Gå til innhold

Greg Plitt - MFT28


sombraro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg veit, men virka sykt utfordrende. Lei av helkropp, og diverse splitter. Kan da ikke skade så allverdens å teste dette en måned. Lest utrolig mange kommentarer på godt og vondt. Jeg sliter med knebøy om dagene, mtp hofteleddsbøyerene, så dette fungerer jo greit, med litt andre variasjoner på beindagen. Og kroppen er jo ikke vant til så å si noen av øvelsene, som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johnmf94

Fitnessmodeller selger programmer som gir en sinnsyk pump, that's it.. hvor mange av de ungdommene som følger disse programmene tar dobbel kroppsvekt i markløft/knebøy? Eller, hvor mange likner på Greg Plitt?

Men det skader jo ikke å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Split- og byggeprogrammer funker ganske bra HVIS du har grunnstyrken i orden, noe de fleste nybegynnere ikke har.

Fullt klar over dette, og har trent en del år, men de siste månedene seriøst. Klarte meg på økten idag tidlig, men er veldig spent på kveldens økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Fullt klar over dette, og har trent en del år, men de siste månedene seriøst. Klarte meg på økten idag tidlig, men er veldig spent på kveldens økt!

Hva er forskjellen på de siste månedene og årene før siden de var de eneste seriøse?

Ellers så vil jeg si meg enig i resten, mindre Plitt og mer Rippetoe så nærmer vi oss noe som kan anbefales. Men for all del, valget er ditt uavhengig av hva vi sier, men ha det i allefall i bakhodet at ingen sålangt har vært positiv til det. Men virker som du har bestemt deg på forhånd så du trenger ikke tilatelse fra oss! Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på de siste månedene og årene før siden de var de eneste seriøse?

Ellers så vil jeg si meg enig i resten, mindre Plitt og mer Rippetoe så nærmer vi oss noe som kan anbefales. Men for all del, valget er ditt uavhengig av hva vi sier, men ha det i allefall i bakhodet at ingen sålangt har vært positiv til det. Men virker som du har bestemt deg på forhånd så du trenger ikke tilatelse fra oss! Lykke til uansett :)

De siste månedene har vært mer målrettet, og driver ikke å kukerrundt :p Grunnen til at jeg havnet på greg, er at jeg har han som en stor motivasjonskilde, og her jeg bor er det ikke en drit som skjer, så det at jeg kan trene 2x dagen, var det som absolutt vekket interessen! Målet mitt, er jo å gå ned i fett% og hvorvidt det er mulig med dette, håper jeg å tror jeg jo at skal gå. Det du sier om at ingen syns det virker bra, har dere prøvd det? Leser en del på plitt sine sider og bodybuilding, at flere "nybegynnere+" syntes det fungerer fantastisk. Men jeg er jo selvfølgelig åpen for diskusjon/tips/råd som jeg får flere av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
De siste månedene har vært mer målrettet, og driver ikke å kukerrundt :p Grunnen til at jeg havnet på greg, er at jeg har han som en stor motivasjonskilde, og her jeg bor er det ikke en drit som skjer, så det at jeg kan trene 2x dagen, var det som absolutt vekket interessen! Målet mitt, er jo å gå ned i fett% og hvorvidt det er mulig med dette, håper jeg å tror jeg jo at skal gå. Det du sier om at ingen syns det virker bra, har dere prøvd det? Leser en del på plitt sine sider og bodybuilding, at flere "nybegynnere+" syntes det fungerer fantastisk. Men jeg er jo selvfølgelig åpen for diskusjon/tips/råd som jeg får flere av her.

Grunnen til at jeg er skeptisk er ikke spesifikt pga at det er Plitt, men øvelsesutvalget oser av "av bolere, for bolere" og det var aldri ment for "60kgs 19 år gamle nybegynnere" (sier ikke at du er det) men grunnen til at nybegynnere selv ikke skjønner at de burde holde seg unna er jo nettopp fordi de er ny i gamet og kunskapsløse. De skjønner ikke at de ikke har NOEN forutsetninger for å kjøre Cutler ditt eller Arnold datt. De programmene var aldri ment for "mannen i gata".

Hva prøver jeg å si? Nybegynnere har egentlig ingen forutsetninger for å skulle begi seg ut på noe slikt, når det de trenger er grunntrening i mengder! Men dessverre faller de for "Bygg tømmerstokk armer på 12 uker" programmer som er bare idioti. Om programmet bruker en IFBB kar som illustrasjonsbilde, bør nybegynnere generelt holde seg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er skeptisk er ikke spesifikt pga at det er Plitt, men øvelsesutvalget oser av "av bolere, for bolere" og det var aldri ment for "60kgs 19 år gamle nybegynnere" (sier ikke at du er det) men grunnen til at nybegynnere selv ikke skjønner at de burde holde seg unna er jo nettopp fordi de er ny i gamet og kunskapsløse. De skjønner ikke at de ikke har NOEN forutsetninger for å kjøre Cutler ditt eller Arnold datt. De programmene var aldri ment for "mannen i gata".

Hva prøver jeg å si? Nybegynnere har egentlig ingen forutsetninger for å skulle begi seg ut på noe slikt, når det de trenger er grunntrening i mengder! Men dessverre faller de for "Bygg tømmerstokk armer på 12 uker" programmer som er bare idioti. Om programmet bruker en IFBB kar som illustrasjonsbilde, bør nybegynnere generelt holde seg langt unna.

Vil påstå at jeg har en god dose peiling, men føler at siden jeg kjører dette programmet, at det fort kan motsi nettopp dette.

Altså, jeg veit jeg ikke kommer til å bygge som juling, men jeg liker tankegangen, og det med å trene 2x dagen som nevnt ovenfor. Jeg spiser ikke for å bli schvær, men heller for å forbrenne mest mulig, derfor i mitt hode virker dette som en bra pakke. Syns også det er greit med litt erfaring innen litt av hvert, og har til nå hvert igjennom bl.a Ryp, Pat, diverse splitter, 5x5's osv, så det er også en bit hvor jeg har lyst å teste ut nye ting. Merker jo selvfølgelig at det blir litt mye, men om det fungerer på det jeg vil fram til vil jo resultatene etter måneden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nybegynner er det nok greit med et fullkroppsprogram, men visst du har trent en del er en splitt ofte å foretrekke. Men det volumet som ferdige programmer fra proffer ofte har, blir nok i meste laget. Slik som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...