Gå til innhold

hvordan få kontakt med musklene?


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Synes det var et godt spørsmål... sliter med hele venstre side underkropp selv. Når jeg spør så får jeg bare vite at det kommer... men hvor lenge skal man vente liksom??? Og kan man gjøre noe annet enn å tenke på muskler for at det skal gå fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner dere ikke hva det vil si å slite med å få kontakt med muskler uansett. Det er ikke kommunikasjon, men foregår mentalt ("tenke på"). Hva annet er det å tenke på akkurat da?

Pust, trykk f.eks.

Hva er hensikten med å ''kommunisere'' med en muskel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal løfte en tung nok vekt mange nok ganger og ofte nok med god nok teknikk.

Hvilken muskel skal man forresten søke kontakt med i markløft? Quadriceps, ryggstrekkerne, vingemuskelen, kappemuskelen, wrist flexors, hamstrings, gluteus maximus, gastrocnemius?

Kontinuerlig hardt arbeid og et fornuftig treningsopplegg har jeg tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust, trykk f.eks.

Hva er hensikten med å ''kommunisere'' med en muskel?

Nettopp det du mener. Tenker at nå skal jeg få kontakt med rumpa under knebøy. "bakside arm" under pushdown etc. Jeg TENKER på musklene jeg skal bruke.

Hva er det mer viktige du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar pushdown og ikke kjenner det i tricepsen er det ikke tankegangen din det er noe feil med, men teknikken.

Neeei, det er nettopp det som er poenget. man kan stå å pumpe alt man vil, men vet man ikke hvorfor man gjør øvelsen/hvor man bør føle det, så har man ikke peil.

Flott at du har kunnskapen, men jeg hadde det ikke og vil hjelpe andre som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva skal man tenke på hvis man ikke vet hva man skal tenke? Hvis man ikke har peiling er det vel bedre å få hjelp av noen som kan det

Nå kverulerer du bare. "Enig, har viktigere ting å tenke på ;)" - deg. Hva tenker du på når du tar knebøy?

man vet som oftest hva man utfører, men ikke alltid man føler at man gjør ting riktig. Å tenke "muskel" er en måte. Du har ikke følt dette, så jeg vet ikke om det er vits å forklare yterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...