Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Foreldrene min har naturlig store legg-muskler, men jeg derimot har fått ganske tynne/utholdende legg-muskler. Spesielt nederste del av legg-musklene (ved ankelen) er det veldig tynt. Jeg ønsker å utvikle mer eksplosivitet i leggen.

Jeg har bedrevet styrketrening de siste 2-årene, kombinert med noen joggeturer ca 1 gang i uken.

I styrketreningen har jeg trent regelmessig overkropp i tillegg til baseøvelser; mark, knebøy, og legg-hev. Men selv om jeg har fokusert litt på leggene, så ser du ut til at volumet på dem nesten aldri blir større.

På resten av kroppen derimot, er det ikke noe problem å bygge muskler.

Har du noen spesifikke tips til hva jeg må gjøre får å bygge legg-muskler? (treningsøkter/metoder, mat etc)

PS: Det er spesifikt Gastroc-nemius, Tendon of Gastroc-nemius og Calcaenal Tendon som er vanskelig å få noe fremgang på. Bilde under:

24725871277540748629.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Fortsetter under...

På jobb har vi (i mangel av noe annet vettugt) laget en liten kasse på 0.40 x 0.20 cm ca 20 cm høy Stiller meg med tærne på kassen og meste parten av foten utforbi... så er det bare å jazze opp og ned. Bruker benk stanga på ryggen for å få vekt, men kettles eller sementsekker duger også.

Annonse

Du veit hva "Tendon" betyr på Norsk? Sene. Du kan ikkje bygge de på samme måte som muskler.

Legger:

Tren alt i fra høyreps til lav reps, (Alt fra 5 reps tungt, til 100reps).

Feks:

Stående tåhev

Sittende tåhev

Legger i beinpress

Donkey calf raise(tåhev)

osv osv..

Og er det noe som betyr mye for deg, så kjør på med legger 3 ganger i uken da vel.10-15 sett per økt.. Så skjer det noe etterhvert :)

Skal teste ut dette :)

Men leggene mine er veldig tynne helt nederst, ved ankelfestet. Både ved senen og rundt resten av foten. Skjønner ikke hvorfor de skal være så j**** tynne helt nederst.

Det er genetikk... Så ikkje mye du får gjort med det desverre ;)

Du veit hva "Tendon" betyr på Norsk? Sene. Du kan ikkje bygge de på samme måte som muskler.

Legger:

Tren alt i fra høyreps til lav reps, (Alt fra 5 reps tungt, til 100reps).

Feks:

Stående tåhev

Sittende tåhev

Legger i beinpress

Donkey calf raise(tåhev)

osv osv..

Og er det noe som betyr mye for deg, så kjør på med legger 3 ganger i uken da vel.10-15 sett per økt.. Så skjer det noe etterhvert :)

Mener du dette er rett måte å gjøre det på for alle muskelgrupper, eller er det noe spesielt med legger som gjør at 10-15 sett per økt tre ganger i uka er bra for nettopp legger?

Mener du dette er rett måte å gjøre det på for alle muskelgrupper, eller er det noe spesielt med legger som gjør at 10-15 sett per økt tre ganger i uka er bra for nettopp legger?

Gjelder for alle muskler du vil få høyere framgang i enn andre, ikkje noe spesielt for legger.

Annonse

Skal teste ut dette :)

Men leggene mine er veldig tynne helt nederst, ved ankelfestet. Både ved senen og rundt resten av foten. Skjønner ikke hvorfor de skal være så j**** tynne helt nederst.

Det er jo bra ;) heller det på et mannfolk enn 'legga rett i skoa'-looken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...