wombat Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Har litt lyst til å stille i fitness etterhvert, og skal selvfølgelig gå på sånn team-dings sånn at de kan se på meg og sånn. Men er så utålmodig så håper noen kan svare litt likevel. 1. Hvordan vet man om man har nok muskler til å få sixpack/store nok muskler når man går ned i fettprosent? 2. Hvor lav fettprosent er vanlig for jenter å måtte ha for å få sixpack? Og må man fullføre en hel konkurransediett før den kommer frem (litt noia for at jeg f. eks. ender opp med at jeg skal også går jeg på diett og finner ut 2 dager før scenen at den ikke er der......)? 3. Håper ingen tar dette ille opp, men syns noen av de som deltar i fitness ser litt "lubne" ut for å være helt ærlig når de er off-season? Må man spise så mye at man blir sånn eller går det an å holde en "fin" figur hele året igjennom og likevel få greit med muskler? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 1) Man kan se om man har en del muskler under huden, selv med en relativt høy fettprosent. Hvor mye musklene vil vises ved lavere fettprosent vil derimot være vanskelig å vite med sikkerhet, i tillegg til at sannsynligheten for å miste noe muskelmasse er der. 2) Varierende. Avhenger av gener og muskelmasse. Dersom du finner ut to dager før scenedebut at den ikke er der har du gått på en rimelig crap diett. Du er i teorien sceneklar en god stund før du skal opp der. 3) De er ikke lubbne, på noen som helst måte. De er normale. En "fitnesskropp" er ikke normalt. Off season er de jenter med en normal, sunn fettprosent. Det er en fin figur. Lappen, Neon, Titanium og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 3) De er ikke lubbne, på noen som helst måte. De er normale. En "fitnesskropp" er ikke normalt. Off season er de jenter med en normal, sunn fettprosent. Det er en fin figur. Jepp - og noen vil sågar mene at off season figuren er finest. Men slikt sier en selvfølgelig ikke veldig høyt på fitnessbloggen, men det hviskes da litt om det, sånn indirekte ihvertfall, i kroker og motivasjonstråder. Og det er helt greit! Engla og Asta 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamadeus Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg forstår ikke hvorfor du (Kristin) jobber så bastant med å fortelle hva en fin figur er. Det er rett og slett bare slitsomt for OP, da du, hun og jeg forsåvidt helt sikkert har forskjellige syn på det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 1) Man kan se om man har en del muskler under huden, selv med en relativt høy fettprosent. Hvor mye musklene vil vises ved lavere fettprosent vil derimot være vanskelig å vite med sikkerhet, i tillegg til at sannsynligheten for å miste noe muskelmasse er der. 2) Varierende. Avhenger av gener og muskelmasse. Dersom du finner ut to dager før scenedebut at den ikke er der har du gått på en rimelig crap diett. Du er i teorien sceneklar en god stund før du skal opp der. 3) De er ikke lubbne, på noen som helst måte. De er normale. En "fitnesskropp" er ikke normalt. Off season er de jenter med en normal, sunn fettprosent. Det er en fin figur. 1) ok 2) det var jo det jeg lurte på - hvor lang tid det tok eller sånn 3) nå vet vel ikke du hvem jeg sikter til - så hvordan vet du at du syns den/de jeg snakker om har fin figur? de jeg snakker om er større enn jeg noengang har vært ihvertfall, og jeg trives med å være slank så det må vel være greit. spørsmålet var om man må legge på seg så mye eller om man kan være litt tynnere enn de hele året? jeg hadde 21% fettprosent når jeg begynte å trene, men var ikke så stor og det er vel en grei fettprosent. sånn som jeg ser ut i loggboken min er det jeg mener jeg vil være Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Skal du lykkes med å bygge muskelmasse, så gir du deg selv best forutsetninger om du ligger i overskudd. Da kan du fort legge på deg litt fett på veien. Og - har du lykkes med å bygge bra muskelmasse, så skal det ikke så veldig mye fett til før du ser litt "chubby" ut. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Skal du lykkes med å bygge muskelmasse, så gir du deg selv best forutsetninger om du ligger i overskudd. Da kan du fort legge på deg litt fett på veien. Og - har du lykkes med å bygge bra muskelmasse, så skal det ikke så veldig mye fett til før du ser litt "chubby" ut. Hm, da så. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg forstår ikke hvorfor du (Kristin) jobber så bastant med å fortelle hva en fin figur er. Det er rett og slett bare slitsomt for OP, da du, hun og jeg forsåvidt helt sikkert har forskjellige syn på det. [...] Jeg svarer ikke på noen bastant måte med hensikt, jeg gjør bare et forsøk på å svare på spørsmålene og samtidig si min personlige melding, noe jeg ikke ser burde være et problem. Angående sistnevnte spørsmål er det vanskelig for meg å gi råd for hvordan man kan holde en "fin figur" gjennom hele året, når jeg synes jentene som stiller ser best ut off season. Trådstarter skal selvfølgelig få mene hva hun vil, og jeg har heller ikke sagt noe annet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Har litt lyst til å stille i fitness etterhvert, og skal selvfølgelig gå på sånn team-dings sånn at de kan se på meg og sånn. Men er så utålmodig så håper noen kan svare litt likevel. 1. Hvordan vet man om man har nok muskler til å få sixpack/store nok muskler når man går ned i fettprosent? 2. Hvor lav fettprosent er vanlig for jenter å måtte ha for å få sixpack? Og må man fullføre en hel konkurransediett før den kommer frem (litt noia for at jeg f. eks. ender opp med at jeg skal også går jeg på diett og finner ut 2 dager før scenen at den ikke er der......)? 3. Håper ingen tar dette ille opp, men syns noen av de som deltar i fitness ser litt "lubne" ut for å være helt ærlig når de er off-season? Må man spise så mye at man blir sånn eller går det an å holde en "fin" figur hele året igjennom og likevel få greit med muskler? 1. Størrelsen på magemusklene er genetisk. Noen har sixpack med relativt høy fettprosent, mens andre såvidt har ruter ved konkurranseform, selv om de har bra muskelmasse ellers på kroppen. Men eneste måten å finne ut hvordan musklene på magen ser ut er å redusere fettprosenten. 2. Jeg har sixpack med en fettprosent på 17%ish, mens andre kanskje må enda lavere. Som sagt, desto større magemuskler desto bedre ser du de selv ved høyere fettprosent. Og igjen, jeg har sixpack nå og har kanskje 17%. Dessuten er det ikke sixpacken som avgjør om du gjør det bra i fitness eller ikke. Som jeg skrev over så er det genetisk hvor store de blir, så selv ved konkurranseform er det mange som ikke har bulende sixpack. 3. Mange fitnessutøvere driter litt i fettprosenten etter konkurranse. Mange går også på en smell etter diett og rett og slett legger veldig mye på seg etterpå. Veldig mange utøvere "bulker" etter diett fordi de tror de bygger mer. Men nå kan jeg jo bruke meg igjen som et eksempel. Jeg spiste meg rolig opp igjen etter dietten i fjor, og jeg har holdt en bra form helt fram til ny diettstart, samtidig som jeg har bygget litt mer muskler. Så ja, det er mulig å holde en god form etter konkurranse, men det kommer selvfølgelig helt an på deg selv. Lappen, Kristin Charm, Msk87 og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aaaaaaaaaaa Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Har litt lyst til å stille i fitness etterhvert, og skal selvfølgelig gå på sånn team-dings sånn at de kan se på meg og sånn. Men er så utålmodig så håper noen kan svare litt likevel. 1. Hvordan vet man om man har nok muskler til å få sixpack/store nok muskler når man går ned i fettprosent? 2. Hvor lav fettprosent er vanlig for jenter å måtte ha for å få sixpack? Og må man fullføre en hel konkurransediett før den kommer frem (litt noia for at jeg f. eks. ender opp med at jeg skal også går jeg på diett og finner ut 2 dager før scenen at den ikke er der......)? 3. Håper ingen tar dette ille opp, men syns noen av de som deltar i fitness ser litt "lubne" ut for å være helt ærlig når de er off-season? Må man spise så mye at man blir sånn eller går det an å holde en "fin" figur hele året igjennom og likevel få greit med muskler? 1. Om du begynner å få litt vekt på stanga under baseøvelser (over egen kroppsvekt i bøy og 1.5x i mark (ish)) så burde de begynne å bli der de skal være. 2. Menn må vel ned på 4-5% mens kvinner er vel rundt 12% +- for å komme i konkurranseform. 3. Jeg mener bestemt at offseason er det jeg synest ser best ut, men det er nå bare meg Jepp - og noen vil sågar mene at off season figuren er finest. Men slikt sier en selvfølgelig ikke veldig høyt på fitnessbloggen, men det hviskes da litt om det, sånn indirekte ihvertfall, i kroker og motivasjonstråder. Og det er helt greit! Litt offtopic, men definisjonen på fitness er vel ikke å stå på scenen med lavest mulig fettprosent? Vil da påstå at en fettprosent på 12/20% for henholdsvis menn og kvinner, så lenge trening og kosthold er der det skal være, er fitness i lange baner. Msk87 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21100-fitness-sixpack-og-s%C3%A5nn/#findComment-768850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.