Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kult at du tar tak (y) hold det gående, skal følge deg fremover! Kanskje du lager en logbok?

Har litt angst for treningssenteret selv, er litt folkestygg, men trener tidlig om mårran - da er det nesten ingen der:nin:

Og små turer ute i frisk luft gjør underverker, både for hode og kropp!

Fortsetter under...

Kult at du tar tak (y) hold det gående, skal følge deg fremover! Kanskje du lager en logbok?

Har litt angst for treningssenteret selv, er litt folkestygg, men trener tidlig om mårran - da er det nesten ingen der:nin:

Og små turer ute i frisk luft gjør underverker, både for hode og kropp!

Ja er litt sjy og sjenert når det kommer til kroppen min akkurat nå. Men håper dette blir bedre etter hvert som jeg blir i bedre form :) Loggbok kommer senere. Leser meg litt opp i styrketrening men første økt imorgen blir bare for å starte lett, se meg litt rundt og prøve apparatene.

Godt å se du er godt i gang. Tenker det er motiverende å se at grepene du gjør fungerer. Det med sunn vs. usunn mat er kanskje det viktigste og vanskeligste, så det er veldig bra du har fikset det. Kosthold er det aller viktigste når du vil ned i vekt. Når du har gått uten søtsaker en tid forsvinner også søtsuget, og kombinert med gode treningsvaner er du plutselig i en god sirkel i stedet for en ond sirkel. Det er en god følelse.

Angående styrketrening ser jeg du skriver at du skal sjekke ut apparatene. Jeg vil anbefale deg å lese artiklene som ble linket til over her ang. styrketrening for nybegynnere. Øvelsene du får best betalt for er de tunge, flerledds, baseøvelsene som utføres med vektstenger, så når du først skal bruke tid på styrketrening så kan du like gjerne gjøre de aller beste øvelsene. Men for all del, alt er bedre enn ingenting, så hvis du ikke føler deg helt hjemme på treningssenteret i starten kan du ta det litt gradvis.

Du gjør lurt i å ta bilder underveis, for om 2 måneder har du gått ned så mye at du glemte hvordan du så ut. Det fungerer som motivasjon når du trenger det, og vil gjøre deg stolt. Snakker av erfaring her :)

Man føler seg fort bedre i topplokket når man får endret til sunnere vaner og ser resultatene, men om du vil grave mer i det med mental trening finnes det faktisk en bok som er ganske midt i blinken: "Hvordan bli best med mental trening", skrevet av Erik Bertrand Larsen. Han har jobbet med flere proffe idrettsutøvere og ledere for å få orden på det som foregår mellom øra. Veldig bevisstgjørende og inspirerende bok. Det er samme tankegang som Øyvind Hammer har. Hammer er mental coach for Ole Einar Bjørndalen, og nettsiden hans er her. Der står det ikke veldig mye egentlig, men litt. Kortfattet og enkelt, men det gir kanskje en pekepinn om hva det dreier seg om. Prinsippene er faktisk de samme for mannen i gata og Petter Northug, bare på forskjellig nivå og med ulike målsettinger.

Lykke til med fortsettelsen! Ettersom du er ferdig med det som er den vanskeligste biten er det bare å knuse på videre med stø kurs :)

Takker for gode råd og ord i de siste to meldingene.

Var å trente idag for første gang på sikkert 10 år. Ble mye tredemølle men fikk også trent noen vekter.

Så nå er jeg helt kjørt. Har hodepine deluxe men jeg vet at dette bør vel gå over.

Annonse

Så flott;) vel overstått med første økta på treningssenteret! Så blir det kanskje litt lettere neste gang. Og hodepinen går garantert over. Drikk vann og slapp av(y)

Takker for det :)

Er så sliten at jeg tror jeg skal legge meg nå så får jeg se om jeg klarer en tidlig økt imorgen for å ta torsdagen fri fra trening.

Ble iallefall veldig sulten etter trening idag så da spiste jeg en 3 eggs omelett med kylling,sopp,løk,hvitløk,paprika og litt ost på toppen.post-17242-14440927664206_thumb.jpg

post-17242-14440927662965_thumb.jpg

Da var jeg våken til en ny dag. Men tror nok dette blir en hviledag. Igår tenkte jeg å starte tidlig på med en treningsøkt men er sliten i hele kroppen så tror nok jeg tar denne dagen fri. Er visst ikke vant med trening :p

kjekt at du har valgt et sunnere liv:) . Begynte selv for litt over en måned siden, og trives veldig i den nye livsstilen;).

Jeg kommer til å følge deg.

Så hyggelig :)

Vært å trent idag. er nå ned 6,5kg siden jeg startet for halvannen uke siden. Jeg tror nesten ikke det jeg ser..

Så hyggelig :)

Vært å trent idag. er nå ned 6,5kg siden jeg startet for halvannen uke siden. Jeg tror nesten ikke det jeg ser..

Det er jo kjempe bra :) stå på. jeg har gått ned 6 kg på 5 uker, og gikk opp 0,7 igjen på en uke :oops:. Jeg har vert hjemme med en syk sønn i ei uke, så det har sikker gjort sitt, men men tenker jeg, da er det bare til å trene litt hardere denne uka :)

Annonse

Så fantastisk inspirerende å lese om hva du får til!

For meg var kostholdet det som var vanskeligst å få til. Først var det vanskelig å finne de sunne gode matvarene så jeg slapp og spise det samme hver dag, og når det var på plass var det vanskelig å spise nok i løpet av en dag. Har klart det de siste to mnd ca og det har gitt bra resultater i forhold til egen målsetning hittils.

Treningssenter var en fæl barriere å bekjempe her også. Mye fordi jeg antok en hel del ting om de som var der som viste seg å ikke stemme. Hadde noen timer med PT som sa noe veldig lurt tidlig: ikke tenk på at andre ser på deg, husk at alle er mest opptatt av seg selv her inne :-)

Masse lykke til videre, du har jo fått en super start! Håper du holder oss oppdatert.

Treningssenter var en fæl barriere å bekjempe her også. Mye fordi jeg antok en hel del ting om de som var der som viste seg å ikke stemme. Hadde noen timer med PT som sa noe veldig lurt tidlig: ikke tenk på at andre ser på deg, husk at alle er mest opptatt av seg selv her inne :)

TRUE STORY!

Så fantastisk inspirerende å lese om hva du får til!

For meg var kostholdet det som var vanskeligst å få til. Først var det vanskelig å finne de sunne gode matvarene så jeg slapp og spise det samme hver dag, og når det var på plass var det vanskelig å spise nok i løpet av en dag. Har klart det de siste to mnd ca og det har gitt bra resultater i forhold til egen målsetning hittils.

Treningssenter var en fæl barriere å bekjempe her også. Mye fordi jeg antok en hel del ting om de som var der som viste seg å ikke stemme. Hadde noen timer med PT som sa noe veldig lurt tidlig: ikke tenk på at andre ser på deg, husk at alle er mest opptatt av seg selv her inne :)

Masse lykke til videre, du har jo fått en super start! Håper du holder oss oppdatert.

Ja det skal jeg prøve å tenke på neste gang jeg trener :) Det blir imorra for idag er det hviledag.

Det er en liten stund siden jeg oppdaterte dere her på fremgangen.

Det går fortsatt bra. Har ikke gått nevneverdig ned i vekt men er nå på 116,1kg Jeg spiser sunt og holder meg unna sukker og for mye karbohydrater. Har trent ca 3 ganger i uka nå og det er jeg fornøyd med selv om kroppen verker som bare det dagen etterpå.

Så målet er minst 3 dager trening i uka foreløpig og det klarer jeg bra. Har trent de siste gangene på kveldstid mellom 21-00 og det er litt deilig å ha nesten hele senteret for meg selv. Hver gang har jeg egentlig ikke hatt lyst til å trene men når jeg først er igang så elsker jeg å presse meg selv. Føler meg veldig bra etter en treningsøkt på 2 timer.

Ja er litt sjy og sjenert når det kommer til kroppen min akkurat nå. Men håper dette blir bedre etter hvert som jeg blir i bedre form :) Loggbok kommer senere. Leser meg litt opp i styrketrening men første økt imorgen blir bare for å starte lett, se meg litt rundt og prøve apparatene.

Vet hvordan det føles, men min erfaring er at de andre prioriterer å trene framfor å stå og observere hvor utrolig lite sprek jeg er :)

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Den siste tida har det vært litt vanskelig :( Men jeg har heldigvis ikke gått nevneverdig opp i vekt. Starter på treninga igjen og prøver på nytt. Vært mye reise siste tida så har ikke fått trent. Men nå skal det trenes igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...