Gå til innhold

100 ting du kan gjøre for å få bedre helse og resultater


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Prøv å ha et realistisk syn på eget nivå og målsetninger. Skal du ned i vekt; finn ut hvor mange kalorier du må i underskudd for å oppnå målet ditt og bestem deg der etter for hvordan og på hvor lang tid du har tenkt å oppnå dette underskuddet.
  • Skynd deg sakte. Sett deg inn i ting du ønsker å oppnå, lag en plan. Fullfør.
  • Prøv å ha en logisk tilnærming til trening og slanking. Du vil nok finne ut at det hele egentlig er mye mer logisk enn du ønsker å innrømme.
  • Selv om man skal være stolt over seg selv så bør man alltid stille krav til seg selv og ha mål (av varierende vanskelighet) å strekke seg etter. Å slå seg til ro med tingenes tilstand skaper ingen forventninger til å utvikle seg selv. Folk har godt av å ha noe å jobbet mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg! Gå på trening fordi du har lyst, ikke fordi du føler at du må. Den dagen trening blir et ork kommer resultatene til å utebli også!

Spørs hva man trener for det....en mosjonist bør trene lystbetont, men skal man virkelig oppnå noe, så må man tvinge seg på trening :) Og det er faktisk ganske moro da man først har kommet over dørstokkmila ;)

men det er nå bare mine tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva man trener for det....en mosjonist bør trene lystbetont, men skal man virkelig oppnå noe, så må man tvinge seg på trening :) Og det er faktisk ganske moro da man først har kommet over dørstokkmila ;)

men det er nå bare mine tanker :)

Du har rett i det, men det er forskjell på å tvinge seg på trening fordi man er sliten en dag og på å tvinge seg på trening selv om man hater det. Jeg mener ikke at alle dager med trening er like lysbetonte, men jeg tror veldig på at man kommer lengre med alt man gjør så lenge man liker det og koser seg med det. Jeg tviler på at det er mange idrettsutøvere på høyt nivå som hater det de driver med, men som gjør det kun fordi de føler at de må. En som virkelig skal oppnå noe ser jo helt klart en gulrot i enden av alle timene h*n legger ned i treningen, og da må det jo ligge glede/tilfredsstillelse ved å oppnå målet i bunnen av all trening :) Hater man noe så begynner man mest sannsynlig ikke med det heller.

Men som sagt, jeg skjønner hva du mener; trening er ikke alltid gøy og det finnes dager man heller skulle tilbrakt på sofaen. Men med en positiv innstilling til trening tror jeg dørstokkmila blir adskillig kortere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...