Gå til innhold

Kreatin spørsmål


stephaan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med å lese et par artikler om kreatin fra kyndige folk før du spør, eller i allefall lese gjennom den korte tråden du poster spørsmålet ditt i? Det er allerede besvart flere ganger. ;)

Det er bra (godt dokumentert effekt på styrke og treningseffekt):

11 grunner til å bruke kreatin - Fitnessbloggen

Det er helt trygt (også godt dokumentert):

Kreatin - noe for deg? | Frisk og Funksjonell

Det er det billigste tilskuddet du kan bruke:

Kreatin 500g Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

Leser på andre tråder at kreatin kan være farlig, er så mye usikkert om kreatin. Er usikker på om jeg tårer å ta det ibruk :o Blir helt forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på andre tråder at kreatin kan være farlig, er så mye usikkert om kreatin. Er usikker på om jeg tårer å ta det ibruk :o Blir helt forvirret

Hvilke sider er så det da? Kreatin er det mest undersøkte kosttilskuddet på markedet, og er helt trygt. Spis, tren og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1497498&pid=20362464&st=0&#entry20362464

Les på denne, fikk meg til å bli litt.mee skeptisk, er så mye rare informasjon ute å går :/

leste vi samme artikkel? for meg ser det ut som at vi har en som spør, et par som gir gode og vitenskapelige underbyggede råd, og en dude som ikke vet hva han prater om, som kaller kreatin for dop og hevder at styrketrening i ung alder føkker deg for livet, og påkrever seg kompetanse fordi han har jobbet med ungdommer tidligere. jeg slutter meg til det overveldende flertall som hevder at det ikke er noe problem med å ta kreatin , gitt at du har nyrer som gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leste vi samme artikkel? for meg ser det ut som at vi har en som spør, et par som gir gode og vitenskapelige underbyggede råd, og en dude som ikke vet hva han prater om, som kaller kreatin for dop og hevder at styrketrening i ung alder føkker deg for livet, og påkrever seg kompetanse fordi han har jobbet med ungdommer tidligere. jeg slutter meg til det overveldende flertall som hevder at det ikke er noe problem med å ta kreatin , gitt at du har nyrer som gjør jobben sin.

Det gjorde vi nok, er bare så usikker på hva jeg skal tro på. Får bestille på proteinfabrikken å gi det en sjangs å håper ikke jeg merker noe av bivirkninger åsånt. En jeg kjenner sier jeg ikke burde starte med kreatin, han fikk fullt ac kvister, hahaha!

Meen er det normalt å blande kreatin med vann og fordele disse 5gramene på 4 ganger daglig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi nok, er bare så usikker på hva jeg skal tro på. Får bestille på proteinfabrikken å gi det en sjangs å håper ikke jeg merker noe av bivirkninger åsånt. En jeg kjenner sier jeg ikke burde starte med kreatin, han fikk fullt ac kvister, hahaha!

Meen er det normalt å blande kreatin med vann og fordele disse 5gramene på 4 ganger daglig? :)

Bare fordi to ting skjer samtidig(kreatin og kviser),betyr ikke at det ene fører til det andre:) Er ganske vanlig med sporadiske kviseanfall når man er i puberteten,uten at det skyldes noe annet enn puberteten:)

Du får kreatin i både pilleform og pulverform, om du kjøper i pulverform blander du den ut i ...det du føler for? vann, melk,fløte, motorolje, whatever floats your boat:) Ta 5 gram om dagen, det spiller ingen rolle når eller i hva slags doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi to ting skjer samtidig(kreatin og kviser),betyr ikke at det ene fører til det andre:) Er ganske vanlig med sporadiske kviseanfall når man er i puberteten,uten at det skyldes noe annet enn puberteten:)

Du får kreatin i både pilleform og pulverform, om du kjøper i pulverform blander du den ut i ...det du føler for? vann, melk,fløte, motorolje, whatever floats your boat:) Ta 5 gram om dagen, det spiller ingen rolle når eller i hva slags doser.

Hahah sant nok kan vær 1000 andre grunner :) ååjaa har bare hørt at de anbefaler å ta på treningsdagene: morgen - før trening - etter trening - før leggetid. Mens på ikke træningsdagene: morgen - mitt på dagen - kvelden.

Men hørres så rart ut å ta 1g hver porsjon :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah sant nok kan vær 1000 andre grunner :) ååjaa har bare hørt at de anbefaler å ta på treningsdagene: morgen - før trening - etter trening - før leggetid. Mens på ikke træningsdagene: morgen - mitt på dagen - kvelden.

Men hørres så rart ut å ta 1g hver porsjon :o

Godt å høre at du stiller deg lettere skeptisk ja,det er en av de mest verdifulle evner du kan inneha:)

Det er svært få stoffer du kan putte i kroppen din som blir tatt opp og fraktet ut til cellene og begynner å gjøre jobben sin sekundet etter at du stapper det i munnen. Det må isåfall være... heroin eller et eller annet sånt. Det er ikke mulig å ta kreatin og titte i speilet og se at musklene bare svulmer opp rett foran øynene dine.

Så lenge du husker å ta det hver dag,så spiller det ingen rolle når på dagen du tar det. Ja, det høres rimelig underlig ut å ta 1 gram per porsjon, jeg har ikke så nøyaktige vekter i kjøkkenet mitt ihvertfall. Derfor det er like greit å bare ta 5 gram om gangen(som regel en måleskje hvis du bruker pulver), og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du stiller deg lettere skeptisk ja,det er en av de mest verdifulle evner du kan inneha:)

Det er svært få stoffer du kan putte i kroppen din som blir tatt opp og fraktet ut til cellene og begynner å gjøre jobben sin sekundet etter at du stapper det i munnen. Det må isåfall være... heroin eller et eller annet sånt. Det er ikke mulig å ta kreatin og titte i speilet og se at musklene bare svulmer opp rett foran øynene dine.

Så lenge du husker å ta det hver dag,så spiller det ingen rolle når på dagen du tar det. Ja, det høres rimelig underlig ut å ta 1 gram per porsjon, jeg har ikke så nøyaktige vekter i kjøkkenet mitt ihvertfall. Derfor det er like greit å bare ta 5 gram om gangen(som regel en måleskje hvis du bruker pulver), og bli ferdig med det.

Nei nei tror ikke kreatin skal gjøre meg suuper sterk og svær, det kan øke muskelmassen min dersom jeg bruker det riktig, hvis ikke produsere kroppen min nok allerede :)

Er vell best å ta de 5gramene etter trening da? :)

Hvor mange gram er en teskje med kreatin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent 3 styrke og 2-3 gerilja intervaller i uken i et halvt år nå og har en fett% på 11%. Dersom jeg tar ibruk kreatin, vil det gjøre meg mindre markert etter som musklene blir "fullt" med vann eller vil jeg bli mer markert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

99% sannsynlighet vil du få mer markerte muskler fordi de vil swole litt av kreatinen. Bloat får man bare av drittkreatin. Kjøp creapure eller tilsvarende.

Fattet ikke så mye av det du skrev men skal kjøbe dette tenkte jeg: ;)

Kreatin Ta 3 Betal for 2 Proteinfabrikken - Kampanje - Proteinfabrikken NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattet ikke så mye av det du skrev men skal kjøbe dette tenkte jeg: ;)

Kreatin Ta 3 Betal for 2 Proteinfabrikken - Kampanje - Proteinfabrikken NO

han skrev at viss du er en av de som reagerer på kreatin tilskudd (ca 80% gjør det)så vill musklene trekke mer vann og du de vill virke litt større pga det intramuskulært trykk blir større. skyt meg viss oversettelsen er helt på jordet :p Viss du blir "bløt" i musklaturen så kan du endre karbs inntaket og se om det gjør noen forskjell;) men tviler på at du vill bli det. Creapure handler om "renheten" til kreatinet, derfor er det en del produkter som har fått tilsvarende navn. Men jeg mener at sålenge du kjøper monohydrat av en god kvalitet så vill du ha god effekt. De der virker som ett godt kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skrev at viss du er en av de som reagerer på kreatin tilskudd (ca 80% gjør det)så vill musklene trekke mer vann og du de vill virke litt større pga det intramuskulært trykk blir større. skyt meg viss oversettelsen er helt på jordet :p Viss du blir "bløt" i musklaturen så kan du endre karbs inntaket og se om det gjør noen forskjell;) men tviler på at du vill bli det. Creapure handler om "renheten" til kreatinet, derfor er det en del produkter som har fått tilsvarende navn. Men jeg mener at sålenge du kjøper monohydrat av en god kvalitet så vill du ha god effekt. De der virker som ett godt kjøp :)

Takk for oversettelsen, forstod det bedre! :D drikker 3-4l vann daglig og spiser sunt, får bare håpe på jeg får større å markerte muskler etterhvert og ikke bare "vann muskler", har ingen anelse om hva jeg skal kalle det, hahaha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...