Gå til innhold

To dumme spørsmål jeg føler jeg trenger svar på, men som jeg burde vist


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

Nå, først vil jeg si at mye av det jeg har sag før har vært basert på bro science før. Og jeg er en nybegynner. Så bare for at dere kan forvente hva som kommer next.

1. Så er det på hviletiden mellom settene. Hva er optimalt hviletid for muskelvekst?

0:30-1 min eller 1 og halvt min - to min?

2. Så er det når det gjelder drikking av vann, for en person som trener for å få muskler. Hvor mye vann sirka er det denne personen trenger daglig/uklig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Så er det på hviletiden mellom settene. Hva er optimalt hviletid for muskelvekst?

0:30-1 min eller 1 og halvt min - to min?

2. Så er det når det gjelder drikking av vann, for en person som trener for å få muskler. Hvor mye vann sirka er det denne personen trenger daglig/uklig?

Legg bort jakten etter å trene optimalt, du kommer bare til å bli mere forvirret. Hadde det vært en fasit dær ute, hadde alle gjort det slik.

30 sek, 1 min, 1.30 min og 2 min, alt funker! Hvor hardt du presser deg, hvor mage reps, sett og hvor ofte du belaster muskelgruppen har også mye å si.

Inntak av vann varierer fra person til person. Hvor stor er du? Hvor aktiv er du? Jeg får nok i meg 2liter vann bare av å trene styrke i 1-2 timer. Drikk mye vann og sørg bare for å ikke bli dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Ca 1 min er vel greit hvis muskelbygging er hovedfokuset, maks 2 min. 2-3 liter vann daglig.