CupCayk Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hallo, skulle gjerne hatt tilbakemelding på markløft teknikken min. Det er en video av mitt siste av i alt 8 sett den dagen, 3 x 100kg. Jeg spør fordi jeg etter gårsdagens økt fikk vondt rundt ved bekkenet et sted, litt diffust men har laget bilde av stedet. Hva jeg kan si om meg selv hvis anatomien skulle påvirke teknikken er, jeg er en mann på 21 år, omtrent 190 centimeter lang, med lange lårbein og lang rygg Ikke beste kroppen for konvensjonelle markløft kanskje men jeg liker det allikevel! Har løftet ganske mye tyngre markløft enn dette her før, og ikke fått vondt, så jeg vet ikke helt kjørte også knebøy denne økta men kjente ikkenoe før en jeg løftet mark. Tilbakemeldinger settes stor pris på OBS! bildet er tatt fra google, så ignorer den røde sirkelen! jeg har laget en grønn en som er min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundersen™ Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg mener du setter deg litt for langt bakpå - prøv å få skulderbladene omtrent over stanga. Du kan også prøve rette ut rygg og bein i en noe jevnere bevegelse. På vei ned kan du godt svikte i beina noe tidligere, se eks. 0.20 og 0.24 ut i klippet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg er ganske sikker på at du har rett, for jeg synes stanga "svinger" ut fra kroppen min av og til. Jeg skal dra bort på gymmet en tur idag å kjøre noen sett, filme litt for å se om jeg får has på sakene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Vært en tur på gymmet, fått filma litt markløft Smertene er der også idag, kjente dem faktisk ikke under knebøyen, den gikk glatt idag! Marken derimot fikk jeg en anelse besvær med. Gjør vondt på stedet jeg har vist på bildet, er vondere idag enn det var i går. Fått filma de 5 settene mine, og de går som følger; 5x 50kg, 5x 70kg, 5x 80kg, 4x 90kg, 2x 100kg Takker for all konstruktiv kritikk. Nå har jeg filmet fra riktig side også, så jeg håper ikke motlys lenger er et problem! Hvorfor videoen plutselig har rotert seg 90* vet jeg ikke.. får heller ikke til å endre den, siden da jeg ser på den er den fin, er bare på youtube den blir sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Skal en tur på gymmet idag også, selv om jeg før har sagt at jeg ikke liker sumo skal jeg prøve bare et par drag for å se om det gjør mindre vondt Jeg ser jo folk som Savickas internasjonalt, samt fler, som er over 190cm og drar konvensjonell markløft stil uten problemer. Finnes det folk som rett og slett har måttet gi opp vanlig markløft og startet sumo fordi anatomien deres ikke takler det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Dagens økt var preget av både opp- og nedturer var egentlig en veldig lett økt, men smertene i bekkenområdet forverrer seg, ikke mye, men nok til at det gjør vondt å trene. Jeg har nå ingenting på tapetet før mandag, og hvis oppvarminga i mark ikke er behagelig da så sløyfer jeg marken ei uke. Idag kjente jeg det også såvidt i knebøyen, selv om den var lett. I bøy er det bare i bunnposisjon jeg kjenner det. Mens i mark kjenner jeg det rett etter avløft, og rett før lockout. På negative's i mark gjør det ikke vondt. Hadde egentlig ikke markløft idag men skulle få filma ett sett hvis det var overkommelig. Denne gangen fikk jeg en fyr som var der til å se på meg under oppvarming og han sa at jeg hadde rumpa litt høyt i startposisjon. Det er jeg forøvrig veldig enig i Det jeg gjorde annerledes idag var at jeg lagde oppspenn/svai og sugde inn luft mens jeg stod oppreist, så senket jeg i bena til jeg kom ned og fikk tak med henda. Før har jeg alltid gått ned, SÅ har jeg spent opp/luft og dratt. Jeg fikk en myyye bedre korsrygg merket jeg fort, og forsøkte holde dette spennet gjennom alle 5 reps så godt jeg kunne. Saken er den at når jeg spente opp/luft FØR jeg senket meg ned mot stanga gjorde ikke bekkenet vondt. Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil slik at jeg kan slutte med det? Her er film! Buildingforce 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terskeltrening Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 CupCayk Endre innstilling på Youtube: Trykk på last opp - velg videobehandler - rediger - forbedringer. Nederst til høyre kan du vri på videosnutten din. Tar litt tid før endringen blir oppdatert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Da er endringen lagt inn, kommer vel snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Jeg synes siste snutt ser veldig grei ut. Noen kan ha noe å tjene på å senke rumpa i startposisjon, men veldig mange PTer i dag lærer bort en altfor lav utgangsposisjon for rumpa i markløft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Ja, som skrevet er jeg lang derfor synes jeg det er mer komfortabelt med en høyere startposisjon for rumpa. Vil dette påvirke ryggen min negativt? Jeg har ei heller skadet ryggen min pga. dette.. Men har nå fått litt vondt i bekkenet mitt, prøver å finne ut da.. hva det kommer av :/ Ettersom jeg prøvde en annen oppspennsfase idag så merket jeg at jeg (sannsynligvis) har hatt for lite luft/trykk inne før løftet, usikker på hvordan dette påvirker markløftene mine. Jeg er ikke så altfor god på mark teknikk så jeg håper jeg får det inn til min tunge mark økt på onsdagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olveh Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Prøv å vri tærne dine litt mer utover, da er det som oftest enklere å involvere rumpa mer - hjalp for meg når jeg hadde samme problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Takk, skal prøve det neste gang da.Tærne mine peker litt ut, men det er veldig veldig lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Å hente luft før du går ned vil gi bedre trykk og en mer solid kjerne. Sikkert noen som vil være uenig med meg her, men i mark så mener jeg at steinhard kjerne alfa omega. Riktig bruk av belte er IKKE feigt, men skadeforebyggende og helt klart å anbefale. Ellers ser det jo ut som om du er på rett vei nå da. Håper smertene kun er forbigående. Steffen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Har fått mer smerter desverre. I det som heter medial kollateral et eller annet. Et leddbånd har jeg forstått. Det er kanskje knebøyen det kommer av da, og ikke markløften? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Dette med hard kjerne og riktig beltebruk har omtrent like mye å si i knebøy som i markløft, så skader kan en dra på seg i begge øvelser. Akkurat hva som har skjedd med deg er ikke lett å si, men hør med fagfolk hvordan du kan forholde deg best fremover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CupCayk Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Skal gjøre det, takk for svar i tråden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.