Gå til innhold

tobakk og muskel bygging


jimmy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lurt på denne selv. For ordens skyld snuser jeg altså, røyk har jeg kuttet ut for en god stund siden. "The lesser of evils", "Lastenes sum er konstant" og slikt. :p

Ville jeg fått markant bedre treningsfremgang om jeg ikke snuste? Litt enklere å svare på, ville jeg fått bedre pump uten nikotin i kroppen? Nikotin har visst en halveringstid i kroppen på ca 2 timer (according to deh intarwebs), så hvor lenge før en trening måtte man holdt seg unna tobakksvarer før nikotinnivået ble lavt nok til å ikke ha noen vasokonstriktiv effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen "bevis" eller forskningsrapporter å vise til her, men mener jeg har lest en plass at man bør la være å snuse/røyke ca en time både før og etter trening for at det ikke skal ha noen innvirkning på trening. Da i forbindelse med sammentrekte blodårer, nikotinnivå osv. Nå kan dette gjerne være psykisk, men jeg merker ihvertfall at treningen går lettere hvis jeg ikke inntar nikotin rundt en time før jeg skal trene både nå når jeg snuser og før når jeg røykte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten og stigmatisere og kritisere folk, hvis du vurderer å slutte og bruke tobakk, bør ikke grunnlaget være fordi du har et par % mindra gainz. Bruk av tobakk er linket til dårligere proteinsyntese og problemer med hormonnivået. Røyking fører til mindre oksygen i blodet som også kan gjøre gainza dine dårligere.

Er mange idrettsutøvere som trøkker seg fulle av snus, røyk og likevel presterer på et høyt nivå. Mindre gains er kanskje det aller, aller minste problemet som er linket til bruk av tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten og stigmatisere og kritisere folk, hvis du vurderer å slutte og bruke tobakk, bør ikke grunnlaget være fordi du har et par % mindra gainz. Bruk av tobakk er linket til dårligere proteinsyntese og problemer med hormonnivået. Røyking fører til mindre oksygen i blodet som også kan gjøre gainza dine dårligere.

Er mange idrettsutøvere som trøkker seg fulle av snus, røyk og likevel presterer på et høyt nivå. Mindre gains er kanskje det aller, aller minste problemet som er linket til bruk av tobakk.

Jeg vurderer i allefall ikke å slutte, noen laster må man da ha og Svenskesnusen er både kalorifri og relativt trygg sammenlignet med andre uvaner en kan velge seg. ^^, Var bare nysgjerrig på om det har noen effekt, hvor mye, i hvilken rettning, og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå senere, faktisk på Mandag så hadde jeg snus igjen på økten ( Hadde de ikke hatt på over 1mnd, tar en på fest av og til) den økten kan jeg trygt si var den beste økten jeg har hatt på lenge.

Muligens fordi toleransen din har blitt mye lavere etter at du "sluttet"? Ikke det at jeg skjønner nøyaktig hvordan snus (les: nikotin) kan øke prestasjonsnivået, så vidt jeg veit er en av hovedmekanismene økt dopaminutskillelse, noe som burde gi stikk motsatt effekt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det, jeg reagerer nå "kraftigere" på nikotin enn tidligere.

Men om det ga mer Dopamin utskillelse ville det vel gitt bedre konsentrasjon? Det å ha fokuset på de riktige tingene under en økt, har for min del en stor betydning på ytelse.

Men skrev dette er bare egen erfaring, har ikke noe vitenskapelig data bak det.

Ser den. Fokus og konsentrasjon er viktig, og det er jo din subjektive opplevelse at du får en boost av snusen. Funker det for deg så funker det for deg - sånn er det bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stump røyken i tide - Fitnessbloggen

Røyk hindrer muskelvekst - Fitnessbloggen

Kjapt søk på bloggen.

Ellers er jeg veldig enig med DukeNukem.Tobakk har nok ingen god innvirkning på treningen. Om den ikke er banebrytende negativ er den i alle fall ikke positiv, men det er nok med et lite søk på google for å finne alle de andre grunnene til at du ikke bør bruke tobakk. Men det er vel en helt annen historie og ikke tema for denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stump røyken i tide - Fitnessbloggen

Røyk hindrer muskelvekst - Fitnessbloggen

Kjapt søk på bloggen.

Ellers er jeg veldig enig med DukeNukem.Tobakk har nok ingen god innvirkning på treningen. Om den ikke er banebrytende negativ er den i alle fall ikke positiv, men det er nok med et lite søk på google for å finne alle de andre grunnene til at du ikke bør bruke tobakk. Men det er vel en helt annen historie og ikke tema for denne tråden :)

Si det til marcus ruhl du :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kongen av synthol, mannen kan ikke sammenlignes med noe annet levende vesen. Kroppen hans består av mer olje enn blod for faen.

Troller du, eller..?

Greg Valentino, full av Synthol:

http://www.t-nation.com/img/photos/211greg-1.jpg

Markus Ruhl, antageligvis full av alt mulig annet. Du ser en ørliten forskjell i anatomien, right? I tillegg ville jeg vedda min høyre testikkel på at Ruhl er betydelig mye sterkere enn Valentino.

http://muscletime.com/index.php?view=image&format=raw&type=img&id=46810&option=com_joomgallery&Itemid=202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...