa seg et eple! Middagene har blitt litt bedre, har tilbudt meg flere ganger å lage kyllingfilet til middag, men men! Det blir nok :)

Til lunsj spiser jeg 1 kyllingfilet og 1 pose med ris, slik færdigpose vet du! Har ikke noe saus på, men litt krydder for å få opp smaken på risen litt. Har ikke grønnsaker til lunsjen siden jeg må lage alt før skolen, vet ikke hvordan grønnsaker blir når det ligger et par timer i en boks?

Tusentakk for bra svar!! (y)

Grønnsakene holder seg godt i lukket matboks! :) Jeg kjøper selv mye fryste grønnsaker. Grønnsaksmix, wokmix eller andre typer som frister. Mange gode varianter å velge mellom. Raskt oppkok eller stek de i en stekepanne, og voila! Tar 3-4 min.

Veldig fint at du velger kyllingfilét som proteinkilde, men det alene kan fort bli ensidig i lengden. Torsk, indrefilet av storfe, egg, soyabønner, laks - det er mange gode kilder til protein å velge mellom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...