Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke opptil 3 ganger i uka + at jeg trener spinning ved siden av. Dette har jeg nå gjort i ca 6 mnd. Jeg kan se og merke forskjell på kroppen, men vekten går dog veeeldig sakte ned. Jeg har mistet kun 2-3 kg på disse mnd. Hvordan kan jeg få fortgang i forbrenningen min?

All tips tas imot med stor takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20877-hvordan-f%C3%A5-opp-forbrenningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser frokost, prøver å huske på et mellomtid, lunsj, og middag og kveldsmat. Til frokost spiser jeg 1-2 br.skiver, skyr som mellom måltid, knekkebrød til lunsj, vanlig porsjon til middag og br.skiver eller knekkebrød til kvelds.

Det forteller meg ingenting om hvor mye kalorier du får i deg i løpet av en dag... eller det sier jo litt. Men har du en bedre oversikt over hva du faktisk får i deg av kalorier i løpet av en dag?

Annonse

Problemet er vel at jeg ønsker å komme ned i normal vekt. er bare 5 kg unna målet, men syns det går utrolig sakte. 2-3 kg på 6 mnd er jo ikke så mye å rope hurra for.

Du har rett i at det ikke er veldig mye, men 6 måneder er heller ikke så mye i livet ditt. Muskler bruker mer energi, men for å bygge muskler må du spise mer.

Har ingen god oversikt over det dessverre og jeg skjønner jo at det er lurt å ha, men hva skal en som er 168 cm høy og veier 75 kg ligge på av kcal pr.døgn?

I følge fitnessbloggens kalkulator på facebook = 2370 for å vedlikeholde vekta. Din BMR er 1578 (det du trenger for å opprettholde viktige livsfunksjoner). For å gå ned i vekt må du i det minste under 2370 kalorier pr dag. Men jeg tror ikke jeg ville beveget meg under 1800 kalorier. Jeg er ikke den som har mest peiling her, men det er jo en pekepinn. Du bør skaffe deg bedre oversikt over hva du får i deg (loggføre via diett.no, for eksempel...)

Enig med deg, Afterall! Jeg har holdt oversikt også med antall cm. Jeg har sett at jeg har minska både i midjen, låra, hoftene og rompa. Er selfølgelig kjempe fornøyd med det. Jeg vet også at muskler veier mer enn fett, og at jeg har fått mer muskler på kroppen. Men tanken min når det gjelder vekta er at målet med å komme i "normal" vekt har jeg hatt så lenge nå, og bare det å vite at jeg ikke er overvektig mer har gjort meg litt "sprø" :confused:

Jeg trener styrke opptil 3 ganger i uka + at jeg trener spinning ved siden av. Dette har jeg nå gjort i ca 6 mnd. Jeg kan se og merke forskjell på kroppen, men vekten går dog veeeldig sakte ned. Jeg har mistet kun 2-3 kg på disse mnd. Hvordan kan jeg få fortgang i forbrenningen min?

For det første er det nok ikke noe galt med forbrenningen din, med mindre du har fått påvist en metabolsk sykdom av noe slag.

For å gå ned i vekt må du ganske enkelt få i deg mindre kalorier enn du forbrenner, noe det er veldig vanskelig å avgjøre om du gjør når du ikke legger ved en oversikt over hva du normalt spiser og trener på en dag.

Gjør dette, så blir det litt lettere å gi deg en ordentlig tilbakemelding

Annonse

slutt med styrke trening og øk cardio vips du er nede i vekta de, men musklene dine har "krympet" bare hold koken og fortsett slik du gjør, så kommer du ned tidsnok. bedre og forte seg sakte enn og gå fort ned i vekt og ikke bli stabilt nede:p

Hvis det er x antall kg du er opptatt av å kvitte deg med, vil jeg anbefale å øke proteininntaket ditt til opp til 2g per kg kroppsvekt, samt kutte noe av brødmaten med karbkilder som masse grønnsaker, hvit ris, søtpotet etc.

Jeg skulle ønske det var mindre fokus på antall kilo, og at jenter heller tok i bruk målbåndet.

Nja... eller speil hvertfall. Tror bruk av målebånd kan føre til veldig overdrevet fokus for enkelte hvertfall ;)

Dessuten; jeg har bare linjal :-D

Hvileforbrenningen til folk er det ikke det ikke så stor forskjell på. Noen har høyt og lavt stoffskifte, men har man noe av dette, må man tydelige symptomer på det. Lavt stoffskifte: slapphet, kald i kroppen, tiltaksløs, lav puls osv, redusert organfunksjon. Høyt stoffskifte: hjertebank, høy puls, svetting, varm kroppen.

Kanskje du bare spiser mer enn du tror? Kanskje du er mindre i fysisk aktivitet enn du tror?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...