Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg ikke å bli kvitt flere kilo selv om jeg trener aldri så mye?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan kan han være så sikker på å ligge i underskudd siden November når han begynte med logging i går?

Er jo ikke sikker på at jeg ligger i underskudd. Det er en en av årsakene til at jeg vil finne ut hva som egentlig er synderen her. Og det er grunnen til at jeg opprettet tråden, fordi jeg ikke selv ser det. Jeg har som sagt ikke noe tradisjon for fitness så for meg er det vanskelig å starte fra scratch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en periode jeg holdt på med proteinpulver. Men jeg syntes ikke det ga særlig resultat, så jeg droppet det. Dyrt er det også i lengden.

Inspirert av annen forumbruker:

"Det var en periode jeg holdt på med kyllingfilet. Men jeg syntes ikke det ga særlig resultat, så jeg droppet det. Dyrt er det også i lengden."

Gir det særlig mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av annen forumbruker:

"Det var en periode jeg holdt på med kyllingfilet. Men jeg syntes ikke det ga særlig resultat, så jeg droppet det. Dyrt er det også i lengden."

Gir det særlig mening?

Tja, kyllingfilet er forholdsvis billig der jeg kjøper det, rundt 70-75 kr/kg. Og, det gjør at jeg sparer en god del penger ift. å kjøpe mat i kaninen på jobben. Det er jo en del protein i kyllingfilet. Jeg har ikke erstattet proteinpulveret med noe, og det var ingenting jeg spiste istedenfor proteinpulveret før jeg startet med det (tar ikke pulver lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. Når kroppen kan hente energi fra fettreservene så kan den bygge muskler selv om inntaket er mindre enn forbruket. Finnes god dokumentasjon på at dette er mulig, spesielt hos nybegynnere.

M.a.o. "fett kan omgjøres til muskler"? Om det fins god dokumentasjon på dette, så post den gjerne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.a.o. "fett kan omgjøres til muskler"? Om det fins god dokumentasjon på dette, så post den gjerne her :)

Fett kan omgjøres til energi til å holde kroppen gående. Det er jo ikke snakk om å ikke spise noe, men ha et lite underskudd, så deler av proteinene man spiser brukes til å bygge netto muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett kan omgjøres til energi til å holde kroppen gående. Det er jo ikke snakk om å ikke spise noe, men ha et lite underskudd, så deler av proteinene man spiser brukes til å bygge netto muskler.

Ikke for å kuppe tråden. Betyr det at jeg kan bygge muskler på underskudd (lavt underskudd ofc) og/eller øke i styrke, selv om jeg ikke kan regnes for å være nybegynner lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge appen har jeg fått i meg flere kalorier enn hva som er målet, nå når jeg har tastet inn alt jeg har spist i dag. Har satt som mål å gå ned ett pund/uke. Men, jeg har ikke tastet inn treningen enda, som jeg skal på snart. Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg loggført alt jeg har puttet i munnen i løpet av dagen, samt det jeg har trent. Og myfitnesspal sier at hvis jeg skal nå målet om å gå ned 1 lb/uke (appen bruker amerikanske måleenheter) skal jeg ha et netto-inntak på litt over 1800 kcal/dag. Det er ikke så mye. Så hvis dette stemmer har jeg nok spist litt mye. Kommer fra et hjem hvor store posjoner har vært standarden i alle år. Dette blir uvant...

Edit: appen ser ikke ut til å ta med kalorier når man taster inn styrkeøvelser, så det ser ikke ut til å telle på kaloriregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg loggført alt jeg har puttet i munnen i løpet av dagen, samt det jeg har trent. Og myfitnesspal sier at hvis jeg skal nå målet om å gå ned 1 lb/uke (appen bruker amerikanske måleenheter) skal jeg ha et netto-inntak på litt over 1800 kcal/dag. Det er ikke så mye. Så hvis dette stemmer har jeg nok spist litt mye. Kommer fra et hjem hvor store posjoner har vært standarden i alle år. Dette blir uvant...

Edit: appen ser ikke ut til å ta med kalorier når man taster inn styrkeøvelser, så det ser ikke ut til å telle på kaloriregnskapet.

Du må legge inn styrketreningen som kardio i tillegg for at den skal regne kaloriene i kaloriregnskapet. Litt sånn bob-bob til den måten å regne på. Synes det er bedre å bare finne et nivå som gir nedgang og så justere utifra framgang. Ville forsøkt med litt mer kalorier først, gjerne noe over 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge inn styrketreningen som kardio i tillegg for at den skal regne kaloriene i kaloriregnskapet. Litt sånn bob-bob til den måten å regne på. Synes det er bedre å bare finne et nivå som gir nedgang og så justere utifra framgang. Ville forsøkt med litt mer kalorier først, gjerne noe over 2000.

Ser ikke ut til at appen teller kalorier på styrkeøvelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...