Gå til innhold

Dårlig etter trening...


Kvikki

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg har trent så lenge, men de to siste gangene har jeg blitt "dårlig" etter trening.. Svimmel, kvalm og skjelven... Den ene gangen gikk det så langt at jeg endte på gulvet og ble liggende det..

Det samme skjedde i dag.. Merka på siste øvelsen at jeg begynte å bli svimmel, så måtte bare stoppe å trene.. I dusjen holdt jeg på å gå i bakken...

Noen andre som har opplevd noe sånt før? Tips til hva jeg kan gjøre for å unngå dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok blodsukkeret som er i kjelleren. Spis noe :-)

Jeg har kronisk lavt blodsukker og kriserosiner i bagen av den grunn.

Prøvde meg på en banan, det hjalp noe, men var ikke helt i farta resten av dagen:p

Hørtes lurt ut med kriserosiner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du nok før og under trening?

Spiser du før trening, i så fall hvor mye, hva og hvor lenge før?

Spiser du nok gjennom hele dagen?

Prøver alltid å drikke minst 0,5 liter med vann.. Pleier som regel å fylle på, men idag gikk det bare ned 0,5.

Spiste to små kyllingbiter ca 40 min før trening, men om jeg får i meg nok iløpet av dagen er nok et annet spm. Frokost er som regel nutri-Shake og en appelsin, det samme til lunsj, da gjerne to appelsiner.. Middag blir da noe med kylling og brokkoli. Kveldsmat er da litt rester..

Middagen varierer en del også, men har gått mye i kyllingfilet den siste tiden.

Om jeg jobber sent som idag, så spiste jeg to brødskiver med leverpostei og melk før jeg starta ( ca 35 min etter trening)

Samme ble da lunsj på jobb..

Herlighet, ble den lista:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde det samme i starten, men ingenting nå lenger :) PT sa det var fordi jeg gjorde noe kroppen ikke var vant med. Viktig å drikke og spise mye før og under trening(drikke). Fikk jeg beskjed om ivertfall ;)

Hmmm, men da skjønner jeg, men syns det er rart at jeg blir sånn først nå, har jo trent siden januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver alltid å drikke minst 0,5 liter med vann.. Pleier som regel å fylle på, men idag gikk det bare ned 0,5.

Spiste to små kyllingbiter ca 40 min før trening, men om jeg får i meg nok iløpet av dagen er nok et annet spm. Frokost er som regel nutri-Shake og en appelsin, det samme til lunsj, da gjerne to appelsiner.. Middag blir da noe med kylling og brokkoli. Kveldsmat er da litt rester..

Middagen varierer en del også, men har gått mye i kyllingfilet den siste tiden.

Om jeg jobber sent som idag, så spiste jeg to brødskiver med leverpostei og melk før jeg starta ( ca 35 min etter trening)

Samme ble da lunsj på jobb..

Herlighet, ble den lista:p

nutri shake til frokost? To appelsiner til lunch? Ikke rart du detter om på trening.

Drit i nutri sheiken og få i deg skikkelig mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nutri shake til frokost? To appelsiner til lunch? Ikke rart du detter om på trening.

Drit i nutri sheiken og få i deg skikkelig mat!

pleier som regel å ta en shake til lunsj også.. om vi har middagsrester tar jeg gjerne med de:) nå blåser jeg i både appelsin og shake.. koser meg med to brødskiver med leverpostei og melk.. :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser jo ingenting, ikke rart du går i bakken :huh:

går det an å spørre om høyde / vekt?

føler at jeg spiser mye nå, men i forhold til at jeg er så tjukk (79kg) og er så lav som jeg er (162) så føler jeg at jeg får i meg nok.. har jo gått greit på trening i 2 mnd med den type mat:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit for meg og i starten med så lite mat, men da hadde jeg mer fett på kroppen til å hente energi fra. Nå MÅ jeg ha i meg minst 1700 kcalpå treningsfrie dager og 2000 på treningsdager for å ikke gå i bakken. Husk på at du ikke bare skal overleve, men også ha energi til å gjøre det du vil, når du vil! Og det får man ikke av å sulte seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler at jeg spiser mye nå, men i forhold til at jeg er så tjukk (79kg) og er så lav som jeg er (162) så føler jeg at jeg får i meg nok.. har jo gått greit på trening i 2 mnd med den type mat:p

Spise mer! Hvis du synes matlagingen er slitsom kok opp 8-10 egg i slengen, kombinert med litt frukt så har du mellommåltid når du er på farten. Vurder å ta inn en kraftig frokostblanding til frokost. Selv om du har som mål å ta av så må kroppen din ha energi.

Tenk og over hvor mye du skal ta av og hvor fort det skal skje. Vektøkningen har gjerne kommet over flere år? .... dvs at det tar litt tid å få det av igjen... enten du vil eller ikke :-)

Anbefaler deg også å få oversikt over hva du må få i deg og hvor mye du faktisk får i deg og hva du faktisk får i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne effekten merker jeg på dager med markløft og/eller knebøy hvis jeg spiser lite. Det som hjalp på er å få i seg nok karbohydrater og vann før trening. Og (selvsagt) nok søvn..

Karbohydrater har jeg skjønt var viktig å få i seg rett etter trening, men vet ikke nok til å vite hvorfor.. Har ikke særlig peiling på slikt:p

Vann bør jeg også bli bedre på å drikke..får i meg altfor lite væske om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise mer! Hvis du synes matlagingen er slitsom kok opp 8-10 egg i slengen, kombinert med litt frukt så har du mellommåltid når du er på farten. Vurder å ta inn en kraftig frokostblanding til frokost. Selv om du har som mål å ta av så må kroppen din ha energi.

Tenk og over hvor mye du skal ta av og hvor fort det skal skje. Vektøkningen har gjerne kommet over flere år? .... dvs at det tar litt tid å få det av igjen... enten du vil eller ikke :-)

Anbefaler deg også å få oversikt over hva du må få i deg og hvor mye du faktisk får i deg og hva du faktisk får i deg.

Du har rett i det, bør bli flinkere til alltid å ha litt tilgjengelig. Vektøkningen har kommet over flere år, så forventer ikke at jeg går ned på kort tid, men prøver heller å få i meg riktig mat:)

Har notert enkelte dager over hva jeg får i meg og det er ikke mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit for meg og i starten med så lite mat, men da hadde jeg mer fett på kroppen til å hente energi fra. Nå MÅ jeg ha i meg minst 1700 kcalpå treningsfrie dager og 2000 på treningsdager for å ikke gå i bakken. Husk på at du ikke bare skal overleve, men også ha energi til å gjøre det du vil, når du vil! Og det får man ikke av å sulte seg:)

Ja, det er viktig å få i seg nok mat:) men hva slags mat spiser du?:) om jeg kan spørre?:) trenger gode forslag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser stort sett det jeg har lyst på. Men gjengangerene er ofte laks, biff, karbonadedeig, lammekjøttdeig, søtpotet, jordskok, rødbett. Og kylling, i forskjellige marinader. Cottagechesse går det mye av i perioder, og havregryn med multebær eller yoghurt er det beste jeg vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...