Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvordan jeg kan få til en ordenltig boksbøy? Altså, hvordan kan jeg bygge opp "benken" for at den skal bli under paralell? Har lest en del på t-nation og der stod det at man kunne bygge opp vektskiver som "benk"? Er det noen som har noen erfaringer med dette, evt. andre muligheter??

De vanlige benkene tror jeg blir for høye. Er jente på 168 cm hvis det har noe å si?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20975-box-squat-hvor-lavt-skal-man-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg bruka ein returkasse for papir med eit par 15kg skiver under. 176cm + vektløftersko. Det er vanleg å bruke gamle melkekasser og bruskasser. Det viktigaste er nok at du kjem betydeleg under parallell (3-4cm) men at du også veit når du skal stoppe.

For tradisjonell boksbøy ala hva westside osv anbefaler kreves det at du faktisk sitter på boksen, og ikke bare toucher. Således ville en pappeske være en meget dårlig ide(antar at det er det returkasse for papir er av?). På kommersielle treningssentre er nok det beste alternativet stepbokser med vektskiver for å justere i høyden :)

Annonse

Man kan fint stoppe ved å sette seg helt ned på "boksen" for å få et opphold mellom den konsentriske og eksentriske fasen i løftet.

Emil, du må slutte å trekke svar opp fra ræva, du generaliserer alt for mye, uten å vise noe skjønn for det du diskuterer.

Annonse

Fikk bekreftelse frå ein styrkeløft trener i dag at eg (som trener eit styrkeløftprogram) skal ikkje sette meg på boksen, men opp igjenn etter kontakt og beholde spennet under heile løftet.

Det er vel det som blir forskjellen på "squat to box" og "box squat".

Ved den første så setter du deg ned til boksen, og opp igjen etter kontakt.

Ved den andre, så setter du deg helt ned og har en liten "pause".

Man kan fint stoppe ved å sette seg helt ned på "boksen" for å få et opphold mellom den konsentriske og eksentriske fasen i løftet.

Emil, du må slutte å trekke svar opp fra ræva, du generaliserer alt for mye, uten å vise noe skjønn for det du diskuterer.

Så du mener man slipper spennet altså?

Man kan fint gjøre det, hva som er anbefalt bør defineres ut i fra hva man vil oppnå med øvelsen.

ja man kan gjøre det meste, man det er langt ifra optimalt! Jeg vet ikke hva du mener med spenn, men slikt jeg mener så vil man ikke holde oppe ryggen enn gang om man ikke gjør det

jeg forventet ett bedre svar enn dette slik du skriver til meg. Trener du bøy i det hele tatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...