Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har dette problemet med at jeg er ofte sinnsykt trøtt. Og ja, jeg sover MINST 8t hvet natt, prøver å stå opp til samme tid (og legge meg til samme tid) men ender altfor ofte med å sovne på sofaen halv ti. Det har gått så langt at jeg nå må ha minst to kopper kaffe om morgenen,1 til lunsj og aller helst en etter jobb skal jeg klare å få gjort noe. Jeg har ett relativt godt kosthold( eks omelett til frokost, salat til lunsj og fisk til middag) og jeg må spise minst tre ganger om dagen, fordi jeg blir ikke noe hyggelig å ha med å gjøre hvis jeg blir sulten.

Har også en gangske aktiv hverdag som butikksjef i en klesbutikk og er en hesteeier med slt det innebærer i løpet sv en dag. Jeg prøver også å trene tre ganger i uka.

Har prøvd alt mulig, i fra forskjellige dietter, kosttilskudd osv. Hsr også vært hos legen og fant ut der at jeg har litt lave blodverdier, men ellers i tipptopp stand.

Noen som har noen tips tilå øke energi nivåene mine? Allle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18970-tr%C3%B8tt-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lav B-12? Har du sjekket stoffskifte? Har du et ok immunforsvar?

Det høres ut som om du lever et rimelig hektisk liv, så ett eller annet sted må kroppen hvile. Om du ellers er i grei form og spiser som du skal så setter jeg en knapp på stress. Mannen min er likedan. Stress sender han rett i dørken.

Annonse

Forslagene over er bra men kansje det kan være søvnapne? Sjekk Søvnapné – Alt om søvnapne, snorking og behandling eller noe å se om symptomene passer?

Bare ett forslag:)

" Disse symptomene kan indikere at du lider av søvnapné. De som er berørt av sykdommen søvnapné, har symptomer som ekstrem tretthet, hodepine og store søvnproblemer. Søvnapné kjennetegnes av gjentatte pustestopp om natten og svært ofte høylytt snorking. På sovnapne.no vil du finne artikler og vitenskapelig kunnskap om søvnapné og snorking, hvordan sykdommen oppstår og hvordan…"

Jeg spiser minr 1800 kcal om dagen, burde da holde i massevis. Mer enn det så legger jeg bare på meg

Hvor lenge har du spist så lite. Mht til at du er 173cm høy, har en aktiv hverdag, jobb med mye gåing, trening og stall så har jeg store problemer med å skjønne at du går opp i vekt av 2000kcal. Hvor lenge har du prøvd å ligge på 2000 før du kom til den konklusjonen?

Spis mer ja,du får i deg for lite mat,for lite næring ---da blir det sånn:) Jeg har vært/er der selv...man skal spise mye egentlig...de fleste spiser for lite...viktig med bra sammensatte måltider-helheten hver dag ,makroene osv:)

Men enig dette med b vitaminer,spesielt b12 og b6 som han over her sier og jern..vi skal gjerne ha litt mer jern enn andre når man er kvinne,ikke kommet i overgangen osv:)

Annonse

Som de andre sier - spis mer mat. 1800 er ikke nok til meg engang. Da hadde jeg stupt tror jeg. Og jeg er bare 164 høy.

Ellers er det ikke sikkert du trenger å sove MINST 8 timer om natta. Du kan faktisk sove for mye ;) og det blir man trøtt av. Personal experience.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...